B2B · Inbound · Leadgenerering Content · SEO · SEM · SoMe
Men hvordan får Electrolux Professional så fat i alle de firmaer og boligforeninger, der ikke er på mailinglisten? Svaret et Inbound Marketing, som handler om at gribe kunden i det øjeblik, han er klar til at søge information eller købe.
LÆS OGSÅ: Med Inbound hopper dine kunder selv dybt ned i salgstragten
RESULTAT: Inbound strategien har på to måneder fordoblet antallet af leads til Electrolux Professionals vaskemaskiner og storkøkken-udstyr. Med en konvertingsrate på omkring 80% har indsatsen allerede en ROI på flere hundrede procent.
Dette resultat har vi opnået ved at øge indsatsen på fire fokusområder:
Med content marketing giver du din målgruppe viden og indsigt, som skaber værdi for dem og engagerer dem. Dette content får din virksomhed til at fremstå som en kompetent samarbejdspartner, din målgruppe vil vælge at handle med.
Electrolux Professional forsyner sin målgruppe med relevant viden og værktøjer, som gør det nemmere at træffe den rigtige beslutning ved køb at nye professionelle maskiner, fx:
Dette content serveres naturligvis i et gennemtænkt adfærdsdesign.
SE OGSÅ: Alt om B2B salg og markedsføring
SE OGSÅ: En gennemgang af de adfærdspsykologiske greb (case)
Men hvordan får Electrolux Professional så fat i alle de firmaer og boligforeninger, der ikke er på mailinglisten? Svaret et Inbound Marketing, som handler om at gribe kunden i det øjeblik, han er klar til at søge information eller købe.
LÆS OGSÅ: Med Inbound hopper dine kunder selv dybt ned i salgstragten
RESULTAT: Inbound strategien har på to måneder fordoblet antallet af leads til Electrolux Professionals vaskemaskiner og storkøkken-udstyr. Med en konvertingsrate på omkring 80% har indsatsen allerede en ROI på flere hundrede procent.
Dette resultat har vi opnået ved at øge indsatsen på fire fokusområder:
Med content marketing giver du din målgruppe viden og indsigt, som skaber værdi for dem og engagerer dem. Dette content får din virksomhed til at fremstå som en kompetent samarbejdspartner, din målgruppe vil vælge at handle med.
Se hele Tørretumbler-casen på Electrolux Professional siden
Electrolux Professional forsyner sin målgruppe med relevant viden og værktøjer, som gør det nemmere at træffe den rigtige beslutning ved køb at nye professionelle maskiner, fx:
Dette content serveres naturligvis i et gennemtænkt adfærdsdesign.
SE MERE: En gennemgang af de adfærdspsykologiske greb (case)
Med søgeordsanalyser og indarbejdning af søgeord i tekster, URL’er, meta descriptions etc. lykkes det på få dage at komme mange trin op i Google-søgningerne. Også klikraterne på Electrolux i Google har nået helt nye højder. På landingpages i adfærdsdesign samles leads op i kontaktformularer – og mange ringer direkte til Electrolux Professional.
TEST DIN VIDEN: Kender du de 17 SEO myter? Og hvilke du skal navigere udenom?
Google annoncering er blevet systematiseret og optimeret på en række produktkategorier det seneste halve år. Folk klikker på annoncerne og kommer til de samme adfærdsdesignede landingpages som ved organisk søgning. Og de bliver til leads via kontaktformularer.
Desuden kan vi se i respons-statistikken, at mellem 50 og 100 personer ringer til Electrolux Professional hver måned ved at klikke direkte på telefonnummeret på mobilen. Dertil kommer alle dem, som selv taster telefonnummeret.
LÆS OGSÅ: B2B markedsføring i den digitale verden
Når vi er på B2B markedet er LinkedIn selvfølgelig oplagt, så her poster Electrolux Professional løbende relevant indhold. Men da mange i Electrolux Professionals målgruppe er små erhvervsdrivende og bestyrelsesmedlemmer i boligforeninger, har Facebook også vist sig at være en effektiv inbound kanal. Re-marketing med pixels er her en fremragende leadgenerator.
TORSDAGS WEBINAR: Du kan blive klogere på Inbound Marketing. Deltag på webinar – se listen
Med søgeordsanalyser og indarbejdning af søgeord i tekster, URL’er, meta descriptions etc. lykkes det på få dage at komme mange trin op i Google-søgningerne. Også klikraterne på Electrolux i Google har nået helt nye højder. På landingpages i adfærdsdesign samles leads op i kontaktformularer – og mange ringer direkte til Electrolux Professional.
TEST DIN VIDEN: Kender du de 17 SEO myter? Og hvilke du skal navigere udenom?
Google annoncering er blevet systematiseret og optimeret på en række produktkategorier det seneste halve år. Folk klikker på annoncerne og kommer til de samme adfærdsdesignede landingpages som ved organisk søgning. Og de bliver til leads via kontaktformularer.
Desuden kan vi se i respons-statistikken, at mellem 50 og 100 personer ringer til Electrolux Professional hver måned ved at klikke direkte på telefonnummeret på mobilen. Dertil kommer alle dem, som selv taster telefonnummeret.
LÆS OGSÅ: B2B markedsføring i den digitale verden
Når vi er på B2B markedet er LinkedIn selvfølgelig oplagt, så her poster Electrolux Professional løbende relevant indhold. Men da mange i Electrolux Professionals målgruppe er små erhvervsdrivende og bestyrelsesmedlemmer i boligforeninger, har Facebook også vist sig at være en effektiv inbound kanal. Re-marketing med pixels er her en fremragende leadgenerator.
TORSDAGS WEBINAR: Du kan blive klogere på Inbound Marketing. Deltag på webinar – se listen.
Relevans er et strategisk og kreativt reklamebureau, som er specialiseret i branding, adfærdsdesign og leadgenerering. Vi tilbyder dig alle former for leadgenerering – herunder Inbound Marketing.
Relevans er HubSpot Platinum Solutions Partner.
Morten Lorentzen
Adfærdsstrateg, CEO
+45 2029 4877
Lasse Hinke
Kontaktdirektør, COO
+45 2427 3254
Svanevej 22, 2
DK–2400 København NV
+45 3325 8282
CVR 20346191
©2021 Relevans ApS. All rights reserved.