Leadgenerering · Email-marketing · Datadrevet marketing
Hver gang vi udsender et e-news eller en e-mail kampagne holder vi nøje øje med målgruppens adfærd. Hvem åbner? Hvem klikker? Og hvad klikker de på? Den enkelte modtagers adfærd udløser straks en række opfølgende handlinger.
I maj/juni 2017 har vi for eksempel kørt en kampagne for et nyt koncept – Pay per Wash – hvor beboerne i en ejendom finansierer fællesvaskeriet ved at betale en lidt højere pris for en vask. Denne pris dækker indkøb af maskiner, vaskemiddel, vand, strøm osv. Fællesvaskeriet er så at sige All Inclusive. I kampagnen indgår der derfor en konkurrence om en All Inclusive ferie og andre All Inclusive oplevelser.
Den kreative proces bygger på solide dataanalyser ud fra RFM-modellen: Efter hver udsendelse analyserer vi målgruppens adfærd i forhold til de afsendte e-mails og udsender forskellige opfølgningsmails. Ikke-åbnere får én slags mails. Åbnere, som ikke har klikket, får en anden mail. Og dem, der har deltaget i konkurrencen, får en mere personlig mail fra en navngiven person hos Electrolux Professional. De personer, som direkte sætter kryds ved, at de gerne vil høre mere om det nye koncept, sendes videre som varme leads til Electrolux’ salgsafdeling.
Alt er planlagt og sat i system, og mantraet er, at målgruppen oplever Electrolux’ mails som relevante tilbud – og ikke som spam. Udover høje åbnings- og klikrater (og mange leads) viser en lav afmeldingsrate, at både kampagner og e-news for Electrolux lever op til denne målsætning.
LÆS MERE OM: Leadgenerering
Hver gang vi udsender et e-news eller en e-mail kampagne holder vi nøje øje med målgruppens adfærd. Hvem åbner? Hvem klikker? Og hvad klikker de på? Den enkelte modtagers adfærd udløser straks en række opfølgende handlinger.
I maj/juni 2017 har vi for eksempel kørt en kampagne for et nyt koncept – Pay per Wash – hvor beboerne i en ejendom finansierer fællesvaskeriet ved at betale en lidt højere pris for en vask. Denne pris dækker indkøb af maskiner, vaskemiddel, vand, strøm osv. Fællesvaskeriet er så at sige All Inclusive. I kampagnen indgår der derfor en konkurrence om en All Inclusive ferie og andre All Inclusive oplevelser.
Den kreative proces bygger på solide dataanalyser ud fra RFM-modellen: Efter hver udsendelse analyserer vi målgruppens adfærd i forhold til de afsendte e-mails og udsender forskellige opfølgningsmails. Ikke-åbnere får én slags mails. Åbnere, som ikke har klikket, får en anden mail. Og dem, der har deltaget i konkurrencen, får en mere personlig mail fra en navngiven person hos Electrolux Professional. De personer, som direkte sætter kryds ved, at de gerne vil høre mere om det nye koncept, sendes videre som varme leads til Electrolux’ salgsafdeling.
Alt er planlagt og sat i system, og mantraet er, at målgruppen oplever Electrolux’ mails som relevante tilbud – og ikke som spam. Udover høje åbnings- og klikrater (og mange leads) viser en lav afmeldingsrate, at både kampagner og e-news for Electrolux lever op til denne målsætning.
LÆS MERE OM: Leadgenerering
Relevans er et strategisk og kreativt reklamebureau, som er specialiseret i branding, adfærdsdesign og leadgenerering. Vi tilbyder dig alle former for leadgenerering – herunder Inbound Marketing.
Relevans er HubSpot Platinum Solutions Partner.
Morten Lorentzen
Adfærdsstrateg, CEO
+45 2029 4877
Lasse Hinke
Kontaktdirektør, COO
+45 2427 3254
Svanevej 22, 2
DK–2400 København NV
+45 3325 8282
CVR 20346191
©2021 Relevans ApS. All rights reserved.