AUGUST 2023
Her serverer vi de af HubSpots seneste opdateringer, som vi mener er mest relevante.
Se desuden andre HubSpot opdateringer fra august.
HubSpot har lanceret deres AI værktøj kaldet Content Assistant, det er tilgængeligt i offentlig beta og åben for alle hubs og niveauer. Dette værktøj, drevet af OpenAI's GPT-model, er designet til at forbedre din indholdsproduktion. Det er et nyttigt redskab for marketing-, salgs- og serviceteams, der skaber indhold til blogs, sociale medier, marketing e-mails og meget mere. Det kan være en hjælpende hånd til indholdsproduktion og tillige bestemme hvilken tone indholdet skal skrives i for at opnå en mere effektiv proces og højere kvalitet.
Funktioner i Content Assistant inkluderer:
• Generering af opslag til sociale medier
• Ideer til sidetitler og meta-beskrivelser
• Slash- og highlight-kommandoer i CTAs
• AI-genererede salgsemails til mobilen (kun iOS)
• Content Assistant i samtaleindbakken
Klar til at dykke ned i de nye muligheder? Sådan installerer du beta-versionen: Dit firmas ikon > Produkt opdateringer > Betaversioner > AI content assistent.
Når installationen er fuldført, vil du bemærke et nyt ikon - et lynnedslag. Klik på dette ikon, hver gang Content Assistant er klar til brug. Lige nu fungere den bedst på engelsk, men kan også godt lave indhold på dansk. Se eksemplet for oprettelse af et opslag til sociale medier med hjælp fra Content Assistant.
Navigering og redigering af sider og moduler i HubSpot er nu lettere med en ny sektion på venstre side. Denne sektion giver et klart overblik og gør det nemmere at tilføje moduler. Du kan nu nemmere se sidens struktur og klikke på de forskellige elementer. Alle tidligere funktioner er stadig tilgængelige.
HubSpot's SEO-optimeringsværktøj er også opdateret. Når du opretter blogindlæg eller landing pages, kan du nemt klikke på SEO-optimering og få HubSpot til at evaluere og forbedre din sides SEO med mere præcise resultater.
Den nye brugergrænseflade tilbyder et design, der giver mere plads til at se og interagere med indholdet, samtidig med at der er flere redigeringsfunktioner tilgængelig.
Du kan nu automatisere fordelingen af møder til sælgere via en tilfældig udvælgelses rotation. Denne nyhed sikrer en retfærdig tildeling af møder, hvor der ikke længere er behov for intern konkurrence mellem sælgere om, hvem der får det næste møde. Derudover vil bookingansvarlige modtage notifikationer, så de altid er opdateret om, hvem der er næste i rækken til at modtage et møde. Det forbedrer koordination og effektivitet i salgsteams. Vær dog opmærksom på, at denne funktion kun er tilgængelig for betalende brugere af Sales Hub Pro+ og kun for de sælgere, der er blevet tildelt et sæde i systemet. Dette er en udvidelse af den eksisterende funktion, hvor man kan booke møder på vegne af andre.
Har din virksomhed også playbooks som en fast del af arbejdsdagen for salgs- og supportteamet? Har I oplevet frustration over begrænsningerne i logning af forskellige engagementstyper i jeres playbooks? Denne udfordring er nu blevet løst med øget fleksibilitet i logning af interaktioner. Som support- eller salgsmedarbejder kan du nu vælge mellem en række engagementstyper, såsom opkald, møder, noter eller e-mails, hvilket giver større alsidighed i registreringen af jeres kundeinteraktioner.
Du kan nu supplere dine rapporter med data fra Marketing e-mail analytics i Custom Report Builder. Dette giver dig adgang til værdifulde e-mail performance-metriker som åbningsrate og klikrate, integreret med den velkendte CRM-rapportering. Denne nye tilføjelse giver dig mulighed for at dykke dybere ned i din analyse og udforske din marketing e-mails succeser og fiaskoer i direkte relation til dine CRM-data.
For at begynde at udnytte denne nye datakilde og udforske de mange analysemuligheder, skal du blot gå til Custom Report Builder og vælge Marketing e-mail analytics som datakilde.
Det er nu blevet endnu lettere at få et skræddersyet overblik over dine oprettede workflows takket være introduktionen af flere filtre, end der tidligere har været til rådighed. Det betyder, at du kan skabe et personligt view eller et du kan dele med resten af organisationen. For eksempel, hvis du ønsker hurtig adgang til de workflows, du selv har oprettet og som er aktive, behøver du ikke længere at indstille filtre hver gang. I stedet kan du blot vælge det specifikke view, du har oprettet. Den nye funktion giver også mulighed for at oprette undermapper, hvilket giver dig mulighed for at organisere dine workflows i flere niveauer.
Opret nemt et tilpasset view: Gå til workflows > indstil dine filtre > vælg "Add View" > Save > tildel det et passende navn.
1. Det nye CTA værktøj
Du lander nu som default på det nye CTA værktøj. Vi skrev i et tidligere nyhedsbrev om det nye værktøj, og hvilke fordele der er ved det. Dette kan du læse mere om her.
Hvis du vil tilgå det gamle CTA værktøj kan det gøres på følgende måde:
Marketing > Lead Capture > CTA's > Venstre hjørne (CTA's) > CTA's (Legacy)
2. Kopier actions fra workflows
Du kan nu kopiere en specifik action fra et workflow og bruge det i et andet. Førhen var det kun muligt at clone hele workflowet. Funktionen virker kun ved samme type workflow, det vil sige du kan kopiere fra et contact workflow til et andet contact workflow.
Det gøres ved at klikke på action > Copy to clip board > tilgå det nye workflow > klik action der hvor den kopieret action skal placeres.
3. Spam filter for formular udfyldelse
Når en bruger forsøger at indsende en formular, hvor navnefeltet er udfyldt med en URL, vil HubSpot nu automatisk identificere det som en spamindsendelse. Derefter har du mulighed for at gennemgå indsendelsen og træffe passende foranstaltninger, hvis det ønskes. Hvis du intet foretager dig inden for 90 dage vil den automatisk blive slettet.
4. Favoriserede aktivitet vises i Preview
Når du markerer en aktivitet som favorit på en kontakt, vil denne aktivitet nu også blive vist i preview. Dette gør det meget hurtigere for dig at få adgang til vigtig information, og du behøver ikke længere at navigere ind på den specifikke kontakt for at finde de oplysninger, du har brug for.
Relevans er et strategisk og kreativt reklamebureau, som er specialiseret i branding, adfærdsdesign og leadgenerering. Vi tilbyder dig alle former for leadgenerering – herunder Inbound Marketing.
Relevans er HubSpot Platinum Solutions Partner.
Morten Lorentzen
Adfærdsstrateg, CEO
+45 2029 4877
Lasse Hinke
Kontaktdirektør, COO
+45 2427 3254
Svanevej 22, 2
2400 København NV
+45 3325 8282
CVR 20346191
©2021 Relevans ApS. All rights reserved.