Case: Electrolux Professional

Inbound setup fordobler antallet af varme B2B-leads

Electrolux Professional CROP

B2B · Inbound · Leadgenerering Content · SEO · SEM · SoMe

I en årrække har Electrolux Professional med stærk e-mail marketing fået serveret en lind strøm af varme leads, som er interesseret i at få tilbud på professionelt køkkenudstyr eller nye topprofessionelle vaskeriløsninger til deres vaskerier. Og kunder til Electrolux Professionals smart professionelle vaskerimaskiner (myPRO) er i stor stil kommet direkte via e-mail marketing.

Kunne du tænke dig at få flere leads med Inbound Marketing?

Antallet af leads fordoblet

Men hvordan får Electrolux Professional så fat i alle de firmaer og boligforeninger, der ikke er på mailinglisten? Svaret et Inbound Marketing, som handler om at gribe kunden i det øjeblik, han er klar til at søge information eller købe.

LÆS OGSÅ: Med Inbound hopper dine kunder selv dybt ned i salgstragten

RESULTAT: Inbound strategien har på to måneder fordoblet antallet af leads til Electrolux Professionals vaskemaskiner og storkøkken-udstyr. Med en konvertingsrate på omkring 80% har indsatsen allerede en ROI på flere hundrede procent.

Dette resultat har vi opnået ved at øge indsatsen på fire fokusområder:

  • Content Marketing
  • SEO (Search Engine Optimization)
  • SEM (Search Engine Marketing)
  • SoMe (Social Media)

 

Content marketing: Giv den information kunden kigger efter

Med content marketing giver du din målgruppe viden og indsigt, som skaber værdi for dem og engagerer dem. Dette content får din virksomhed til at fremstå som en kompetent samarbejdspartner, din målgruppe vil vælge at handle med.

Electrolux Professional forsyner sin målgruppe med relevant viden og værktøjer, som gør det nemmere at træffe den rigtige beslutning ved køb at nye professionelle maskiner, fx:

  • ”Test dit vaskebehov”
  • ”Beregn selv dine besparelser i kroner og CO2”
  • ”Guide med 9 ting du skal overveje, inden du køber.”
  • ”Se hvad andre boligforeninger har fået ud af at vælge Electrolux Professional.” (videointerviews)

Dette content serveres naturligvis i et gennemtænkt adfærdsdesign.

SE OGSÅ: Alt om B2B salg og markedsføring

SE OGSÅ: En gennemgang af de adfærdspsykologiske greb (case)

Antallet af leads fordoblet

Men hvordan får Electrolux Professional så fat i alle de firmaer og boligforeninger, der ikke er på mailinglisten? Svaret et Inbound Marketing, som handler om at gribe kunden i det øjeblik, han er klar til at søge information eller købe.

LÆS OGSÅ: Med Inbound hopper dine kunder selv dybt ned i salgstragten

RESULTAT: Inbound strategien har på to måneder fordoblet antallet af leads til Electrolux Professionals vaskemaskiner og storkøkken-udstyr. Med en konvertingsrate på omkring 80% har indsatsen allerede en ROI på flere hundrede procent.

Dette resultat har vi opnået ved at øge indsatsen på fire fokusområder:

  • Content Marketing
  • SEO (Search Engine Optimization)
  • SEM (Search Engine Marketing)
  • SoMe (Social Media)

 

Content marketing: Giv den information kunden kigger efter

Med content marketing giver du din målgruppe viden og indsigt, som skaber værdi for dem og engagerer dem. Dette content får din virksomhed til at fremstå som en kompetent samarbejdspartner, din målgruppe vil vælge at handle med.

Content Marketing Electrolux Professional videointerview

Se hele Tørretumbler-casen på Electrolux Professional siden

 

Electrolux Professional forsyner sin målgruppe med relevant viden og værktøjer, som gør det nemmere at træffe den rigtige beslutning ved køb at nye professionelle maskiner, fx:

  • ”Test dit vaskebehov”
  • ”Beregn selv dine besparelser i kroner og CO2
  • ”Guide med 9 ting du skal overveje, inden du køber.”
  • ”Se hvad andre boligforeninger har fået ud af at vælge Electrolux.” (videointerviews)

Dette content serveres naturligvis i et gennemtænkt adfærdsdesign.

