HubSpot opdatering 

JUNI 2023

Her serverer vi de af HubSpots seneste opdateringer, som vi mener er mest relevante.

  1. Skræddersy din Create Record formular
    Til dig der sidder med den daglige opsætning af HubSpot
  2. Bedre CTA'er
    Til dig der arbejder med opsætning af landing pages
  3. Forbedre din kunderejse med ekstra dataindsigt
    Til dig der sidder i marketing eller på anden vis arbejder med jeres kunderejse
  4. Book møder for andre brugere
    Til dig der er ansvarlig for salg eller salgsteams
  5. Fremhæv vigtige Tickets
    Til dig der arbejder med kundehåndtering

Se desuden andre HubSpot opdateringer fra maj.

HubSpot-1

Mere om HubSpot og hvordan du kan integrere marketing, salg, web og kundeservice og derfra arbejde datadrevet.

HVAD ER HUBSPOT?

1. Dynamisk Create Record formular

I Pro- og Enterprise-versionerne af HubSpot CRM-platformen har du nu mulighed for at opsætte regler i records. Du kan definere, hvilke felter der skal vises, ud fra de værdier du har valgt i de forrige felter (properties).

For eksempel, hvis en deal er tilknyttet en bestemt pipeline, kan dette udløse visningen af specifikke supplerende properties. Dette tilføjer et ekstra lag af tilpasning til dataindtastningen.

Lad os tage et eksempel på, hvordan denne funktion kan anvendes i praksis, når du opretter en ny virksomhed (record Company).

Antag, at du som en del af den basale informationsindsamling skal udfylde følgende faste properties: Navn, Adresse og Branche. I det øjeblik du vælger en værdi for Branche, fx "Software", kan du have sat regler op, der derefter udløser visningen af yderligere properties, der er relevante for den specifikke branche. For eksempel kan yderligere properties som "Systemtyper" eller "Programmeringssprog" blive vist. 

Du får en højere værdi af datasættet på hver enkelt record.

domino

Tilgængelig for alle HubSpot Pro & Enterprise

 

2. Bedre CTA'er og bannere

HubSpot har forfinet Call-to-Action (CTA) værktøjet, så det nu er endnu mere fleksibelt og har flere grafiske muligheder. Opdateringen optimerer brugeroplevelsen, gør det mere intuitivt at sætte op og i mange tilfælde eliminerer behovet for en grafisk designer til at konfigurere knapperne. Det er endvidere blevet muligt at designe en bred vifte af displaybannere, både til brug på HubSpot-websteder og websteder udenfor HubSpot.

En tidligere frustrerende faktor for mange HubSpot-brugere har været, at pop-ups på deres websteder forsvandt, når de besøgende rullede ned på siden. Med den nye opdatering kan du fiksere CTA'en på siden, så den forbliver synlig, selvom den besøgende scroller. Du kan få adgang til de nye funktioner her:

Marketing > Lead Capture > CTAs > CTAs (beta) oppe i venstre hjørne

Opdateringen øger brugervenligheden og gør det lettere end nogensinde at skabe engagerende og effektive call-to-actions.


Tilgængeligt for alle HubSpot Starter, Pro og Enterprise

 

3. Forbedre din kunderejse med ekstra dataindsigt

Hvis du anvender Enterprise-versionen af HubSpot, kan du med denne opdatering holde styr på vigtige aspekter af din kunderejse, som fx faktorer der fører til mødebooking og hvilken virkning disse møder har på endelig adfærd.

Den nye funktion omfatter to centrale datafelter, der kan tilføjes:

  • 'Møde Booket': Dette felt registrerer, når en kontakt har booket et møde via dit HubSpot-system. Registreringen kan ske enten via et direkte mødelink, eller når du manuelt indtaster det i kontaktpersonens CRM-record.
  • 'Møde Output': Dette felt sporer ændringer i status for mødet i CRM-systemet. Med passende filtrering kan du identificere, om mødet stadig er planlagt, om kontakten udeblev fra mødet, eller andre relevante statusopdateringer for mødet.

