Viden

ca. 3 min.

Med Inbound hopper dine kunder selv dybt ned i salgstragten!

03.06.2019 / Lasse Hinke

Inbound Marketing handler om at generere leads. Men hvor du i traditionel leadgenerering ikke lægger skjul på, at det drejer sig om salg, så er Inbound-baseret leadgenerering mere defensiv og subtil.

EMNE: Inbound
Læs artiklen
ca. 11 min.

6 gode råd, der styrker din leadgenerering og giver dig varme leads

20.05.2019 / Lasse Hinke

Leadgenerering og varme leads er for langt de fleste B2B virksomheder en svær proces. De nyeste tal fra Relevans’ løbende leadundersøgelse blandt danske virksomheder bekræfter dette. Faktisk er mere end 2 ud af 3 eller 67% ikke tilfredse og føler, at de enten har svært ved – eller sågar ikke får, de leads, de har behov for. Hvis du hører til de 67%, kan du med fordel læse denne artikel.

Læs artiklen
ca. 3 min.

Sådan opsamler du e-mail- og sms-permissions korrekt efter markedsførings-lovens §6

01.05.2019 / Morten Lorentzen

Der indgives rekordmange klager til ombudsmanden over ulovlig markedsføring tilsendt via e-mail og sms. Og det skyldes, at kun få har sat sig ind i de ret simple regler for, hvordan en klar tilladelse fra e-mail indehaveren indhentes.

Læs artiklen
ca. 1 min.

Få de rigtige leads i tale med dialogbaseret leadgenerering

15.04.2019 / Lasse Hinke

Traditionelle leadkampagner går ud på at bombardere modtagerne med de samme budskaber igen og igen. I håb om at de til sidst ”ser lyset”, slår til og køber.

Læs artiklen
ca.

Test din viden om SEO

11.04.2019 / Morten Lorentzen

Har du også erkendt, at det er en nødvendighed at ligge først blandt Googles søgeresultater, for at få trafik til din hjemmeside – og dermed forretning?

EMNE: SEO
Læs artiklen
ca. 4 min.

Adfærdspsykologi: Se hvorfor din mavefornemmelse overtrumfer fakta og analyser - gælder også B2B!

11.03.2019 / Morten Lorentzen

Det er undersøgt, at selv erhvervsledere sjældent træffer beslutninger baseret på kolde data, hvis ikke mavefornemmelsen er med. Vi er som mennesker kodet til at vurdere situationer, inden vi siger ja eller nej. Hvis en beslutning føles forkert, så har vi svært ved at tage den. Og det har dine kunder også.

Læs artiklen
ca. 3 min.

Vidste du godt, at emnefeltet betyder alt?

20.02.2019 / Lasse Hinke

Emnefeltet er det første du ser, når du åbner din mailbox. Alligevel bliver emnefeltet ofte nedprioriteret. Og det er rigtig synd.

Læs artiklen
ca. 2 min.

Datadrevet marketing med RFM-modellen

12.02.2019 / Lasse Hinke

Datadrevet marketing er et tankesæt, en analysemetode, en proces og en arbejdsmodel, der handler om systematisk og målrettet bearbejdning af ens kunder. Målet er større ROI, altså mere effekt for pengene.

Læs artiklen
ca. 1 min.

Hvordan byder du nye kunder velkommen?

15.01.2019 / Lasse Hinke

Uanset om du markedsfører en webshop, en detailkæde – eller du sælger til B2B markedet – så ved du sikkert, at en kunde, der har købt én gang hos dig, ikke pr. automatik er loyal efter første køb. Vidste du, at din kunde erfaringsmæssigt skal foretage fire køb, før det er blevet en vane for ham at bruge dig som leverandør?

Læs artiklen
ca. 2 min.

