Leadgenerering · E-mail marketing · Adfærdsdesign
Når vaskebehovet er begrænset, stiller det nye krav til salgsprocessen: Electrolux vendte derfor konventionerne på hovedet og skabte en salgsmodel, hvor sælgerens rolle bliver at lukke ordren. For nu køber kunderne mere eller mindre direkte på baggrund den model for B2B leadgenerering, der blev er kåret som den bedste blandt alle Electrolux koncernens leadgenereringskoncepter worldwide.
Fra starten har målet været klart: At skabe en salgsmodel, hvor kunderne bestiller maskinerne direkte i forlængelse af kampagnen.
Electrolux har opnået en markant forbedring af salgstallene ved at arbejde systematisk med målgruppernes adfærd. Gennem en dyb indsigt i hvilke adfærdspsykologiske triggere der virker, er kunderne blevet bearbejdet med relevante budskaber.
Steen Rasmussen, Marketingchef hos Electrolux Professional fortæller:
“Tallene taler jo deres eget tydelige sprog. På få måneder er det lykkedes os at sælge flere hundrede maskiner i brancher, som vi normalt ikke har tradition for at kunne sælge til.”
Han fortsætter: “Det B2B leadgenereringskoncept, vi har skabt sammen med Relevans, er ganske enkelt enestående. Selv på den korte bane kan vi nu i store træk selv styre vores salg. Det er helt uhørt i en branche som vores, hvor vi normalt opererer med salgsprocesser på halve og hele år. Jeg er imponeret over Relevans’ evne til kombinere data crunching og adfærdspsykologi og skabe modeller og koncepter, der giver solide ROI’er.”
SE MERE: Om leadgenerering
LÆS OGSÅ: B2B markedsføring i den digitale verden
LÆS OGSÅ: Alt om B2B salg og markedsføring
Når vaskebehovet er begrænset, stiller det nye krav til salgsprocessen: Electrolux vendte derfor konventionerne på hovedet og skabte en salgsmodel, hvor sælgerens rolle bliver at lukke ordren. For nu køber kunderne mere eller mindre direkte på baggrund den model for B2B leadgenerering, der blev er kåret som den bedste blandt alle Electrolux koncernens leadgenereringskoncepter worldwide.
Fra starten har målet været klart: At skabe en salgsmodel, hvor kunderne bestiller maskinerne direkte i forlængelse af kampagnen.
Electrolux har opnået en markant forbedring af salgstallene ved at arbejde systematisk med målgruppernes adfærd. Gennem en dyb indsigt i hvilke adfærdspsykologiske triggere der virker, er kunderne blevet bearbejdet med relevante budskaber.
Steen Rasmussen, Marketingchef hos Electrolux Professional fortæller:
“Tallene taler jo deres eget tydelige sprog. På få måneder er det lykkedes os at sælge flere hundrede maskiner i brancher, som vi normalt ikke har tradition for at kunne sælge til.”
Han fortsætter: “Det B2B leadgenereringskoncept, vi har skabt sammen med Relevans, er ganske enkelt enestående. Selv på den korte bane kan vi nu i store træk selv styre vores salg. Det er helt uhørt i en branche som vores, hvor vi normalt opererer med salgsprocesser på halve og hele år. Jeg er imponeret over Relevans’ evne til kombinere data crunching og adfærdspsykologi og skabe modeller og koncepter, der giver solide ROI’er.”
SE MERE: Om leadgenerering
LÆS OGSÅ: B2B markedsføring i den digitale verden
LÆS OGSÅ: Alt om B2B salg og markedsføring
Relevans er et strategisk og kreativt reklamebureau, som er specialiseret i branding, adfærdsdesign og leadgenerering. Vi tilbyder dig alle former for leadgenerering – herunder Inbound Marketing.
Relevans er HubSpot Platinum Solutions Partner.
Morten Lorentzen
Adfærdsstrateg, CEO
+45 2029 4877
Lasse Hinke
Kontaktdirektør, COO
+45 2427 3254
Svanevej 22, 2
DK–2400 København NV
+45 3325 8282
CVR 20346191
©2021 Relevans ApS. All rights reserved.