Adfærdsdesign · Digital strategi · Koncept · Foto og design · Leadgenerering
Her kan du se fem eksempler på det nye websites adfærdsdesign:
På forsiden starter kunderejsen med, at brugeren opfordres til at vælge sin branche. Herefter møder han udelukkende relevant information om løsninger og muligheder til netop hans branche. (Mennesker vil helst høre om sig selv.)
På hver underside mødes brugeren af max 4 call-to-actions. Forsøg viser nemlig, at vi mennesker højst overskuer 4 alternativer ad gangen. Og selvom vi måske foretrækker mange valgmuligheder for at få kontrol, har vi reelt nemmere ved at træffe en beslutning, når vi præsenteres for få valg.
LÆS MERE I BOGEN: Adfærdspsykologi i markedsføringen
Købsprocessen for professionelle vaskerimaskiner til et firma eller en boligforening er ofte lang, og de forskellige beslutningstagere har brug for viden og vejledning. På websitet får de tre muligheder for selv at komme frem til den erkendelse, at Electrolux har de bedste løsninger til deres vaskeri (vi mennesker bryder os ikke om at blive overtalt af salgsgas). På websitet kan målgruppen:
– Teste vaskeriets vaskebehov
– Få en guide med 9 ting han bør overveje, inden han beslutter sig
– Selv beregne vaskeriets besparelse i strøm og vand, hvis de gamle maskiner udskiftes med nye fra Electrolux.
Eksempel: Når en boligforening skal investere i nye vaskemaskiner og tørretumblere til fællesvaskeriet, må Electrolux overtale tre målgrupper med hver deres behov og motiverende fokus: Beboerne, varmemesteren og boligforeningen. Fra fokusgrupper ved vi, at der skal forskellige argumenter til at overtale de tre interessenter. Det nye website er derfor adfærdsdesignet ud fra teorien om opnå- og undgå-tilgang.
”Lige børn leger bedst”, siger man. Det er også dem, der minder om os selv, som vi mennesker helst vil have gode råd af. Derfor har vi lagt troværdige kundecases på Electrolux’ hjemmeside. På undersiden for boligforeninger er der fx links til tre cases med driftsleder og bestyrelsesmedlemmer. Alle tre er suppleret med videointerviews, som giver større troværdighed og hurtigere budskabsforståelse hos disse målgrupper med mange svage læsere.
LÆS MERE OM: Opnå- og undgå-personer
LÆS MERE: Om adfærdsdesign
LÆS OGSÅ: Sådan bruger du persona
På forsiden starter kunderejsen med, at brugeren opfordres til at vælge sin branche. Herefter møder han udelukkende relevant information om løsninger og muligheder til netop hans branche. (Mennesker vil helst høre om sig selv.)
På hver underside mødes brugeren af max 4 call-to-actions. Forsøg viser nemlig, at vi mennesker højst overskuer 4 alternativer ad gangen. Og selvom vi måske foretrækker mange valgmuligheder for at få kontrol, har vi reelt nemmere ved at træffe en beslutning, når vi præsenteres for få valg.
LÆS MERE I BOGEN: Adfærdspsykologi i markedsføringen
Købsprocessen for professionelle vaskerimaskiner til et firma eller en boligforening er ofte lang, og de forskellige beslutningstagere har brug for viden og vejledning. På websitet får de tre muligheder for selv at komme frem til den erkendelse, at Electrolux har de bedste løsninger til deres vaskeri (vi mennesker bryder os ikke om at blive overtalt af salgsgas). På websitet kan målgruppen:
– Teste vaskeriets vaskebehov
– Få en guide med 9 ting han bør overveje, inden han beslutter sig
– Selv beregne vaskeriets besparelse i strøm og vand, hvis de gamle maskiner udskiftes med nye fra Electrolux.
Eksempel: Når en boligforening skal investere i nye vaskemaskiner og tørretumblere til fællesvaskeriet, må Electrolux overtale tre målgrupper med hver deres behov og motiverende fokus: Beboerne, varmemesteren og boligforeningen. Fra fokusgrupper ved vi, at der skal forskellige argumenter til at overtale de tre interessenter. Det nye website er derfor adfærdsdesignet ud fra teorien om opnå- og undgå-tilgang.
LÆS MERE OM: Opnå- og undgå-personer
”Lige børn leger bedst”, siger man. Det er også dem, der minder om os selv, som vi mennesker helst vil have gode råd af. Derfor har vi lagt troværdige kundecases på Electrolux’ hjemmeside. På undersiden for boligforeninger er der fx links til tre cases med driftsleder og bestyrelsesmedlemmer. Alle tre er suppleret med videointerviews, som giver større troværdighed og hurtigere budskabsforståelse hos disse målgrupper med mange svage læsere.
LÆS MERE OM: Adfærdsdesign
LÆS OGSÅ: Sådan bruger du persona
Relevans er et strategisk og kreativt reklamebureau, som er specialiseret i branding, adfærdsdesign og leadgenerering. Vi tilbyder dig alle former for leadgenerering – herunder Inbound Marketing.
Relevans er HubSpot Platinum Solutions Partner.
Morten Lorentzen
Adfærdsstrateg, CEO
+45 2029 4877
Lasse Hinke
Kontaktdirektør, COO
+45 2427 3254
Energiens Hus
Vodroffsvej 59, 1
DK–1900 Frederiksberg C
+45 3325 8282
CVR 20346191
©2021 Relevans ApS. All rights reserved.