Viden

ca. 5 min.

HubSpot samler salg, marketing og kundeservice i ét system

03.12.2019 / Lasse Hinke

HubSpot samler din inbound marketing, marketing automation, leadmanagement og mange af dine andre systemer i et samlet system.

Læs artiklen
ca. 3 min.

Hvis du skal sælge et kedeligt produkt

03.12.2019 / Morten Lorentzen

Så brug adfærdsgreberne ”Knaphed” og ”Urgency”

Hvis du har et produkt eller ydelse, som din kunde ikke står og skal bruge lige nu, så kan det være endog meget svært at få sat købsprocessen i gang. Du kan sikkert selv mærke følelsen af træthed, hvis snakken fx falder på din pensionsordning.

Læs artiklen
ca. 3 min.

Med Inbound hopper dine kunder selv dybt ned i salgstragten!

03.06.2019 / Lasse Hinke

Inbound Marketing handler om at generere leads. Men hvor du i traditionel leadgenerering ikke lægger skjul på, at det drejer sig om salg, så er Inbound-baseret leadgenerering mere defensiv og subtil.

EMNE: Inbound
Læs artiklen
ca. 10 min.

6 gode råd, der styrker din leadgenerering og giver dig varme leads

20.05.2019 / Lasse Hinke

Leadgenerering og varme leads er for langt de fleste B2B virksomheder en svær proces. De nyeste tal fra Relevans’ løbende undersøgelse blandt danske virksomheder bekræfter dette. Faktisk er mere end 2 ud af 3 eller 67% ikke tilfredse og føler, at de enten har svært ved – eller sågar ikke får, de leads, de har behov for.

Læs artiklen
ca. 3 min.

Sådan opsamler du e-mail- og SMS-permissions korrekt efter markedsførings-lovens §6

01.05.2019 / Morten Lorentzen

Der indgives rekordmange klager til ombudsmanden over ulovlig markedsføring tilsendt via e-mail og SMS. Og det skyldes, at kun få har sat sig ind i de ret simple regler for, hvordan en klar tilladelse fra e-mail indehaveren indhentes.

Læs artiklen
ca. 1 min.

Få de rigtige leads i tale med dialogbaseret leadgenerering

15.04.2019 / Lasse Hinke

Traditionelle leadkampagner går ud på at bombardere modtagerne med de samme budskaber igen og igen. I håb om at de til sidst ”ser lyset”, slår til og køber.

Læs artiklen
ca.

Test din viden om SEO

11.04.2019 / Morten Lorentzen

Har du også erkendt, at det er en nødvendighed at ligge først blandt Googles søgeresultater, for at få trafik til din hjemmeside – og dermed forretning?

EMNE: SEO
Læs artiklen
ca. 4 min.

Adfærdspsykologi: Se hvorfor din mavefornemmelse overtrumfer fakta og analyser – gælder også B2B!

11.03.2019 / Morten Lorentzen

Det er undersøgt, at selv erhvervsledere sjældent træffer beslutninger baseret på kolde data, hvis ikke mavefornemmelsen er med. Vi er som mennesker kodet til at vurdere situationer, inden vi siger ja eller nej. Hvis en beslutning føles forkert, så har vi svært ved at tage den. Og det har dine kunder også.

Læs artiklen
ca. 3 min.

Vidste du godt, at emnefeltet betyder alt?

20.02.2019 / Lasse Hinke

Emnefeltet er det første du ser, når du åbner din mailbox. Alligevel bliver emnefeltet ofte nedprioriteret. Og det er rigtig synd.

Læs artiklen
ca. 3 min.

Datadrevet marketing med RFM-modellen

12.02.2019 / Lasse Hinke

Datadrevet marketing er et tankesæt, en analysemetode, en proces og en arbejdsmodel, der handler om systematisk og målrettet bearbejdning af ens kunder. Målet er større ROI, altså mere effekt for pengene.

Læs artiklen
ca. 1 min.

Hvordan byder du nye kunder velkommen?

