Viden

ca. 2 min.

B2B leadgenerering: Få hul igennem til de store fisk på B2B markedet

Smart Value Selling

05.11.2020 / Lasse Hinke

Alle der arbejder med B2B markedsføring ved, hvor svært det er at få taletid hos ledelsen i Large- og Medium/Large B2B virksomheder. Uanset om du markedsfører industrimaskiner, IT-løsninger eller konsulentydelser, er indgangsbarrieren høj. Og uanset du i dag allerede arbejder med B2B Inbound Marketing - så er det godt at have en solid døråbner.

Smart Value Selling er et nyt koncept, som er udviklet af konsulenthuset NordicUpside, og som Relevans med adfærdspsykologisk indsigt opbygger benchmarkanalyserne i.

Konceptet, Smart Value Selling, er skalerbart og systemunderstøttet, og det bygger på Account Based Marketing og Account Based Demand Generation.

Omdrejningspunktet i konceptet er en benchmark-undersøgelse, som har til formål at identificere dine potentielle B2B-kunders performance på seks udvalgte områder – og benchmarke dem op mod andre lignende B2B virksomheder.

Konceptet tilpasses til aktuelle udfordringer og ”pains” hos dine potentielle B2B kunder og opleves derfor seriøst og relevant for dem.

LÆS OGSÅ: Alt om B2B salg og markedsføring

Rapporten åbner døre

Du får en analyserapport med detaljerede resultater, hvor den enkelte respondents performance sammenholdes med top 3 virksomheder og med gennemsnittet. Med disse resultater i hus kan du udarbejde strategiske forslag til de potentielle B2B kunder, som har deltaget i undersøgelsen. Du vil kunne foreslå en række konkrete idéer til optimering, som vil åbne døre hos ledelsen i den pågældende B2B virksomhed. 

Smart Value Selling – i korte træk

  • Bygger på adfærdspsykologiske indsigter omkring beslutningsprocesser i større B2B virksomheder.
  • Handler om de pains, dine B2B Large og Medium/Large kunder slås med.
  • Grundstenen er en skræddersyet benchmark-analyse af B2B virksomhedernes performance inden for seks essentielle temaer med 24 multiple choice svar.
  • Svarene måles op mod top 3 B2B virksomheder og mod gennemsnittet. Top 3 er beregnet ud fra en samlet score.
  • Den enkelte B2B virksomheds svar og performance score er anonyme.
Smart Value Selling testen

DELTAG OG FÅ ANALYSERAPPORTEN: Sales & Marketing Performance Benchmark Survey

Vil du høre, hvordan du kan bruge Smart Value Selling til at åbne døre til de store B2B fisk i din branche? Så kontakt Lasse Hinke og få en snak.

LÆS MERE OM: Leadgenerering

LÆS OGSÅ: Inbound Marketing 

LÆS OGSÅ: B2B markedsføring i den digitale verden

 

 

SE ANDRE ARTIKLER OM: Leadgenerering B2B Inbound Marketing

Lasse Hinke

Få inspiration til, hvordan du får flere leads og kunder

Sig ja til at modtage e-mails fra Relevans om markedsføring og kommunikation.

Hold dig opdateret