Med adfærdsdesign får du flere til at klikke, konvertere og købe

08.01.2019 / Morten Lorentzen

Når du udvikler hjemmesider og landingpages, bruger du erfaringer, big data, Google Analytics, eye-tracking mv. for at optimere sitet. Men der er flere muligheder for, at du kan få endnu flere brugere til at klikke, konvertere og købe!

Læs artiklen
ca. 1 min.

B2B leadgenerering: Få hul igennem til de store fisk på B2B markedet

03.12.2018 / Lasse Hinke

Alle der arbejder med B2B markedsføring ved, hvor svært det er at få taletid hos ledelsen i Large- og Medium/Large virksomheder. Uanset om du markedsfører industrimaskiner, IT-løsninger eller konsulentydelser, er indgangsbarrieren høj. Og så er det godt at have en solid døråbner:

Smart Value Selling er et nyt koncept, som er udviklet af konsulenthuset NordicUpside, og som Relevans med adfærdspsykologisk indsigt opbygger benchmarkanalyserne i. 

Læs artiklen
ca. 2 min.

Overlad trygt din Inbound Marketing til Relevans og HubSpot

29.10.2018 / Lasse Hinke

HubSpot er en marketingplatform, der er skræddersyet til at understøtte og automatisere din Inbound Marketing indsats. Med Hubspot får du én platform til at eksekvere hele din Inbound Marketing strategi. Ved at samle det hele, får du et 360 graders perspektiv på dine potentielle kunder.

Læs artiklen
ca. 2 min.

Med Inbound Marketing kan du sætte salg og marketing på autopilot 24/7/365

29.10.2018 / Lasse Hinke

Ved at opbygge intelligente leadflows, der tilpasser sig efter dine potentielle kunders adfærd og behov, hjælpes de hver især igennem faserne i købsprocessen, når de er klar. Det betyder, at du slipper for kold kanvas og møder med kunder, der endnu ikke er klar til at købe. Netop derfor er Inbound Marketing en effektiv og sikker måde at styre din leadgenerering og dit salg på.

Læs artiklen
ca. 3 min.

Psykologien bag Black Friday

24.10.2018 / Morten Lorentzen

Nogen ser frem til det – og andre sukker og tænker: skal vi nu til det igen? Black Friday skiller vandene. Men hvorfor elsker nogen Black Friday, når andre hader den?

Læs artiklen
ca. 4 min.

Farvepsykologi: Der er mange regler. Men de vil altid skulle brydes.

02.10.2018 / Morten Lorentzen

Det er mange grundlæggende erfaringer og teorier, vi kan og skal trække på, når vi bruger farver i markedsføring og kommunikation. Og der er undersøgelser og eksperimenter, vi kan blive kloge af.
Læs artiklen
ca. 2 min.

Hvad betyder Persondataforordningen for din mailingliste?

15.08.2018 / Morten Lorentzen

Kravet til alle os marketingfolk er blevet større med den nye persondataforordning, der trådte i kraft den 25. maj 2018. Kravene til dokumentation for permission-afgivelse samt kravene til opbevaring af data er blevet skærpet.

Læs artiklen
ca. 2 min.

Hvad betyder prisen for oplevelsen af et produkt?

22.06.2018 / Morten Lorentzen

Får du hvad du betaler for? Eller sagt på en anden måde: har prisen på et produkt indflydelse på din opfattelse af dette produkt?

Studier viser, at prisen i mange tilfælde spiller en væsentlig rolle i forbindelse med vores opfattelse af produkters kvalitet og effekt. Et sådan studie testede effekten af samme type smertestillende medicin på patienter, men ændrede opfattelsen af prisniveauet for medicinen hos hver patientgruppe.

Læs artiklen
ca. 1 min.

Taxa eller bil? Det handler om ”mental bogføring”

29.05.2018 / Morten Lorentzen

Penge er ikke bare penge. Økonomiske beslutninger afhænger i høj grad af, hvordan vi mentalt bogfører en begivenhed.

Læs artiklen
ca. 2 min.

GDPR – fik du styr på dine databaser?

