Inbound Marketing

Inbound Marketing handler kort fortalt om at tiltrække de rigtige kundeemner – få dem til at give sig til kende, så du kan nurture dem, til de er klar til at købe. Helt grundlæggende handler det om, at du forstår dine kunder og deres behov. Og præcis derfor bør din Inbound-proces starte med, at du stiller skarpt på dine idealkunder og skaber en Persona for hver af dem.

På denne side finder du viden om:


Traditionel-markedfoering
Versus
Inbound-Marketing
 

Inbound Marketing handler om at tiltrække leads

Hvor du i traditionelt salg jagter dine kunder for at få dem til at købe, er det helt anderledes med Inbound Marketing. Her hjælper du dine potentielle kunder med den viden, de skal bruge for at løse en konkret udfordring. På den måde opbygger du tillid. Og når du gør det, bliver du automatisk en vigtig ressource – og dermed en potentiel leverandør.

Dette betyder Inbound Marketing for dig:

FOKUS

Din leadproces bliver kortere.

KVALITET

Du få flere kvalificerede leads.

INDSIGT

Bedre indsigt i dine potentielle
kunders behov og adfærd.

SPAR TID

Du få "kvalitetstid" – dvs. færre,
men bedre salgsmøder.

Inbound giver varme leads til dine sælgere

Når du sætter din Inbound Marketing i system, hopper dine potentielle kunder dybt ned i din salgstragt helt af sig selv – og bliver til varme leads. På den måde kan du koncentrere dig om at lukke ordrer – og overlade de kolde leads og alle kaffemøderne til dine konkurrenter.

SE CASE: Inbound setup fordobler antallet af varme leads til B2B firma

Tag Inbound Marketing testen

Er Inbound Marketing noget for dig og din virksomhed?

Få dit resultat på et øjeblik med Relevans' Inbound Marketing Test. 10 korte spørgsmål om din virksomhed – og vores vurdering ligger klar.

Tag Inbound Marketing testen

Tag Inbound Marketing testen
 

Inbound processen

Det er naturligvis ikke nok blot at få dine potentielle kunder til at hoppe ned i tragten. For hvis ikke du gør mere, risikerer du, at de hurtigt hopper op igen. Og så er du lige vidt. Det er derfor afgørende, at din Inbound-proces opsættes og systematiseres, så du holder fast i emnerne, helt til de er klar til at købe.

Det gør du mest effektivt ved at arbejde i de fire faser: Opmærksomhed, Konvertering, Nurturing og Salg.

Inbound proces Kunderejsens 4 faser

Der er stor forskel på, hvad dine potentielle kunder rent adfærdspsykologisk tænder på i de forskellige stadier af deres beslutningsproces. Ved at arbejde med denne model, sikrer du relevans hele vejen igennem processen. De fire faser indeholder forskellige trigger-baserede flows, der løbende sikrer top-of-mind og opbygger din troværdighed som potentiel leverandør.

konverteringsproces

LÆS MERE OM:  Inbound-modellen

 

Du har brug for en effektiv platform

For at kunne drive effektiv Inbound Marketing har du brug for en platform, som kan binde dine Inbound Marketing-processer sammen – hele vejen fra suspect til kunde. Uanset hvilke platforme du arbejder på, bør de som minimum indeholde følgende funktioner:

  • SEO- og SEM værktøjer
  • Landing pages
  • E-mail kanon
  • Segmenteringsværktøj
  • Personas
  • Workflows og kunderejser
  • Marketing Automation
  • Analytics og rapportering
  • Styring og måling af sociale medier
  • Blogs til udgivelse af content
  • Tracking af webtrafik
  • CRM data
  • Lead scoring

Systemer og platforme

Der findes en lang række systemer og platforme, som er udviklet til at håndtere Inbound Marketing – heriblandt:

Buyer Persona eksempler
 

Persona

Dine Personas er fundamentet under din Inbound Marketing. De er afgørende for, at du rammer dine leads i deres udfordringer og pains. Det handler kort sagt om at forstå den følelse, de sidder med – og tale til dem i øjenhøjde. Typisk har du brug for mellem 3 og 5 personas.

Forstå hvordan du bruger Persona

Buyer Persona eksempler
Relevant Content skaber loyalitet
 

Content Management

Inbound Marketing handler i høj grad om relevant content. Det er dit content, der tiltrækker dine leads. Og det er din content-strategi samt kvaliteten og relevansen i dit content, der sikrer, at du får opmærksomhed og skaber tillid til dig som potentiel leverandør.

 

Kunderejser

Når først du har fået dine potentielle kunders opmærksomhed, skal du fastholde deres interesse og være tilstede igennem hele deres beslutningsproces. Du opbygger flows, så du følger dine kunder på hele rejsen.

Men ikke alle kunder er ens. Når du stiller skarpt på dem, vil du se, at de tiltrækkes af forskellige ting. Derfor er det afgørende, at du udvikler dine kunderejser, så de passer præcis til dine personas.

Kunderejse
 

HubSpot

HubSpot er ét af de systemer på markedet, som er udviklet til at understøtte Inbound Marketing. HubSpot er et samlet system, der er bygget op omkring et af markedets bedste CRM-systemer, der sammen med en intelligent lead scoring og regelmotor, gør det muligt for dig opbygge dit Inbound Setup.

Se om HubSpot er noget for din virksomhed?

seminarer2_lasse2

Tilmeld dig webinar om Inbound Marketing


Inbound Marketing webinar er for CMO’er og marketingchefer, som ønsker at øge effekten af deres marketingaktiviteter. På webinaret får du bl.a. svar på, hvordan du:

  • skaber en effektiv leadproces vha. Inbound Marketing.
  • konverterer besøgende på din hjemmeside til kunder
  • automatiserer dine. kommunikationsspor og skaber meromsætning og øget ROI.
Læs om webinaret og tilmeld dig
seminarer2_lasse2

Kunne du tænke dig at få flere leads med Inbound Marketing?


Udfyld formularen så kontakter vi dig
.