SE MERE: En gennemgang af de adfærdspsykologiske greb (case)

SEO: Søgemaskineoptimering

Med søgeordsanalyser og indarbejdning af søgeord i tekster, URL’er, meta descriptions etc. lykkes det på få dage at komme mange trin op i Google-søgningerne. Også klikraterne på Electrolux i Google har nået helt nye højder. På landingpages i adfærdsdesign samles leads op i kontaktformularer – og mange ringer direkte til Electrolux Professional. 

TEST DIN VIDEN: Kender du de 17 SEO myter? Og hvilke du skal navigere udenom?

SEM Electrolux Professional Google Ads

SEM: Annoncering i søgemaskiner

Google annoncering er blevet systematiseret og optimeret på en række produktkategorier det seneste halve år. Folk klikker på annoncerne og kommer til de samme adfærdsdesignede landingpages som ved organisk søgning. Og de bliver til leads via kontaktformularer.

Desuden kan vi se i respons-statistikken, at mellem 50 og 100 personer ringer til Electrolux Professional hver måned ved at klikke direkte på telefonnummeret på mobilen. Dertil kommer alle dem, som selv taster telefonnummeret.

LÆS OGSÅ: B2B markedsføring i den digitale verden

 

SoMe Marketing Electrolux Professional Facebook annonce

SoMe: Social Media

Når vi er på B2B markedet er LinkedIn selvfølgelig oplagt, så her poster Electrolux Professional løbende relevant indhold. Men da mange i Electrolux Professionals målgruppe er små erhvervsdrivende og bestyrelsesmedlemmer i boligforeninger, har Facebook også vist sig at være en effektiv inbound kanal. Re-marketing med pixels er her en fremragende leadgenerator.

TORSDAGS WEBINAR: Du kan blive klogere på Inbound Marketing. Deltag på webinar – se listen

SEO: Søgemaskineoptimering

Med søgeordsanalyser og indarbejdning af søgeord i tekster, URL’er, meta descriptions etc. lykkes det på få dage at komme mange trin op i Google-søgningerne. Også klikraterne på Electrolux i Google har nået helt nye højder. På landingpages i adfærdsdesign samles leads op i kontaktformularer – og mange ringer direkte til Electrolux Professional. 

TEST DIN VIDEN: Kender du de 17 SEO myter? Og hvilke du skal navigere udenom?

 

SEM: Annoncering i søgemaskiner

Google annoncering er blevet systematiseret og optimeret på en række produktkategorier det seneste halve år. Folk klikker på annoncerne og kommer til de samme adfærdsdesignede landingpages som ved organisk søgning. Og de bliver til leads via kontaktformularer.

Desuden kan vi se i respons-statistikken, at mellem 50 og 100 personer ringer til Electrolux Professional hver måned ved at klikke direkte på telefonnummeret på mobilen. Dertil kommer alle dem, som selv taster telefonnummeret.

LÆS OGSÅ: B2B markedsføring i den digitale verden

 

SEM Electrolux Professional Google Ads

SoMe: Social Media

Når vi er på B2B markedet er LinkedIn selvfølgelig oplagt, så her poster Electrolux Professional løbende relevant indhold. Men da mange i Electrolux Professionals målgruppe er små erhvervsdrivende og bestyrelsesmedlemmer i boligforeninger, har Facebook også vist sig at være en effektiv inbound kanal. Re-marketing med pixels er her en fremragende leadgenerator.

TORSDAGS WEBINAR: Du kan blive klogere på Inbound Marketing. Deltag på webinar – se listen.

SoMe Marketing Electrolux Professional Facebook annonce
Kontaktperson: Lasse Hinke