Hvad er HubSpot Sales Hub?

HubSpot Sales Hub er HubSpots portal til den moderne ambitiøse B2B salgsafdeling, der ønsker at effektivisere sit salg. HubSpot Sales er en overbygning på HubSpots gratis CRM og indeholder præcis de værktøjer, der skal til for at forbedre dine sælgeres effektivitet og resultater markant. På denne side får du en gennemgang af de vigtigste features og deres værdi.

Vil du høre mere om mulighederne, så book et møde med Morten Lorentzen eller ring på 20 29 48 77

Book møde

Hvorfor overhovedet arbejde med CRM og moderne salgsværktøjer?

Kampen om kunderne har aldrig været større. Og derfor er det de dygtigste sælgere, der vinder. Tiden, hvor du kunne snakke dig fra det meste, er slut, og kundernes forventning til dig og dine sælgeres parathed og evne til at hjælpe er høj. Desuden er dine sælgere konstant pressede. Det er afgørende, at de bruger deres tid optimalt. For at nå deres mål, skal de konstant bruge deres tid på de rigtige kunder. Nemlig dem som er klar til at købe nu. Det betyder også, at der skal bruges mindst mulig tid på de leads, der umiddelbart kan virke klare til at købe, men i virkeligheden er et dårligt fit. Det stiller nogle krav til timing og indsigt, som de fleste CRM-systemer i dag ikke kan levere.

Det hyppigst forekommende argument for at arbejde med CRM, er "tænk på, at hvis du kører galt i morgen, så er vi på røven". Men CRM kan og skal være mere end en digital udgave af sælgerens notesbog, og HubSpot CRM og Sales Hub er et stærkt bud på, hvordan du kan forbedre hele salgsafdelingens performance.

LÆS MERE OM HUBSPOT: Hvad er HubSpot?

saelger_600

Hvad er forskellen på HubSpot CRM og HubSpot Sales Hub?

HubSpot CRM er kernen i HubSpot-platformen. Så uanset hvilket setup du ender med at have, så har du altid HubSpot CRM. Grunden er lige til. For det er her alle stamdata om leads og kunder gemmes og løbende holdes opdateret. HubSpot CRM er gratis og følger automatisk med, hvis du for eksempel bruger vælger HubSpot Marketing platform.

Med HubSpot CRM får du alt det, et godt CRM skal indeholde

  • Overblik over dine kontakter og deres virksomheder.
  • Indsigt i, hvad dine kontakter har set på dit website – det bliver nemlig logget direkte på deres kontaktprofil
  • En pipeline, du selv kan tilpasse, så den passer til din salgsproces
  • Overblik over, hvor langt dine leads er i din salgsproces
  • Tasks og mentions, som betyder, at du let kan oprette to do’s til dig selv eller dine kolleger og holde styr på de vigtige opgaver på den enkelte kontakt.

...og mere til.

HubSpot Sales Hub er en kombination af effektivitetsværktøjer og funktioner.

Eksempel på effektivitetsværktøjer er Sequences, der er automatiserede sekvenser af e-mails, der bliver sendt ud med dages mellemrum. De kan blandt andet bruges til at følge automatisk op på dine leads og kundeemner. Eksempel på funktion er mere end én pipeline eller en hierarkisk teamopbygning af salgsteamet.

Derudover er der en række værktøjer, som følger med det gratis CRM, men typisk har en øvre grænse for, hvordan du kan anvende det – det gælder for eksempel e-mail templates og snippets (5 stk) og link til mødebooking (1 bruger).

HubSpot Sales
STARTER

HubSpot Sales 
PRO

HubSpot Sales
ENTERPRISE

 

 

HubSpot Sales Starter

HubSpot Sales Starter henvender sig til dig, der kan klare dig med de mest grundlæggende værktøjer til at optimere og effektivisere kontakten til dine kunder.

Det får du i Starter-pakken

En række effektive værktøjer til din daglige kontakt med kunderne:

  • E-mail tracking - se, hvem der har modtaget og åbnet dine e-mails
  • E-mail templates - hvor du nemt kan bygge templates på mails, du ofte bruger.
  • Calling - ring op direkte fra HubSpot og log opkaldet

Du får også funktioner, der letter kontakten til leads. Herunder:

  • Mulighed for at implementere live chat på jeres website
  • Online mødekalender
  • Planlægning af udsendelse af mails, så du kan sende e-mails ud, når du har arrangeret kundemøder

Værktøjer til salgsudvikling, herunder:

  • Deal pipeline
  • Salgsoptimering

Byg den rigtige pipeline

Din pipeline skal afspejle din salgsproces – altså hvordan du håndterer de potentielle deals, du skal fokusere på den kommende periode.

Din pipeline er desuden et nødvendigt værktøj til at evaluere salgsafdelingens indsats – vinder I nok deals? Hvis ikke, så skal der måske skrues på andre indsatser.

Bliv effektiv med e-mail templates

Du kender det godt - du sender ufattelig mange e-mails med næsten samme ordlyd, eller du har nogle favoritvendinger, som altid virker – men hvor er det nu lige, at teksterne ligger? Med Templates, som også er en del af HubSpot Sales Starter, kan du arbejde smart og effektivt med dine e-mails.