29.05.2018 / Morten Lorentzen

Fredag den 25. maj var en milepæl for os marketingfolk: Den nye persondataforordning blev nemlig en realitet. Kravet til dokumentation for permission-afgivelse er trådt i kraft, og kravene til opbevaring af data er skærpet.

Læs artiklen
ca. 3 min.

Konformitet gør dine kampagner mere effektive!

19.04.2018 / Morten Lorentzen

Det er efterhånden en kendt strategi at benytte sociale elementer i kampagner, for at få ens målgruppe til at ændre deres adfærdsmønstre. Fx ved at appellere til, hvad flertallet gør.

Læs artiklen
ca. 4 min.

Et af verdens mest citerede adfærdspsykologiske forsøg holder ikke!

20.02.2018 / Morten Lorentzen

Hvem har ikke hørt om forsøget, der påviser, at vi mennesker ikke har selvkontrol til at udskyde et behov?

Læs artiklen
ca. 3 min.

Hvor dyrt er "Gratis"?

06.02.2018 / Morten Lorentzen

Tænk hurtigt! Hvilket af følgende tilbud finder du mest attraktivt: få et gratis gavekort på 100 kr. til Magasin eller betal 80 kr. for et gavekort på 200 kr. til Magasin?

Læs artiklen
ca. 2 min.

Derfor virker ”Du” bedre end ”Vi”!

09.01.2018 / Morten Lorentzen

Det er nemt at komme til at skrive ”Vi” i en tekst fra din virksomhed. Du vil så gerne fortælle kunden om alt det gode, I kan gøre for ham eller hende. Men din målgruppe er mennesker. Og hvem er nummer 1 i alle menneskers liv? Det er de selv. (Eller måske deres børn).

Læs artiklen
ca. 2 min.

3 marketingtrends du skal holde øje med i 2018

17.11.2017 / Lasse Hinke

Sidste år forudså vi en megatrend for 2017: Evnen til at omsætte data og arbejde effektivt med adfærdspsykologi i markedsføringen.

EMNE: B2B
Læs artiklen
ca. 2 min.

Sådan får du flere varme leads!

17.11.2017 / Lasse Hinke

Når du læser denne artikel, er du sikkert til blandt de 95%, der har brug for flere varme leads og kunder. Den gode nyhed er, at det kan du faktisk gøre noget ved! Midlet er en integreret proces, hvor marketing og salg går hånd i hånd hele vejen igennem processen. Lige fra de ukendte kundeemner (Suspects) tiltrækkes, via en struktureret nurturing proces, hvor de navngivne kundeemner (Prospects) bearbejdes og overvåges, til det enkelte kundeemne er klar til at købe af dig. Og din sælger kan lukke den første ordre. Hvordan du gør det i praksis, får du opskriften på i Relevans’ Leadmodel.

Læs artiklen
ca. 2 min.

Hvorfor virker Black Friday?

17.11.2017 / Morten Lorentzen

Med adfærdspsykologiske briller ligger svaret i, at mennesket i dag lever i et samfund, som vores sind egentlig ikke er gearet til at forholde sig til. Vi har forskellige måder at bearbejde information på: Den reflekterede måde og den intuitive måde. Den første er den, vi træffer langsigtede beslutninger med, og det er den, vi godt kan lide at tro, at vi oftest handler efter. Den anden måde bruger vi til at træffe beslutninger, der er tilfredsstillende lige nu og her – som direkte respons til det, vi oplever.

Læs artiklen
ca. 2 min.

Permission opsamling: Permission is king

04.10.2017 / Lasse Hinke

”Permission is king” i den digitale verden. Og har du ikke permission fra alle dine kunder og potentielle kunder, mister du hele tiden muligheder for at påvirke og sælge til dem, som netop nu er i markedet for dine produkter og services.

EMNE: Permission
Læs artiklen
ca. 2 min.

Går du glip af forretning, fordi du mangler e-mail permissions?

