Case: Geberit

Effektivt e-mail marketing koncept hjælper Geberit med at aktivere de udførende!

Geberit (logo)

Adfærdsdesign · Email-marketing

Relevans fik opgaven at skabe et effektivt e-mail marketing koncept, der sikrer konstant top-of-mind og et højt kvalificeret kendskab til Geberits mange produkter blandt 3.000 svenske VVS-virksomheder.

Har du også brug for at øge effekten af din e-mail marketing?

Geberit er verdensmestre i systemer til væghængte toiletter. Der er ingen i VVS-branchen, som ikke ved det. Men Geberit har igennem de seneste år  udviklet andre systemer og produkter, der er lige så smarte og professionelle. Fællesnævneren er nem installation og høj kvalitet. Udfordringen er at sikre, at de udførende opnår et højt kvalificeret kendskab til hvert af disse produkter – og samtidig husker at bestille dem, når de efterfølgende står i den aktuelle situation ude hos kunderne.

E-mail marketing med relevant og involverende content

I samarbejde med Geberit udarbejdede vi en plan for e-mail marketing med månedlige nyhedsbreve, eDM-kampagner og opfølgende e-mails. Som udgangspunkt skulle der mindst tre artikler nyhedsbrevet “Nytt & Nyttigt” – og links til landingpages med demovideoer, cases, konkurrencer, seminar- og messeinvitationer, produktnyheder, tips og anden inspiration til VVS’eren.

Den første eDM-kampagne var en spørgeskemaundersøgelse, hvor vi spurgte VVS’eren, hvad der er vigtigst for ham i relation til produkt features og information. Resultaterne brugte vi efterfølgende til at bestemme indhold og udformning af kampagner og artikler.

Flytter målgruppens viden og holdninger

”Vi havde brug for et bureau, som virkelig forstår byggebranchen og de mange målgrupper –  og som både har evnen og viljen til at få tingene til at ske”, fortæller Lise-Lotte Kristiansen, marketingkonsulent i Geberit Nordic.

Konceptet blev gennemført i Sverige i 2016. Resultaterne viste efter første år, at strategien var rigtig og forsætter i 2017. Konceptet bliver nu også implementeret i Danmark og de øvrige nordiske lande.

Det er i høj grad lykkedes at fastholde en høj interesse hos de udførende. Udover, at de fortsat åbner og klikker, kan vi se, at der stort set ikke er nogen, der framelder sig. Og allervigtigst kan vi se, at vi flytter målgruppens viden og holdninger til Geberit – samtidig med at vores salgskonsulenter kommer i dialog med dem,
fastslår Lise-Lotte Kristiansen

 

Sådan sikrer du top-of-mind og øger det kvalificerede kendskab!

Vi har samlet 3 gode råd til, hvordan du gør Geberit kunsten efter og sikrer top-of-mind og salg her og nu:

  • Gennemsku din målgruppe – hvad tænder de på? Hvad er deres behov her og nu?
  • Forstå købsprocessen.  Hvor er grænsen for, hvad den enkelte kan disponere, uden at det sætter en større købsproces i gang. Og sørg for at designe dit tilbud efter det.
  • Udnyt at dine b-t-b kunder er mennesker med egne ønsker og behov. Sørg for, at der også er et personligt incitament til at slå til nu og vælge netop dit produkt.

 

LÆS MERE OM: Branding

LÆS OM B2B LEADGENERERING: B2B markedsføring i en digital verden

eNews for Geberit i Sverige, Norge, Finland og Danmark

Geberit er verdensmestre i systemer til væghængte toiletter. Der er ingen i VVS-branchen, som ikke ved det. Men Geberit har igennem de seneste år  udviklet andre systemer og produkter, der er lige så smarte og professionelle. Fællesnævneren er nem installation og høj kvalitet. Udfordringen er at sikre, at de udførende opnår et højt kvalificeret kendskab til hvert af disse produkter – og samtidig husker at bestille dem, når de efterfølgende står i den aktuelle situation ude hos kunderne.

E-mail marketing med relevant og involverende content

I samarbejde med Geberit udarbejdede vi en plan for e-mail marketing med månedlige nyhedsbreve, eDM-kampagner og opfølgende e-mails. Som udgangspunkt skulle der mindst tre artikler nyhedsbrevet “Nytt & Nyttigt” – og links til landingpages med demovideoer, cases, konkurrencer, seminar- og messeinvitationer, produktnyheder, tips og anden inspiration til VVS’eren.

Den første eDM-kampagne var en spørgeskemaundersøgelse, hvor vi spurgte VVS’eren, hvad der er vigtigst for ham i relation til produkt features og information. Resultaterne brugte vi efterfølgende til at bestemme indhold og udformning af kampagner og artikler.

Flytter målgruppens viden og holdninger

”Vi havde brug for et bureau, som virkelig forstår byggebranchen og de mange målgrupper –  og som både har evnen og viljen til at få tingene til at ske”, fortæller Lise-Lotte Kristiansen, marketingkonsulent i Geberit Nordic.

Konceptet blev gennemført i Sverige i 2016. Resultaterne viste efter første år, at strategien var rigtig og forsætter i 2017. Konceptet bliver nu også implementeret i Danmark og de øvrige nordiske lande.

Det er i høj grad lykkedes at fastholde en høj interesse hos de udførende. Udover, at de fortsat åbner og klikker, kan vi se, at der stort set ikke er nogen, der framelder sig. Og allervigtigst kan vi se, at vi flytter målgruppens viden og holdninger til Geberit – samtidig med at vores salgskonsulenter kommer i dialog med dem,
fastslår Lise-Lotte Kristiansen
eNews for Geberit i Sverige, Norge, Finland og Danmark

Sådan sikrer du top-of-mind og øger det kvalificerede kendskab!

Vi har samlet 3 gode råd til, hvordan du gør Geberit kunsten efter og sikrer top-of-mind og salg her og nu:

  • Gennemsku din målgruppe – hvad tænder de på? Hvad er deres behov her og nu?
  • Forstå købsprocessen.  Hvor er grænsen for, hvad den enkelte kan disponere, uden at det sætter en større købsproces i gang. Og sørg for at designe dit tilbud efter det.
  • Udnyt at dine b-t-b kunder er mennesker med egne ønsker og behov. Sørg for, at der også er et personligt incitament til at slå til nu og vælge netop dit produkt.

 

LÆS MERE OM: Branding

LÆS OGSÅ: B2B markedsføring i en digital verden

Kontaktperson: Lasse Hinke

Vil du høre mere om, hvordan du øger effekten af din e-mail marketing?