Ring ud fra HubSpot

Med Calling har du mulighed for at ringe op til kunderne via HubSpot. Ud over det er nemt, så får man som salgschef også automatisk en række data ind i rapporteringen:

  • Antal opkald for den enkelte sælger
  • Hvad sker der med kaldet - optaget, lagt besked, connected
  • Hvor lang tid taler mine sælgere
  • Hvilke typer opkald er der tale om - kold canvas, afklaring, statusmøder etc.
  • Desuden er det nemt at få registreret sine noter samtidig med, at man foretager kaldet. Er det samtaler, der kan være kritiske, så kan du optage samtalen direkte i HubSpot.

Hvad koster HubSpot Sales Starter?

HubSpotSales Starter koster fra €46 om måneden og giver dig mulighed for at tilknytte to brugere.
Få det fulde overblik over, hvad du får på HubSpots website.

HubSpot Sales
STARTER

HubSpot Sales 
PRO

HubSpot Sales
ENTERPRISE

 

 

HubSpot Sales Pro

HubSpot Sales Hub Professional er designet til dig der gerne vil arbejde med effektivt salg. Dine processer skal automatiseres, og det kan man virkelig begynde på med HubSpot Sales Professional.

Det får du i Professional-pakken

Ud over de features, der ligger i HubSpot Sales Starter, får du:

Automatisering af salgsprocessen

  • Automatisk delegering af leads, opgaver og deals
  • Workflows
  • Email sequences - hvor du kan automatisere en række e-mails henvendt til leads, som du er ved at følge op på.

Personificering af salgsprocessen

  •  1:1 video
  • Sequence queues – sæt personlige e-mail workflows i kø
  • Quotes – send nemt tilbud til kunderne


Organisering af data

  • Produkter, der kan bruges i deal og quotes
  • Teamorganisering, så man eksempelvis kan inddele i afdelinger eller lande
  • Flere valutaer
  • Flere muligheder for obligatoriske felter, når der oprettes kontakter, virksomheder og deals
  • Flere pipelines - eksempelvis én til nye kunder og én til eksisterende.


Sequences

Med Sequences i HubSpot kan du lade systemet gøre en hel del af dit salgsarbejde - eksempelvis opfølgning. En sequence er en eller flere e-mail templates, der er samlet i et mini-workflow. En Sequence startes manuelt, og derefter kører det automatisk.

Et eksempel:
Du har afholdt et møde, og du vil gerne følge op på mødet med en mail, men kunden svarer ikke på din første henvendelse.

Med Sequences sender systemet automatisk opfølgninger med forskellige ordlyde nogle dage i træk. Hvis kunden svarer, så bliver de automatisk taget ud af workflowet, så de ikke modtager irrelevante mails.

1:1 video – sælgerens bedste værktøj

Der er slet ingen tvivl om, at salgsarbejdet er under ekstrem forandring - kunderne gider ikke unødvendige møder og lange snakke. De vil også være effektive uden at miste den personlige interaktion. Her er video et perfekt værktøj til både at skabe relation og forklare komplekse problemstillinger. Lav eksempelvis gennemgangen af dit tilbud med video.


Hvad koster HubSpot Sales Pro?

HubSpot Sales Professional koster fra 368€ om måneden inklusive 5 bruge. Få det fulde overblik over, hvad du får på HubSpots website

HubSpot Sales
STARTER

HubSpot Sales 
PRO

HubSpot Sales
ENTERPRISE

 

 

HubSpot Sales Enterprise

HubSpots største løsning hedder Enterprise, men man skal ikke afskrive denne løsning, hvis man er en mindre virksomhed. Enkelte funktioner ret enestående, hvis du vil arbejde struktureret i sit salg. Hvis du vil koble dit telefonsystem til HubSpot, automatisere workflows omkring tilbud, eller man gerne vil arbejde med hierarkiske teams – så er det HubSpot Sales Enterprise, du skal vælge.

Det får du i Enterprise-pakken

Ud over de features, der ligger i HubSpot Sales Professional, får du:

Coaching og udvikling af sælgere

  • Playbooks – værktøj til at køre dine opkald, salgsmøder, best practice
  • Målopsætning for aktiviteter og deals
  • Predictable leadscore – AI-løsning, der giver et bud på dine bedste leads

 

Effektivitetsværktøjer

  • Quote-baserede workflows
  • E-signatur til godkendelse af tilbud
  • Tracking af recurring opgaver
  • Event API
  • Calling API
  • Single sign on
  • Brugerdefinerede roller i HubSpot

LÆS OGSÅ: Hvad er HubSpot?
LÆS OGSÅ OM MARKETING HUB: Hvad er HubSpot Marketing Hub?
LÆS OGSÅ OM HUBSPOT CRM: Hvad er HubSpot CRM startpakke?
LÆS OGSÅ OM CMS HUB: Hvad er CMS Hub?


Hvad koster HubSpot Marketing Enterprise?

HubSpot Sales Hub Enterprise koster fra 1.104 € om måneden inklusive 10 brugere.
Få det fulde overblik over, hvad du får på HubSpots website

Sådan kommer du videre

Er du blevet nysgerrig på, om HubSpot Sales kan give jer værdi?
Kontakt Relevans Head of Sales Enablement, Lasse Hinke på tlf. +45 24 27 32 54 eller lasse@relevans.dk. Eller book et møde med Lasse.

Book et møde med Lasse
LasseHinke-1
Inbound_Guide_3d_skygge

Kom godt igang

Få en guide til principperne bag inbound marketing. Fra kunderejse til hvordan du udvikler en inbound kampagne.

Få Inbound Marketing Guide.