Viden

ca. 2 min.

Få de rigtige leads i tale med dialogmarkedsføring

Salgstragten leadgenerering proces

07.12.2020 / Lasse Hinke

Traditionelle leadkampagner går ud på at bombardere modtagerne med de samme budskaber igen og igen. I håb om at de til sidst ”ser lyset”, slår til og køber. Det er anderledes med dialogmarkedsføring.

I en leadkampagne baseret på dialogmarkedsføring vendes det hele på hovedet. 

Kundeemnernes ønsker, behov, erfaringer, købshorisont mm. afdækkes. Og det er uanset hvilken platform du arbejder på. Samtidig får du værdifuld indsigt permission og varme leads til dig og dine sælgere.

Dialogmarkedsføring giver en høj ROI

I dialogmarkedsføring starter vi ofte med at få modtageren til at give informationer om sig selv i et spørgeskema, som  dine sælgere kan benytte til at individualisere det opfølgende salg.

Dialogmarkedsføring består af fem hovedingredienser, som kræver lige stor opmærksomhed:

1. Forarbejdet:

Omhyggelig beskrivelse af målgruppe-personer, produktfordele m.m. Det er selve krumtappen i succesfuld dialogmarkedsføring. Dette forarbejde laver vi ofte med udgangspunkt i en halv dags workshop med vores kunde.

2. Databasen:

En opdateret, valideret database med personnavne er alfa-omega for at du får succes med din dialogmarkedsføring.

3. Den psykologiske vinkel:

Forudsætningen for at generere kvalificerede leads er at sikre opmærksomhed hos de forskellige personer i målgruppen. Her spiller den psykologiske vinkel en afgørende rolle.

Vi sørger altid for at kæle for formuleringerne i både breve, mails og online spørgeskema, så modtageren oplever, at din virksomhed forstår hans eller hendes udfordringer og behov.

4. Back-end-systemet:

Et effektivt system til håndtering af spørgeskema og svar er krumtappen i selve eksekveringen. Hos Relevans arbejder vi i i lang række af de gængse systemer til at håndtere alle typer målbare dialogforløb med individualiseret kommunikation til forskellige segmenter.

5. Eksekveringen:

Hver enkelt detalje i selve eksekveringen er afgørende for det samlede resultat. Derfor kræver eksekveringen lige så stor fokus som resten af processen.

En investering i ovennævnte fem punkter giver med garanti en effektiv leadgenerering. Så er resten op til dine sælgere.

Kontakt Lasse Hinke og få mindst tre gode og gratis råd om jeres leadgenerering.

SE CASE: Sådan fik Visma/Bluegaarden fik et væld af relevante CFO’er og HR-ansvarlige i tale med dialogbaseret leadgenerering

LÆS MERE OM: Leadgenerering

SE ANDRE ARTIKLER OM: Leadgenerering Dialogmarkedsføring

Lasse Hinke

Få inspiration til, hvordan du får flere leads og kunder

Sig ja til at modtage e-mails fra Relevans om markedsføring og kommunikation.

Hold dig opdateret