28.09.2017 / Lasse Hinke

Forestil dig, at en stor potentiel kunde er i dialog med din værste konkurrent. En attraktiv kunde, som du ikke har sørget for at indhente e-mail permission fra.

EMNE: Permission
Læs artiklen
ca. 3 min.

Opnå undgå: Mennesker er forskellige: Nogle vil opnå. Andre vil undgå.

27.09.2017 / Morten Lorentzen

Der findes grundlæggende to typer af mennesker: Dem der bliver motiveret af at opnå noget. Og dem, der motiveres af at undgå noget.

Læs artiklen
ca. 3 min.

Sådan bruger du en lokkedue

30.08.2017 / Morten Lorentzen

Hvis vi mennesker altid handlede optimalt, ville alle have en bugnende opsparing og aldrig et overforbrug. Vil ville motionere en halv time dagligt, og flæskestegs-sandwichen ville vige for sundere alternativer.

Læs artiklen
ca. 2 min.

Redaktionelle markører: Små ord med STOR betydning

26.06.2017 / Morten Lorentzen

Kommunikation af et budskab handler ikke kun om formidling. Kommunikation drejer sig i lige så høj grad om at give modtageren en god oplevelse af processen med at tilegne sig viden. Fx processen ved at læse en salgsannonce eller en artikel om adfærdspsykologi.

Læs artiklen
ca. 3 min.

Signaleringseffekt: Hvordan får du kunderne til at elske det, du sælger?

31.05.2017 / Lasse Hinke

Vores følelser ansporer os og motiverer os til at handle. Det er følelserne, der informerer os, og det er dem, der advarer os, hvis der er fare på færde. Følelser gør os glade, ophidsede, eftertænksomme, vrede og lykkelige.

Læs artiklen
ca. 4 min.

Mental bearbedjning: Dine valg er styret af naive forestillinger

20.04.2017 / Lasse Hinke

Prøv at forestille dig, at du skal huske 6 situationer i dit liv, hvor du følte dig selvsikker og afslappet.

Læs artiklen
ca. 3 min.

Kontekst: Vil du vide, hvad der bestemmer dine beslutninger?

19.03.2017 / Lasse Hinke

Hvis jeg siger ordet ”journalist”, tænker du så først på ordet ”gul”, ”cykel” eller ”interview”? Jeg vender tilbage til spørgsmålet senere.

Læs artiklen
ca. 2 min.

Sådan får du flere permissions!

31.01.2017 / Lasse Hinke

Hvorfor er permissions så vigtige for dig og alle os andre?

Permissions er for langt de fleste af os det vigtigste brændstof i markedsføringen i 2017. E-mail marketing er i dag den hurtigste og mest effektive måde at sikre top-of-mind og kvalificeret kendskab. Samtidig rummer e-mail marketing muligheden for at arbejde med 1:1 budskaber og automation.

Læs artiklen
ca. 3 min.

Vil du høre hemmeligheden bag tilbuddet?

30.01.2017 / Lasse Hinke

Du er ude for at bytte nogle af julegaverne. Og det ville da heller ikke være tosset, hvis du kom hjem med et godt tilbud eller to.

Læs artiklen
ca. 3 min.

Kognitiv dissonans: Tving dine kunder til at tage stilling

12.12.2016 / Lasse Hinke

Mange af de beslutninger, som bringer os i problemer, skyldes, at vi ofte kører på automatpilot. Ofte uden at vi er klar over det.

Læs artiklen
ca. 4 min.

Trends for 2017 marketing: Det hårde med det bløde

05.12.2016 / Lasse Hinke

2017 bliver året, hvor det hårde og det bløde går hånd i hånd.

Læs artiklen
ca. 4 min.

Når din Data Marketing bliver personlig

22.11.2016 / Lasse Hinke

Du har lavet din analyse. Du ved, hvem der køber. For eksempel har du fået svar på, om dine kunder er mænd eller kvinder, om de er unge eller gamle.

