JUNI 2023
Her serverer vi de af HubSpots seneste opdateringer, som vi mener er mest relevante.
Se desuden andre HubSpot opdateringer fra maj.
I Pro- og Enterprise-versionerne af HubSpot CRM-platformen har du nu mulighed for at opsætte regler i records. Du kan definere, hvilke felter der skal vises, ud fra de værdier du har valgt i de forrige felter (properties).
For eksempel, hvis en deal er tilknyttet en bestemt pipeline, kan dette udløse visningen af specifikke supplerende properties. Dette tilføjer et ekstra lag af tilpasning til dataindtastningen.
Lad os tage et eksempel på, hvordan denne funktion kan anvendes i praksis, når du opretter en ny virksomhed (record Company).
Antag, at du som en del af den basale informationsindsamling skal udfylde følgende faste properties: Navn, Adresse og Branche. I det øjeblik du vælger en værdi for Branche, fx "Software", kan du have sat regler op, der derefter udløser visningen af yderligere properties, der er relevante for den specifikke branche. For eksempel kan yderligere properties som "Systemtyper" eller "Programmeringssprog" blive vist.
Du får en højere værdi af datasættet på hver enkelt record.
HubSpot har forfinet Call-to-Action (CTA) værktøjet, så det nu er endnu mere fleksibelt og har flere grafiske muligheder. Opdateringen optimerer brugeroplevelsen, gør det mere intuitivt at sætte op og i mange tilfælde eliminerer behovet for en grafisk designer til at konfigurere knapperne. Det er endvidere blevet muligt at designe en bred vifte af displaybannere, både til brug på HubSpot-websteder og websteder udenfor HubSpot.
En tidligere frustrerende faktor for mange HubSpot-brugere har været, at pop-ups på deres websteder forsvandt, når de besøgende rullede ned på siden. Med den nye opdatering kan du fiksere CTA'en på siden, så den forbliver synlig, selvom den besøgende scroller. Du kan få adgang til de nye funktioner her:
Marketing > Lead Capture > CTAs > CTAs (beta) oppe i venstre hjørneOpdateringen øger brugervenligheden og gør det lettere end nogensinde at skabe engagerende og effektive call-to-actions.
Tilgængeligt for alle HubSpot Starter, Pro og Enterprise
Hvis du anvender Enterprise-versionen af HubSpot, kan du med denne opdatering holde styr på vigtige aspekter af din kunderejse, som fx faktorer der fører til mødebooking og hvilken virkning disse møder har på endelig adfærd.
Den nye funktion omfatter to centrale datafelter, der kan tilføjes:
Dette betyder, at du nu har endnu flere værktøjer til at skabe en mere dybdegående og præcis forståelse af din kunderejse, hvilket hjælper dig med at optimere din salgsproces og forbedre kundetilfredsheden.
Du har nu mulighed for at planlægge møder for andre brugere gennem CRM-planlægningsflowet. Med brug af filtrene "oprettet af" og "tildelt til" i rapporterne, kan du afdække, hvem der har planlagt møderne, og hvem de er blevet tildelt.
Anvendelsesmæssigt vil denne funktion have en stor fordel, hvor mødebookere booker møder for Account Executives. Før denne opdatering skulle møder planlægges på vegne af andre via planlægningssider. Med den nye funktion kan møder nu planlægges direkte fra kontaktregistreringen, og tildeles den relevante repræsentant. Dette sparer tid og forbedrer koordinationen i din salgsproces, hvilket yderligere optimerer dit teams præstationer.
HubSpot har for nylig forbedret deres Ticket system med tilføjelsen af farvede tags, et værktøj som du måske allerede er bekendt med fra Deals-sektionen. Denne opdatering bidrager til at gøre din ticket-pipeline mere overskuelig med farvede tags, som baseres på specifikke filtre. Det kan fx være hvis en tidsfrist er overskredet, eller der er gået et bestemt antal dage siden sidste aktivitet. Dette giver dig mulighed for let at identificere de tickets, der kræver særlig opmærksomhed, og dem der forløber som planlagt. Det er op til dig at fastsætte hvilke kriterier dine tickets skal opfylde, før der tilføjes et farvet tag.
Du kan nemt oprette dine tags her:
Indstillinger > Objects > Tickets > Pipeline > Customize ticket tags
Når du opretter dit tag, har du flere muligheder til rådighed: Du kan vælge navnet på dit tag, tilføje en beskrivelse for at forklare, hvad tagget repræsenterer, bestemme hvilken farve det skal have, vælge hvilke pipelines det skal fungere i, og endelig bestemme hvilke filtre der skal associeres med tagget. Med disse nye funktioner er det nu endnu lettere at styre og holde styr på dine tickets i HubSpot.
Tilgængelig i Service Hub Starter, Pro og Enterprise
1. Navngiv telefonnumre
- Hvis du arbejder med flere forskellige telefonnumre i HubSpot, kan du nu label dem, så du ikke behøver at huske hvilket af dine numre som vedrører eksempelvis Customer support.
Telefonnumre navngives under indstillinger> Tools> Calling.
2. HubSpot forenkler board view ved at simplificere valutaformateringen
Alle brugere vil nu se valutabeløb på boardet auto-formateret som følger:
3. Service Playbook Templates
Der er nu to nye playbook-skabeloner designet til at understøtte kundeservice-brugsscenarier tilgængelige i Sales og Service Hub Pro+ portalerne.
Anvendelsesområde:
Skabelonerne er live og er tilgængelige under Create new Playbook.
Relevans er et strategisk og kreativt reklamebureau, som er specialiseret i branding, adfærdsdesign og leadgenerering. Vi tilbyder dig alle former for leadgenerering – herunder Inbound Marketing.
Relevans er HubSpot Platinum Solutions Partner.
Morten Lorentzen
Adfærdsstrateg, CEO
+45 2029 4877
Lasse Hinke
Kontaktdirektør, COO
+45 2427 3254
Svanevej 22, 2
2400 København NV
+45 3325 8282
CVR 20346191
©2021 Relevans ApS. All rights reserved.