Viden

Viden

ca. 3 min.

Hvad er Google Analytics 4, og hvorfor skal du skifte nu?

20.04.2022 / Louise Lund Larsen

Universal Google Analytics lukker. Google har netop offentliggjort lukkedatoen. Som en erstatning for Analytics, som vi kender det, har Google udviklet Google Analytics 4. Men hvad er fordelen ved GA4, og hvorfor bør du skifte allerede nu? Bliv klogere her!

Læs artiklen
ca. 2 min.

Brug kontaktlister til at nå din B2B-målgruppe i LinkedIn og Facebook

13.04.2022 / Louise Lund Larsen

Målretningsmulighederne i LinkedIn og Facebook er mange. Men oftest sigter annoncører mod at nå ud til nye emner i SoMe-universet, og de glemmer måske, at de også har en gylden mulighed for at tale til de personer, de allerede har lige ved hånden. På begge platforme er det nemlig muligt at uploade kontaktlister, som kan bruges til at opbygge målgrupper. Og det kan godt betale sig at kigge den vej, næste gang der skal annonceres.

Læs artiklen
ca. 4 min.

Er Google Analytics 4 bedre end 3. parts cookies?

01.02.2022 / Bertram Danielsen

Der kommer hele tiden nye regler når det gælder marketing. En af dem, som har haft størst betydning, er GDPR lovgivningen. Den har skabt en forandring og nye udfordringer, når det gælder dataindsamling bl.a. ved 3. parts cookies.

Læs artiklen
ca. 2 min.

Er Meta blot et navneskift, for at undgå dårlig omtale?

01.02.2022 / Bertram Danielsen

Som du nok allerede har hørt, har Mark Zuckerburg ændret det overordnede firmanavn fra Facebook til Meta. Hvorfor mon? Hmmm...

Læs artiklen
ca. 4 min.

Vil du gerne ranke højt på Google og derigennem få flere kunder?

12.01.2022 / Lasse Hinke

Her får du de nyeste tips og tricks til, hvordan du SEO-optimerer din hjemmeside. Google ændrer hele tiden vilkårene og kriterierne, der bruges til at evaluerer din hjemmesides indhold. Og nye opdateringer betyder derfor løbende større krav til dig og din søgemaskineoptimering (SEO).

EMNE: SEO
Læs artiklen
ca. 3 min.

Datadrevet marketing med RFM-modellen

08.12.2021 / Lasse Hinke

Datadrevet marketing er et tankesæt, en analysemetode, en proces og en arbejdsmodel, der handler om systematisk og målrettet bearbejdning af dine kunder. Resultatet er større ROI, og dermed mere effekt for pengene. RFM hjælper med at segmenterer kunderne ud fra deres købsadfærd og derved, hvor relevante de er for jer.

Læs artiklen
ca. 3 min.

Black Friday anno 2021 og de adfærdspsykologiske faktorer

02.12.2021 / Morten Lorentzen

Så har vi igen været igennem en Black Friday. Og har den været ligesom de foregående år?
Ikke helt.

Læs artiklen
ca. 3 min.

Jungs personlighedstyper: Relevans’ Brand Types gør dit brand stærkt!

02.11.2021 / Morten Lorentzen

Hvis dit produkt eller din virksomhed var en person, hvordan ville den person så være?

Din målgruppe skal lære dit brand at kende, som var det et menneske af kød og blod. Så kan den enkelte bedre tage stilling til, om han eller hun vil vælge dit brand til eller fra.

For at gøre dette på en operationel måde arbejder vi hos Relevans med Brand Types, baseret på psykologen C. G. Jungs personlighedstyper. Med disse brand types definerer vi, hvilken menneskelig personlighed, dit brand skal afspejle.

Læs artiklen