EMNE: Analyse
Læs artiklen
ca. 3 min.

Pris psykologi: Når 3 er større end 5 – psykologien bag vores opfattelse af pris

25.10.2016 / Lasse Hinke

Kan du huske, hvornår du sidst var på tilbudsjagt? Og kan du huske, om tilbuddene var skrevet med store typer, for at fange din opmærksomhed? Forskning viser, at du kan tjene flere penge, hvis du bedre forstår, hvordan forbrugerne oplever tal.

Læs artiklen
ca. 1 min.

Regel #1: skrot alle regler om e-mail marketing

18.10.2016 / Lasse Hinke

"Always beta" er faktisk blevet et mantra her hos Relevans, når vi rådgiver vores kunder om digitale medier, bl.a. e-mail marketing. Hvad der var god latin i sidste måned er allerede forældet i dag.Vi har givet vores kunder mange gode råd om e-mail marketing ’“ bl.a. på et seminar om nyhedsbreve i efteråret 2013. Men vi er holdt op med at opstille firkantede regler for, hvad der virker. Og ikke virker.Her er nogle regler, vi stadig støder på rundt omkring, men som vi for længst har skrottet:

Læs artiklen
ca. 1 min.

B2B Byggebranchen: Sådan får du håndværkeren til at pege på dit produkt!

18.10.2016 / Lasse Hinke

Håndværkeren er langt hen ad vejen nøglen til ordren. Uanset om forbrugeren kender dit produkt. Og uanset hvilken præference forbrugeren har, så viser al erfaring, at det er håndværkeren, som slutkunden i sidste ende lytter til, når beslutningen træffes. Hvis fru Jensen har tillid til håndværkeren, vælger hun den løsning, han foreslår.

EMNE: Byggeri B2B
Læs artiklen
ca. 2 min.

Jungs personlighedstyper: Relevans’ Brand Types gør dit brand markant og stærkt!

18.10.2016 / Morten Lorentzen

Hvis dit produkt eller din virksomhed var en person, hvordan ville den person så være?

Læs artiklen
ca. 2 min.

Ny bog om adfærdspsykologi i markedsføringen

12.09.2016 / Morten Lorentzen

Så er den i handlen! Relevans’ nye bog, hvor vi går i dybden med, hvor vi som mennesker ikke agerer rationelt – selv ikke i business to business indkøb. Vi ligger alle under for en adfærdspsykologisk kodning, som vi ikke kan undslå os.

Læs artiklen
ca. 1 min.

Så er Kapitel 5 klar!

08.09.2016 / Lasse Hinke

Kapitel 5 i ’Byggebranchen digitale A-Z ’ handler om at kommunikere i øjenhøjde med målgruppen. Det lyder måske let. Men erfaringen viser, at man ofte falder i grøften og kommunikerer ”inde-fra-og-ud” og fortaber sig i tekniske detaljer, selvom intentionen er at kommunikere på målgruppens præmisser. Og det bliver naturligvis ikke lettere, når vi taler om byggebranchen og dens mange interessenter og målgrupper.

Læs artiklen
ca. 1 min.

Det er ganske uhørt!

16.08.2016 / Lasse Hinke

"B-t-B: Sådan sælger Electrolux hundredvis af vaskemaskiner hurtigt og nemt med e-marketing..." Denne case samt en masse gratis råd og tips finder du i vores august e-news.

Læs artiklen
ca. 2 min.

Får du nok ud af dit nyhedsbrev?

04.08.2016 / Lasse Hinke

Med nogle ganske få ændringer kan dit elektroniske nyhedsbrev arbejde langt mere effektivt for dig. Om nogle få linjer vil du forstå hvordan

Læs artiklen
ca. 2 min.

Forventninger former dine kunders oplevelser

04.08.2016 / Lasse Hinke

Det, der driver folks valg og vurderinger, kan i høj grad påvirkes. De farves af, om udgangspunktet for deres vurdering er høj eller lav

Læs artiklen
ca. 2 min.

