Case: Frederiksberg kommune

Mennesket er et flokdyr. Udnyt det i din markedsføring!

Frederiksberg Kommune logo

Adfærdsdesign · Kampagne/koncept

Social Proof: Mennesket er et flokdyr. Menneskers adfærd er i vid udstrækning styret af ønsket om social proof eller accept, som det hedder på dansk. Derfor virker det for eksempel bedre at skrive: "87% af gæsterne på dette værelse har genbrugt deres håndklæde" end blot at appellere til gæsternes miljøbevidsthed.

Vil du høre mere om social proof og have hjælp til at benytte adfærdspsykologiske greb i din markedsføring?

Samme mekanisme ligger til grund for den genbrugskampagne, som sidder på skraldebilerne på Frederiksberg med temaet: 

9 ud af 10 på Frederiksberg sorterer til genbrug

Det kaldes Social Proof og er et af mange adfærdspsykologiske greb, vi arbejder med hos Relevans.

LÆS MERE OM: Adfærdsdesign

 

social-proof

Samme mekanisme ligger til grund for den genbrugskampagne, som sidder på skraldebilerne på Frederiksberg med temaet: 

9 ud af 10 på Frederiksberg sorterer til genbrug

social-proof

Det kaldes Social Proof og er et af mange adfærdspsykologiske greb, vi arbejder med hos Relevans.

LÆS MERE OM: Adfærdsdesign

Kontaktperson: Morten Lorentzen

Vil du høre, hvordan du kan øge effekten af din kommunikation ved hjælp af social proof og andre adfærdspsykologiske greb?