Case: Electrolux Professional

Datadrevet marketing af Electrolux’ professionelle vaskemaskiner skaber leads

Electrolux Professional (logo)

Leadgenerering · Email-marketing · Datadrevet marketing

Indsigt i målgruppens digitale adfærd er i dag fundamentet under Electrolux Professionals kampagner rettet mod fællesvaskerier i landets boligforeninger.

Hver gang vi udsender et e-news eller en e-mail kampagne holder vi øje med målgruppens adfærd. Hvem åbner? Hvem klikker? Og på hvad?

Har du også brug for at øge effekten af din e-mail marketing?

Hver gang vi udsender et e-news eller en e-mail kampagne holder vi nøje øje med målgruppens adfærd. Hvem åbner? Hvem klikker? Og hvad klikker de på? Den enkelte modtagers adfærd udløser straks en række opfølgende handlinger.

 

Kampagne for nyt vaskerikoncept

I maj/juni 2017 har vi for eksempel kørt en kampagne for et nyt koncept – Pay per Wash – hvor beboerne i en ejendom finansierer fællesvaskeriet ved at betale en lidt højere pris for en vask. Denne pris dækker indkøb af maskiner, vaskemiddel, vand, strøm osv. Fællesvaskeriet er så at sige All Inclusive. I kampagnen indgår der derfor en konkurrence om en All Inclusive ferie og andre All Inclusive oplevelser.

 

Relevant og personligt

Den kreative proces bygger på solide dataanalyser ud fra RFM-modellen: Efter hver udsendelse analyserer vi målgruppens adfærd i forhold til de afsendte e-mails og udsender forskellige opfølgningsmails. Ikke-åbnere får én slags mails. Åbnere, som ikke har klikket, får en anden mail. Og dem, der har deltaget i konkurrencen, får en mere personlig mail fra en navngiven person hos Electrolux Professional. De personer, som direkte sætter kryds ved, at de gerne vil høre mere om det nye koncept, sendes videre som varme leads til Electrolux’ salgsafdeling.

Alt er planlagt og sat i system, og mantraet er, at målgruppen oplever Electrolux’ mails som relevante tilbud – og ikke som spam. Udover høje åbnings- og klikrater (og mange leads) viser en lav afmeldingsrate, at både kampagner og e-news for Electrolux lever op til denne målsætning.

 

 

LÆS MERE OM: Leadgenerering

iPad med Electrolux Professional nyhedsmail
Datadrevet marketing flow

Hver gang vi udsender et e-news eller en e-mail kampagne holder vi nøje øje med målgruppens adfærd. Hvem åbner? Hvem klikker? Og hvad klikker de på? Den enkelte modtagers adfærd udløser straks en række opfølgende handlinger.

Kampagne for nyt vaskerikoncept

I maj/juni 2017 har vi for eksempel kørt en kampagne for et nyt koncept – Pay per Wash – hvor beboerne i en ejendom finansierer fællesvaskeriet ved at betale en lidt højere pris for en vask. Denne pris dækker indkøb af maskiner, vaskemiddel, vand, strøm osv. Fællesvaskeriet er så at sige All Inclusive. I kampagnen indgår der derfor en konkurrence om en All Inclusive ferie og andre All Inclusive oplevelser.

iPad med Electrolux Professional nyhedsmail

Relevant og personligt

Den kreative proces bygger på solide dataanalyser ud fra RFM-modellen: Efter hver udsendelse analyserer vi målgruppens adfærd i forhold til de afsendte e-mails og udsender forskellige opfølgningsmails. Ikke-åbnere får én slags mails. Åbnere, som ikke har klikket, får en anden mail. Og dem, der har deltaget i konkurrencen, får en mere personlig mail fra en navngiven person hos Electrolux Professional. De personer, som direkte sætter kryds ved, at de gerne vil høre mere om det nye koncept, sendes videre som varme leads til Electrolux’ salgsafdeling.

Alt er planlagt og sat i system, og mantraet er, at målgruppen oplever Electrolux’ mails som relevante tilbud – og ikke som spam. Udover høje åbnings- og klikrater (og mange leads) viser en lav afmeldingsrate, at både kampagner og e-news for Electrolux lever op til denne målsætning.

Datadrevet marketing flow

LÆS MERE OM: Leadgenerering

Kontaktperson: Lasse Hinke

Vil du høre, hvordan datadrevet marketing kan skabe bedre resultater og højere ROI for din virksomhed?