Drikker du vin af et papkrus?

27.06.2016 / Morten Lorentzen

Sommerferien står for døren. For mange er det lig med varme grillaftener og eventuelt en fly-tur sydpå.

Læs artiklen
ca. 3 min.

Du skal kigge på dine kunder, ikke på dit produkt

20.06.2016 / Lasse Hinke

Mennesker er slaver af rutiner og vaner. Vi er dovne og lider af vrangforestillinger. Vi forsøger – ofte helt ubevidst – at handle på baggrund af den mindst mulige indsats. Vi handler langtfra altid ud fra den rette information.

Læs artiklen
ca.

SEO: 88% tror fejlagtigt, at flere links er bedre end mere indhold

13.06.2016 / Morten Lorentzen

Vi havde det på fornemmelsen. En af de mange myter om SEO arbejde er sejlivet. I vores lille 3-spørgsmåls analyse viser, at hele 88% af de 99 personer, der har taget analysen, mener, at flere links på en hjemmeside er bedre end mere indhold.

Læs artiklen
ca. 3 min.

Motivation: Gør din kommunikation mere overbevisende på 5 minutter

11.05.2016 / Lasse Hinke

Er du nysgerrig efter at vide, hvorfor kunderne nogle gange undlader at købe dit produkt, selv om de har et erkendt behov?

Læs artiklen
ca. 3 min.

Adfærdsdesign: Orkestrér dine kunders vaner

19.04.2016 / Lasse Hinke

Ved du, hvordan dine kunder oplever dit brand? Spørger du dem?
Hvis du gør, begår du måske en alvorlig fejl!

Læs artiklen
ca. 2 min.

Hvad er det nye sort i 2016?

10.02.2016 / Lasse Hinke

Hvad er det nye sort inden for marketing og Content i 2016? Hvad skal du kigge efter - og hvor skal du lægge din æg?

Læs artiklen
ca. 3 min.

Customer Experience: Hvilke oplevelser giver du dine kunder?

08.02.2016 / Lasse Hinke

Giver du dine kunder oplevelser, som gør en forskel? Kundeoplevelser eller Customer experience handler i høj grad om at skabe helstøbte kundeoplevelser, der gør en forskel og får kunderne til at vælge netop dig.

Læs artiklen
ca. 2 min.

Dine kunders følelser kan forudsiges – vil du vide hvordan?

18.12.2015 / Lasse Hinke

Vidste du, at intensiteten af dine følelser bliver påvirket af, om det er mørkt eller lyst? Jeg anede det ikke, før jeg faldt over en artikel, der nævnte det. Det måtte jeg undersøge lidt nærmere. Nu bruger vi det, når vi inviterer til møde med kunder. Det kan du også gøre.

Læs artiklen
ca.

B2B: Børsen vælger Relevans til CEM projekt

03.12.2015 / Lasse Hinke

Børsen har valgt Relevans til et Customer Experience Management projekt. Projektet omhandler i første omgang nye abonnenter. Det er planen at det efterfølgende skal udvides til også at omhandle nuværende abonnenter og andre brugere af Børsens forskellige platforme. Målet med projektet er, at sikre abonnenterne den bedst mulige oplevelse i forbindelse med tilmelding og opstarten. Projektet er i forlængelse af et Big Data projekt og RFM-analyse, som Relevans har gennemført for Børsen. Og det er netop med udgangspunkt i resultaterne herfra, at CEM-projektet gennemføres.

Læs artiklen
ca. 3 min.

e-mail marketing: Derfor skal du elske e-mails lige så højt som vi gør!

04.11.2015 / Lasse Hinke

Uanset om du arbejder med B-t-C eller B-t-B markedsføring er du afhængig af at kommunikere med dine kunder. Ja ja, tænker du nok. Det giver da sig selv. Det gør det naturligvis også. For uden kommunikation ikke noget salg.

