Viden

ca. 1 min.

Taxa eller bil? Det handler om ”mental bogføring”

29.05.2018 / Morten Lorentzen

Penge er ikke bare penge. Økonomiske beslutninger afhænger i høj grad af, hvordan vi mentalt bogfører en begivenhed.

Læs artiklen
ca. 2 min.

GDPR – fik du styr på dine databaser?

29.05.2018 / Morten Lorentzen

Fredag den 25. maj 2018 var en milepæl for os marketingfolk: Den nye persondataforordning blev nemlig en realitet. Kravet til dokumentation for permission-afgivelse er trådt i kraft, og kravene til opbevaring af data er skærpet.

Læs artiklen
ca. 3 min.

Konformitet gør dine kampagner mere effektive!

19.04.2018 / Morten Lorentzen

Det er efterhånden en kendt strategi at benytte sociale elementer i kampagner, for at få ens målgruppe til at ændre deres adfærdsmønstre. Fx ved at appellere til, hvad flertallet gør.

Læs artiklen
ca. 4 min.

Et af verdens mest citerede adfærdspsykologiske forsøg holder ikke!

20.02.2018 / Morten Lorentzen

Hvem har ikke hørt om forsøget, der påviser, at vi mennesker ikke har selvkontrol til at udskyde et behov?

Læs artiklen
ca. 3 min.

Hvor dyrt er "Gratis"?

06.02.2018 / Morten Lorentzen

Tænk hurtigt! Hvilket af følgende tilbud finder du mest attraktivt: få et gratis gavekort på 100 kr. til Magasin eller betal 80 kr. for et gavekort på 200 kr. til Magasin?

Læs artiklen
ca. 2 min.

Derfor virker ”Du” bedre end ”Vi”!

09.01.2018 / Morten Lorentzen

Det er nemt at komme til at skrive ”Vi” i en tekst fra din virksomhed. Du vil så gerne fortælle kunden om alt det gode, I kan gøre for ham eller hende. Men din målgruppe er mennesker. Og hvem er nummer 1 i alle menneskers liv? Det er de selv. (Eller måske deres børn).

Læs artiklen
ca. 2 min.

3 marketingtrends du skal holde øje med i 2018

17.11.2017 / Lasse Hinke

Sidste år forudså vi en megatrend for 2017: Evnen til at omsætte data og arbejde effektivt med adfærdspsykologi i markedsføringen.

EMNE: B2B
Læs artiklen
ca. 2 min.

Sådan får du flere varme leads!

17.11.2017 / Lasse Hinke

Når du læser denne artikel, er du sikkert blandt de 95%, der har brug for flere varme leads og kunder. Den gode nyhed er, at det kan du faktisk gøre noget ved! Midlet er en integreret proces, hvor marketing og salg går hånd i hånd hele vejen igennem processen.

Læs artiklen
ca. 2 min.

Hvorfor virker Black Friday?

17.11.2017 / Morten Lorentzen

Med adfærdspsykologiske briller ligger svaret i, at mennesket i dag lever i et samfund, som vores sind egentlig ikke er gearet til at forholde sig til. Vi har forskellige måder at bearbejde information på: Den reflekterede måde og den intuitive måde.

Læs artiklen
ca. 2 min.

Permission opsamling: Permission is king!

04.10.2017 / Lasse Hinke

”Permission is king” i den digitale verden. Og har du ikke permission fra alle dine kunder og potentielle kunder, mister du hele tiden muligheder for at påvirke og sælge til dem, som netop nu er i markedet for dine produkter og services.

EMNE: Permission
Læs artiklen
ca. 1 min.

Går du glip af forretning, fordi du mangler e-mail permissions?

28.09.2017 / Lasse Hinke

Forestil dig, at en stor potentiel kunde er i dialog med din værste konkurrent. En attraktiv kunde, som du ikke har sørget for at indhente e-mail permission fra.

EMNE: Permission
Læs artiklen
ca. 3 min.

Mennesker er forskellige: Nogle vil opnå. Andre vil undgå.

27.09.2017 / Morten Lorentzen

Der findes grundlæggende to typer af mennesker: Dem der bliver motiveret af at OPNÅ noget. Og dem, der motiveres af at UNDGÅ noget.

Læs artiklen
ca. 3 min.

Sådan bruger du en lokkedue

30.08.2017 / Morten Lorentzen

Hvis vi mennesker altid handlede optimalt, ville alle have en bugnende opsparing og aldrig et overforbrug. Vil ville motionere en halv time dagligt, og flæskestegs-sandwichen ville vige for sundere alternativer.

Læs artiklen
ca. 2 min.

Kohærensmarkører: Små ord med STOR betydning

26.06.2017 / Morten Lorentzen

Kommunikation af et budskab handler ikke kun om formidling. Kommunikation drejer sig i lige så høj grad om at give modtageren en god oplevelse af processen med at tilegne sig viden. Fx processen ved at læse en salgsannonce eller en artikel om adfærdspsykologi.

Læs artiklen
ca. 3 min.

Signaleringseffekt: Hvordan får du kunderne til at elske det, du sælger?

31.05.2017 / Lasse Hinke

Vores følelser ansporer os og motiverer os til at handle. Det er følelserne, der informerer os, og det er dem, der advarer os, hvis der er fare på færde. Følelser gør os glade, ophidsede, eftertænksomme, vrede og lykkelige.

Læs artiklen
ca. 4 min.

Mental bearbedjning: Dine valg er styret af naive forestillinger

20.04.2017 / Lasse Hinke

Prøv at forestille dig, at du skal huske 6 situationer i dit liv, hvor du følte dig selvsikker og afslappet.

Læs artiklen
ca. 3 min.

Kontekst: Vil du vide, hvad der bestemmer dine beslutninger?

19.03.2017 / Morten Lorentzen

Hvis jeg siger ordet ”journalist”, tænker du så først på ordet ”gul”, ”cykel” eller ”interview”? Jeg vender tilbage til spørgsmålet senere.

Læs artiklen
ca. 2 min.

Sådan får du flere permissions!

31.01.2017 / Lasse Hinke

Hvorfor er permissions så vigtige for dig og alle os andre?

Permissions er for langt de fleste af os det vigtigste brændstof i markedsføringen i 2017. E-mail marketing er i dag den hurtigste og mest effektive måde at sikre top-of-mind og kvalificeret kendskab. Samtidig rummer e-mail marketing muligheden for at arbejde med 1:1 budskaber og automation.

Læs artiklen
ca. 3 min.

Vil du høre hemmeligheden bag tilbuddet?

30.01.2017 / Morten Lorentzen

Du er ude for at bytte nogle af julegaverne. Og det ville da heller ikke være tosset, hvis du kom hjem med et godt tilbud eller to.

Læs artiklen
ca. 3 min.

Kognitiv dissonans: Tving dine kunder til at tage stilling

12.12.2016 / Morten Lorentzen

Mange af de beslutninger, som bringer os i problemer, skyldes, at vi ofte kører på automatpilot. Ofte uden at vi er klar over det.

Læs artiklen