Det er sjældent, der kommer helt nye discipliner i SEO-verdenen. Men med AI’s indtog ser vi lige nu begyndelsen på noget helt nyt: GEO (Generative Search Optimization).
Det er ikke (bare) endnu en forkortelse, du skal lære. Det er en ny måde at tænke organisk synlighed på i en verden, hvor bl.a. Google, Bing og ChatGPT selv begynder at besvare brugernes spørgsmål med AI-genererede svar. Bliv klogere på GEO lige her.
Viden
Viden
ca. 7 min.
Hvad er GEO, og hvorfor skal du begynde at interessere dig for det?
11.07.2025 / Louise Lund Larsen
ca. 12 min.
5 afgørende trin når du skal lave dine første Personas
03.06.2025 / Lasse Hinke
Forstil dig, at du altid ved, hvad du skal skrive, på hvilke kanaler du skal publicere det du skriver og hvornår du skal publicere, for at du når din modtager bedst. Det vel at mærke hver gang. Virkeligheden er, at det kan du.
Det kræver blot, at du gør dit forarbejde grundigt og bygger en persona, for hver af de persontyper, du vil i dialog med. Det er lettere at målrette din inbound marketing, hvis du taler til et menneske. Det er én af flere gode grunde til, at du bør arbejde med Personas.
ca. 2 min.
Sådan får du flere varme leads!
03.06.2025 / Lasse Hinke
Når du læser denne artikel, er du sikkert blandt de 95%, der har brug for flere varme leads og kunder. Den gode nyhed er, at det kan du faktisk gøre noget ved! Midlet er en integreret proces, hvor marketing og salg går hånd i hånd hele vejen igennem processen.
ca. 7 min.
Seo: Vil du gerne ranke højt på Google og derigennem få flere kunder?
03.06.2025 / Lasse Hinke
Her får du de nyeste tips og tricks til, hvordan du SEO-optimerer din hjemmeside. Google ændrer hele tiden vilkårene og kriterierne, der bruges til at evaluere din hjemmesides indhold. Og nye opdateringer betyder derfor løbende større krav til dig og din søgemaskineoptimering (SEO).
ca. 7 min.
GUIDE: Retargeting-muligheder i LinkedIn og Facebook
03.06.2025 / Louise Lund Larsen
Du udsættes hver dag for milliarder af indtryk og hundredvis af annoncer. Men med så mange indtryk at navigere imellem, bliver du også hurtigt distraheret. Hvis du kommer i tanke om noget, du skal, eller ser noget spændende, glemmer du hurtigt alt om den annonce eller virksomhed, som i et kort øjeblik fangede dig. Det ved marketing-verdenen, og derfor findes der en måde, hvorpå man kan genvinde brugeres opmærksomhed, hvis de er hoppet videre fra ens hjemmeside uden at konvertere. Denne metode kaldes retargeting.
ca. 3 min.
Bing SEO - derfor skal du tage det seriøst i 2025
25.02.2025 / Oscar Carlsen
Søgemaskineoptimering (SEO) har traditionelt været fokuseret på optimering til Google. Men med AI-drevne søgemaskiner som SearchGPT, er Bings rolle blevet forstærket, da SearchGPT trækker på Bings søgedata. Det gør Bing SEO vigtigere for virksomheder, der vil optimere til både Generative Engine Optimization (GEO) og traditionelle søgninger.
ca. 8 min.
Understøt kunderejsen i din annoncering
26.06.2023 / Louise Lund Larsen
Som annoncør kan det være fristende at fokusere på salg og leads. Det er dog vigtigt at huske på, at kunderejsen ofte er lang og kompleks (især når vi taler B2B!), og at brugerne sjældent er i købs-mode, når de scroller rundt i deres feed på LinkedIn og Facebook. Derfor er det også altafgørende, at du tænker hele kunderejsen ind i din annoncering og ikke kun fokuserer på ’bottom-of-funnel’.
ca. 2 min.
Få GA4 eller Matomo undervisning
26.06.2023 / Louise Lund Larsen
Universal Analytics lukker og slukker om et øjeblik, og de fleste er allerede migreret til GA4, Matomo eller et tredje alternativ. Men har du svært ved at finde rundt i dit nye system? Så er du ikke alene.