Læs artiklen
ca.

Kursus: Sådan bruger du FRAMING i din kommunikation

20.10.2015 / Lasse Hinke

Lær om framing og skab bedre resultater med din kommunikation. Det gælder om at fortælle historien rigtigt. Læs mere om kurset

Læs artiklen
ca. 3 min.

Peak end: Vil du have et salgsråd, der kan redde ægteskaber?

16.10.2015 / Lasse Hinke

"Det kommer til at lyde åndssvagt det her, og mange vil sikkert grine. Men hvis jeg tidligere havde en dårlig træning, hvor jeg brændte mange chancer, påvirkede det mig meget. I stedet for at gå derfra med en dårlig følelse lægger jeg nu tyve bolde tre meter fra mål og sparker dem alle ind. På den måde snyder jeg min hjerne til at tro, at det har været en god træning".

Læs artiklen
ca. 1 min.

Gratis seminar: Digital Strategi – tips, tricks og eksempler!

07.10.2015 / Lasse Hinke

Digital Strategi handler om at sikre tilstedeværelse og øge effekten af dine marketingaktiviteter på nettet. Den digitale strategi tager sit afsæt i din virksomheds overordnede strategi. Det handler i høj grad om at sikre, at du får det optimale ud af dine ressourcer – og ikke mindst at du når dine mål. En effektiv Digital Strategi understøtter den måde, du anvender dine ressourcer på nettet og danner grundlag for, at du opnår det størst mulige ROI. Kom hør om, hvor du arbejder med "kundens rejse", relationsstigen og personas.

EMNE: B2B
Læs artiklen
ca. 3 min.

Gave som psykologisk virkemiddel: Hvad tager du for at hjælpe nevøen med lektierne?

05.10.2015 / Lasse Hinke

Hvad tror du din svoger vil sige, hvis du tog penge for at hjælpe nevøen med blækregningen? Eller hvis du spurgte din kone, hvad hun skulle have for at rydde op efter aftensmaden?

Læs artiklen
ca. 3 min.

Rationel tænkning: Hvad gør du, når selvforståelsen står i vejen?

02.10.2015 / Lasse Hinke

Jeg havde engang en chef, der sagde, at man skulle holde vigtige beslutninger ud i strakt arm. På trods af den oplagte fornuft i udsagnet, er der flere lige så oplagte problemer med at føre tankerne ud i livet. Men med lidt omtanke kan du bruge det til din egen fordel, når du skal overbevise dine kunder.

Læs artiklen
ca. 3 min.

Stein Bagger og den glohede kogeplade

08.09.2015 / Lasse Hinke

Forestil dig, at du ikke var i stand til at genkende situationer og sammenligne med lignende, du tidligere havde oplevet. Hver dag skulle du starte forfra og lære alting om igen.

Læs artiklen
ca. 2 min.

Ser du syner?

02.09.2015 / Lasse Hinke

Måske er det ikke så underligt. Men du kan optimere din B-t-B-markedsføring ved at se lidt nærmere på, hvordan folk har for vane at bearbejde information. Og naturligvis i særdeleshed, hvordan de bearbejder din markedsføring og kommunikation.

Læs artiklen
ca. 3 min.

Du kan ikke hive dig selv op ved håret!

27.08.2015 / Lasse Hinke

Når jeg i et svagt øjeblik køber 12 flasker vin i min foretrukne online vinhandel, Vivino, er det ikke fordi, vi pludselig mangler noget at byde vores tørstige venner. For jeg har allerede rigeligt, hvis jeg skulle få trang til at feste.

Læs artiklen
ca. 3 min.

Advarsel: Dine kunder ved ikke, hvad de vil have - pris

17.08.2015 / Morten Lorentzen

Indrøm det bare!

Læs artiklen
ca. 3 min.

Kvinder kan ikke køre bil!

