Viden

ca. 2 min.

Med adfærdsdesign får du flere til at klikke, konvertere og købe

08.01.2019 / Morten Lorentzen

Når du udvikler hjemmesider og landingpages, bruger du erfaringer, big data, Google Analytics, eye-tracking mv. for at optimere sitet. Men der er flere muligheder for, at du kan få endnu flere brugere til at klikke, konvertere og købe!

Læs artiklen
ca. 2 min.

B2B leadgenerering: Få hul igennem til de store fisk på B2B markedet

03.12.2018 / Lasse Hinke

Alle der arbejder med B2B markedsføring ved, hvor svært det er at få taletid hos ledelsen i Large- og Medium/Large virksomheder. Uanset om du markedsfører industrimaskiner, IT-løsninger eller konsulentydelser, er indgangsbarrieren høj. Og så er det godt at have en solid døråbner.

Læs artiklen
ca. 2 min.

Med Inbound Marketing kan du sætte salg og marketing på autopilot 24/7/365

29.10.2018 / Lasse Hinke

Ved at opbygge intelligente lead-flows, der tilpasser sig efter dine potentielle kunders adfærd og behov, hjælpes de hver især igennem faserne i købsprocessen, når de er klar. Det betyder, at du slipper for kold kanvas og møder med kunder, der endnu ikke er klar til at købe. Netop derfor er Inbound Marketing en effektiv og sikker måde at styre din leadgenerering og dit salg på.

Læs artiklen
ca. 3 min.

Psykologien bag Black Friday

24.10.2018 / Morten Lorentzen

Nogen ser frem til det – og andre sukker og tænker: Skal vi nu til det igen? Black Friday skiller vandene. Men hvorfor elsker nogen Black Friday, når andre hader den?

Læs artiklen
ca. 4 min.

Farvepsykologi: Der er mange regler. Men de vil altid skulle brydes.

02.10.2018 / Morten Lorentzen

Det er mange grundlæggende erfaringer og teorier, vi kan og skal trække på, når vi bruger farver i markedsføring og kommunikation. Og der er undersøgelser og eksperimenter, vi kan blive kloge af.

Læs artiklen
ca. 2 min.

Hvad betyder Persondataforordningen for din mailingliste?

15.08.2018 / Morten Lorentzen

Kravet til alle os marketingfolk er blevet større med den nye persondataforordning, der trådte i kraft den 25. maj 2018. Kravene til dokumentation for permission-afgivelse samt kravene til opbevaring af data er blevet skærpet.

Læs artiklen
ca. 3 min.

Hvad betyder prisen for oplevelsen af et produkt?

22.06.2018 / Morten Lorentzen

Får du hvad du betaler for? Eller sagt på en anden måde: har prisen på et produkt indflydelse på din opfattelse af dette produkt? Studier viser, at prisen i mange tilfælde spiller en væsentlig rolle i forbindelse med vores opfattelse af produkters kvalitet og effekt.

Læs artiklen
ca. 1 min.

Taxa eller bil? Det handler om ”mental bogføring”

29.05.2018 / Morten Lorentzen

Penge er ikke bare penge. Økonomiske beslutninger afhænger i høj grad af, hvordan vi mentalt bogfører en begivenhed.

Læs artiklen
ca. 2 min.

GDPR – fik du styr på dine databaser?

29.05.2018 / Morten Lorentzen

Fredag den 25. maj 2018 var en milepæl for os marketingfolk: Den nye persondataforordning blev nemlig en realitet. Kravet til dokumentation for permission-afgivelse er trådt i kraft, og kravene til opbevaring af data er skærpet.

Læs artiklen
ca. 3 min.

Konformitet gør dine kampagner mere effektive!

19.04.2018 / Morten Lorentzen

Det er efterhånden en kendt strategi at benytte sociale elementer i kampagner, for at få ens målgruppe til at ændre deres adfærdsmønstre. Fx ved at appellere til, hvad flertallet gør.

Læs artiklen
ca. 4 min.

Et af verdens mest citerede adfærdspsykologiske forsøg holder ikke!

20.02.2018 / Morten Lorentzen

Hvem har ikke hørt om forsøget, der påviser, at vi mennesker ikke har selvkontrol til at udskyde et behov?

Læs artiklen
ca. 3 min.

Hvor dyrt er "Gratis"?

06.02.2018 / Morten Lorentzen

Tænk hurtigt! Hvilket af følgende tilbud finder du mest attraktivt: få et gratis gavekort på 100 kr. til Magasin eller betal 80 kr. for et gavekort på 200 kr. til Magasin?

Læs artiklen
ca. 2 min.

Derfor virker ”Du” bedre end ”Vi”!

09.01.2018 / Morten Lorentzen

Det er nemt at komme til at skrive ”Vi” i en tekst fra din virksomhed. Du vil så gerne fortælle kunden om alt det gode, I kan gøre for ham eller hende. Men din målgruppe er mennesker. Og hvem er nummer 1 i alle menneskers liv? Det er de selv. (Eller måske deres børn).

Læs artiklen
ca. 2 min.

3 marketingtrends du skal holde øje med i 2018

17.11.2017 / Lasse Hinke

Sidste år forudså vi en megatrend for 2017: Evnen til at omsætte data og arbejde effektivt med adfærdspsykologi i markedsføringen.

EMNE: B2B
Læs artiklen
ca. 2 min.

Sådan får du flere varme leads!

17.11.2017 / Lasse Hinke

Når du læser denne artikel, er du sikkert blandt de 95%, der har brug for flere varme leads og kunder. Den gode nyhed er, at det kan du faktisk gøre noget ved! Midlet er en integreret proces, hvor marketing og salg går hånd i hånd hele vejen igennem processen.

Læs artiklen
ca. 2 min.

Hvorfor virker Black Friday?

17.11.2017 / Morten Lorentzen

Med adfærdspsykologiske briller ligger svaret i, at mennesket i dag lever i et samfund, som vores sind egentlig ikke er gearet til at forholde sig til. Vi har forskellige måder at bearbejde information på: Den reflekterede måde og den intuitive måde.

Læs artiklen
ca. 2 min.

Permission opsamling: Permission is king!

04.10.2017 / Lasse Hinke

”Permission is king” i den digitale verden. Og har du ikke permission fra alle dine kunder og potentielle kunder, mister du hele tiden muligheder for at påvirke og sælge til dem, som netop nu er i markedet for dine produkter og services.

EMNE: Permission
Læs artiklen
ca. 1 min.

Går du glip af forretning, fordi du mangler e-mail permissions?

28.09.2017 / Lasse Hinke

Forestil dig, at en stor potentiel kunde er i dialog med din værste konkurrent. En attraktiv kunde, som du ikke har sørget for at indhente e-mail permission fra.

EMNE: Permission
Læs artiklen
ca. 3 min.

Mennesker er forskellige: Nogle vil opnå. Andre vil undgå.

27.09.2017 / Morten Lorentzen

Der findes grundlæggende to typer af mennesker: Dem der bliver motiveret af at OPNÅ noget. Og dem, der motiveres af at UNDGÅ noget.

Læs artiklen
ca. 3 min.

Sådan bruger du en lokkedue

30.08.2017 / Morten Lorentzen

Hvis vi mennesker altid handlede optimalt, ville alle have en bugnende opsparing og aldrig et overforbrug. Vil ville motionere en halv time dagligt, og flæskestegs-sandwichen ville vige for sundere alternativer.

Læs artiklen