Viden

ca. 2 min.

Med adfærdsdesign får du flere til at klikke, konvertere og købe

08.01.2019 / Morten Lorentzen

Når du udvikler hjemmesider og landingpages, bruger du erfaringer, big data, Google Analytics, eye-tracking mv. for at optimere sitet. Men der er flere muligheder for, at du kan få endnu flere brugere til at klikke, konvertere og købe!

Det gør du med adfærdsdesign, som på forskellige måder ansporer målgruppen til at træffe det ønskede valg.

Tabsbias, ankereffekt, nudging, framing…

Hos Relevans får du adgang til en stor værktøjskasse med adfærdspsykologiske greb som fx ankereffekt, tabsbias, kognitiv dissonans, nudging, framing og farvepsykologi.  Den konkrete opgave og vores erfaring med adfærdspsykologi bestemmer, hvilke greb vi bringer i spil for dig.

Nogen gange skal der 3-4 småjusteringer til på en hjemmeside. Andre gange vender vi det hele på hovedet.

SE CASE: Nyt website i adfærdsdesign driver leads som aldrig før til Electrolux 

Eksempel: Adfærdsdesign får 80% flere til at abonnere på et magasin

Et forlag undrede sig over, hvorfor folk ikke stod i kø for at abonnere på deres magasin, når kunderne oven købet fik en gave til 399 kr. Relevans kiggede på sagen og foretog en række justeringer af magasinets landingpage. Herefter bestilte 80% flere det annoncerede magasin:

Landingpage FØR:

Landingpage før

Landingpage EFTER: 80% flere bestiller magasinet!

Landingpage efter

Vil du vide hvilke justeringer, der gjorde en kæmpe forskel på denne landingpage – og vil du høre forklaringen på, hvorfor det virker? Så ring til Morten Lorentzen på 3326 7152, eller send ham en mail. Så vil han udpege de forskellige adfærdspsykologiske greb.

LÆS MERE OM: Adfærdsdesign og adfærdspsykologiske greb

Flere cases med adfærdsdesign:

Lungeforeningen firedobler klikraten med lille adfærdspsykologisk greb, som bygger på kognitiv dissonans

Med nudging og farvepsykologi får Frederiksberg Kommune 8 ud af 10 borgere til at sortere madaffald

Her kan du selv lære at bruge adfærdsdesign:

Deltag i Relevans’ gratis seminar om adfærdspsykologi

Test din viden om adfærdspsykologi lige her

Køb Relevans’ bog, Adfærdspsykologi i markedsføringen (også som e-bog)

SE ANDRE ARTIKLER OM: Adfærdspsykologi

Morten Lorentzen

Vil du have større effekt af din markedsføring?

Morten Lorentzen er adfærds- og marketingstrateg samt partner i Relevans. Han er cand.merc. i international afsætning og har mere end 20 års erfaring både fra bureau- og kundeside.

Start med en snak