27.07.2015 / Lasse Hinke

Prøv at tænke på sidste gang, du skulle relancere jeres nyhedsbrev eller website, sidste gang du skulle gennemføre nye fundraising aktiviteter, udbygge et kundeloyalitetsprogram eller skabe en ny strategi for, hvordan jeres sælgere angriber markedet.

Læs artiklen
ca. 2 min.

Din hjerne forfører dig

19.07.2015 / Lasse Hinke

Hjernen er med sine 125 mia. nerveceller den mest komplekse størrelse, vi kender til. Denne fedtklump på godt 1 kilo er ansvarlig for, hvad vi føler, mener, tænker, oplever, vurderer og beslutter.

Læs artiklen
ca. 2 min.

Psst....har du lige et øjeblik?

13.07.2015 / Lasse Hinke

Selvfølgelig har du det. Ellers læste du jo ikke denne artikel.

Læs artiklen
ca. 3 min.

"Han overtalte mig til at gå i seng med sig"

07.07.2015 / Lasse Hinke

I modsætning til hvad du måske kunne tro, har dine følelser stor indvirkning på de valg, du træffer.

Læs artiklen
ca. 3 min.

Du vil ærgre dig, hvis du ikke læser denne artikel

26.06.2015 / Lasse Hinke

Forestil dig, at du skal se en film med nogle venner, du ikke har set et stykke tid. Du glæder dig, og ønsker ikke at komme for sent.

Læs artiklen
ca. 3 min.

10 grunde til at du er menneske og bør kontakte os med det samme

03.06.2015 / Lasse Hinke

Du er doven, til fals for trick-formuleringer, et umælende får. Og så er du bange. Måske er det på tide, at du bliver lidt klogere på dine irrationelle adfærdsmønstre? Du får 10 grunde til at du er et menneske her:

Læs artiklen
ca. 2 min.

RMMS: Løser du det rigtige problem?

02.06.2015 / Lasse Hinke

Det lyder måske banalt, når jeg skriver ”Løser du det rigtig problem”. Og mit gæt er da også, at du lige som de fleste andre vil postulere, at det gør du da naturligvis. Alt andet giver jo ingen mening! Men ikke desto mindre oplever vi, at de udfordringer, vi bliver præsenteret for, ikke altid afspejler det reelle problem. Og det kan få afgørende betydning, når vi udarbejde startegier og udvikle koncepter. Vi ved jo godt, at det ikke er medvilje, at kunder gør, som de gør. Sandheden er, at de naturligvis er overbevist om, at de briefer os med udgangspunkt i den rigtige problemstilling. Men hvad er det så, der går galt?

EMNE: Analyse
Læs artiklen
ca. 3 min.

Kan SEO erstatte branding? Få svaret her - Relevans

22.05.2015 / Morten Lorentzen

Er SEO vejen frem? Når vi nu alle handler mere og mere på nettet, så kan man spørge sig selv, om værdien af at have et stærkt brand falder, stiger eller er uberørt af den nye markedsplads.

EMNE: Branding SEO
Læs artiklen
ca. 1 min.

Hvad er forskellen egentlig på storytelling og content marketing?

19.05.2015 / Lasse Hinke

I vores overkommunikerede verden flyver det rundt med buzz words og begreber, man som CMO, nødvendigvis må forholde sig til. Storytelling og content marketing er eksempler på dette. Men er det i virkeligheden ikke bare er to sider af den samme sag? Mit bud er både ja og nej.

Læs artiklen
ca. 2 min.

Inbound Marketing: Få kunderne til at komme til dig

06.05.2015 / Lasse Hinke

Hvis du vil have kunderne til at komme til dig, skal du være der, når de har behov for dit produkt! Sværere er det ikke. Det er naturligvis lettere sagt end gjort. Og når vi taler om traditionel markedsføring, er det nærmest umuligt at væres til stede konstant. Det har de færreste budget til.

Læs artiklen