15.01.2019 / Lasse Hinke

Uanset om du markedsfører en webshop, en detailkæde – eller du sælger til B2B markedet – så ved du sikkert, at en kunde, der har købt én gang hos dig, ikke pr. automatik er loyal efter første køb. Vidste du, at din kunde erfaringsmæssigt skal foretage fire køb, før det er blevet en vane for ham at bruge dig som leverandør?

Læs artiklen
ca. 2 min.

Med adfærdsdesign får du flere til at klikke, konvertere og købe

08.01.2019 / Morten Lorentzen

Når du udvikler hjemmesider og landingpages, bruger du erfaringer, big data, Google Analytics, eye-tracking mv. for at optimere sitet. Men der er flere muligheder for, at du kan få endnu flere brugere til at klikke, konvertere og købe!

Læs artiklen
ca. 2 min.

B2B leadgenerering: Få hul igennem til de store fisk på B2B markedet

03.12.2018 / Lasse Hinke

Alle der arbejder med B2B markedsføring ved, hvor svært det er at få taletid hos ledelsen i Large- og Medium/Large virksomheder. Uanset om du markedsfører industrimaskiner, IT-løsninger eller konsulentydelser, er indgangsbarrieren høj. Og så er det godt at have en solid døråbner.

Læs artiklen
ca. 1 min.

Overlad trygt din Inbound Marketing til Relevans og HubSpot

29.10.2018 / Lasse Hinke

HubSpot er en marketingplatform, der er skræddersyet til at understøtte og automatisere din Inbound Marketing indsats. Med HubSpot får du én platform til at eksekvere hele din Inbound Marketing strategi. Ved at samle det hele, får du et 360-graders perspektiv på dine potentielle kunder.

Læs artiklen
ca. 2 min.

Med Inbound Marketing kan du sætte salg og marketing på autopilot 24/7/365

29.10.2018 / Lasse Hinke

Ved at opbygge intelligente lead-flows, der tilpasser sig efter dine potentielle kunders adfærd og behov, hjælpes de hver især igennem faserne i købsprocessen, når de er klar. Det betyder, at du slipper for kold kanvas og møder med kunder, der endnu ikke er klar til at købe. Netop derfor er Inbound Marketing en effektiv og sikker måde at styre din leadgenerering og dit salg på.

Læs artiklen
ca. 3 min.

Psykologien bag Black Friday

24.10.2018 / Morten Lorentzen

Nogen ser frem til det – og andre sukker og tænker: Skal vi nu til det igen? Black Friday skiller vandene. Men hvorfor elsker nogen Black Friday, når andre hader den?

Læs artiklen
ca. 4 min.

Farvepsykologi: Der er mange regler. Men de vil altid skulle brydes.

02.10.2018 / Morten Lorentzen

Det er mange grundlæggende erfaringer og teorier, vi kan og skal trække på, når vi bruger farver i markedsføring og kommunikation. Og der er undersøgelser og eksperimenter, vi kan blive kloge af.

Læs artiklen
ca. 2 min.

Hvad betyder Persondataforordningen for din mailingliste?

15.08.2018 / Morten Lorentzen

Kravet til alle os marketingfolk er blevet større med den nye persondataforordning, der trådte i kraft den 25. maj 2018. Kravene til dokumentation for permission-afgivelse samt kravene til opbevaring af data er blevet skærpet.

Læs artiklen
ca. 3 min.

Hvad betyder prisen for oplevelsen af et produkt?

22.06.2018 / Morten Lorentzen

Får du hvad du betaler for? Eller sagt på en anden måde: har prisen på et produkt indflydelse på din opfattelse af dette produkt? Studier viser, at prisen i mange tilfælde spiller en væsentlig rolle i forbindelse med vores opfattelse af produkters kvalitet og effekt.

Læs artiklen
ca. 1 min.

Taxa eller bil? Det handler om ”mental bogføring”

29.05.2018 / Morten Lorentzen

Penge er ikke bare penge. Økonomiske beslutninger afhænger i høj grad af, hvordan vi mentalt bogfører en begivenhed.

Læs artiklen