Får du de leads du skal bruge?

Med leadgenerering finder du de rigtige kundeemner og konverterer dem til kunder. Du tilbyder relevant content, som tiltrækker de kundeemner, der er i søgefasen. Og herefter fastholder du deres interesse, så de vælger dig, når de er klar til at købe.

Men er din leadgenerering sat i system? Konverterer dit website besøgende til leads? Og har du styr på hvilke kanaler, der konvertere bedst?

I videoen herunder opfordrer jeg dig til at hoppe på den rigtige vogn. 

Lasse_video2_leadgenerering_benchmark

 

Hvordan står det til med leadgenerering i danske virksomheder? Tag testen og få rapporten med svar fra over 400 andre marketingansvarlige.

Kunne du tænke dig målbart bedre resultater af din leadgenerering

Dine leads skal holdes i hånden

Hvad er målet for din digitale marketing strategi ud? Hvem er din virksomheds målgrupper? Hvordan ser jeres ideelle køber-persona ud? Det er nogle af de grundlæggende insights der skal være på plads, før I lægger jeres strategi. Og det er jo nok på plads hos jer. Men hvordan tager I fat i de leads, kunder og brugere, som I i første omgang tiltrækker. Og hvordan holder I dem i hånden hele vejen til de er loyale kunder? Modellen herunder viser de digitale værktøjer der indgår i processen. Herudover skal der udvikles relevant content til hver enkelt målgruppe eller persona, på alle stadier i processen. Det kan du også få hjælp til. Klik her og få en snak.

HubSpot funnel - sæt din leadgenerering i system

89%

89% bruger søgemaskiner, når de skal beslutte sig i købsprocessen

300%

Content marketing genererer 3 gange så mange leads som traditionel marketing – men koster mindre end halvdelen

50%

Virksomheder der løbende følger op på kolde leads genererer 50% flere varme leads

88%

88% af forbrugerne har læst anmeldelser før de beslutter sig

 

Kilde: HubSpot 2019