Dette betyder, at du nu har endnu flere værktøjer til at skabe en mere dybdegående og præcis forståelse af din kunderejse, hvilket hjælper dig med at optimere din salgsproces og forbedre kundetilfredsheden.

OR2_customer_journey_1200x1200

Tilgængelig i Marketing Hub Enterprise

4. Book møder for andre brugere

Du har nu mulighed for at planlægge møder for andre brugere gennem CRM-planlægningsflowet. Med brug af filtrene "oprettet af" og "tildelt til" i rapporterne, kan du afdække, hvem der har planlagt møderne, og hvem de er blevet tildelt.

Anvendelsesmæssigt vil denne funktion have en stor fordel, hvor mødebookere booker møder for Account Executives. Før denne opdatering skulle møder planlægges på vegne af andre via planlægningssider. Med den nye funktion kan møder nu planlægges direkte fra kontaktregistreringen, og tildeles den relevante repræsentant. Dette sparer tid og forbedrer koordinationen i din salgsproces, hvilket yderligere optimerer dit teams præstationer.


Tilgængelig i Sales Hub Professional og Enterprise

 

5. Fremhæv vigtige Tickets med farverige Tags

HubSpot har for nylig forbedret deres Ticket system med tilføjelsen af farvede tags, et værktøj som du måske allerede er bekendt med fra Deals-sektionen. Denne opdatering bidrager til at gøre din ticket-pipeline mere overskuelig med farvede tags, som baseres på specifikke filtre. Det kan fx være hvis en tidsfrist er overskredet, eller der er gået et bestemt antal dage siden sidste aktivitet. Dette giver dig mulighed for let at identificere de tickets, der kræver særlig opmærksomhed, og dem der forløber som planlagt. Det er op til dig at fastsætte hvilke kriterier dine tickets skal opfylde, før der tilføjes et farvet tag.

Du kan nemt oprette dine tags her: 
Indstillinger > Objects > Tickets > Pipeline > Customize ticket tags

Når du opretter dit tag, har du flere muligheder til rådighed: Du kan vælge navnet på dit tag, tilføje en beskrivelse for at forklare, hvad tagget repræsenterer, bestemme hvilken farve det skal have, vælge hvilke pipelines det skal fungere i, og endelig bestemme hvilke filtre der skal associeres med tagget. Med disse nye funktioner er det nu endnu lettere at styre og holde styr på dine tickets i HubSpot.

Tickettags

Tilgængelig i Service Hub Starter, Pro og Enterprise

 

Andre mindre opdateringer


1. Navngiv telefonnumre
- Hvis du arbejder med flere forskellige telefonnumre i HubSpot, kan du nu label dem, så du ikke behøver at huske hvilket af dine numre som vedrører eksempelvis Customer support.

Telefonnumre navngives under indstillinger> Tools> Calling.


2. HubSpot forenkler board view ved at simplificere valutaformateringen
Alle brugere vil nu se valutabeløb på boardet auto-formateret som følger:

  • Afrundet op til nærmeste heltal, hvilket eliminerer .00
  • Forkortet for beløb over 1 million (f.eks. 1.2M)
  • Beløb under 1 million vil blive vist i fuld længde, op til nærmeste heltal (f.eks. 999,999)

3. Service Playbook Templates
Der er nu to nye playbook-skabeloner designet til at understøtte kundeservice-brugsscenarier tilgængelige i Sales og Service Hub Pro+ portalerne.
Anvendelsesområde:

  • Forretningsgennemgangs-playbook: Designet til brug af kundesucces-teams for at indsamle strukturerede noter og kritiske data under regelmæssige kundeopfølgninger
  • Kundeonboarding-playbook: Designet til at hjælpe med det første opkald til en nyligt erhvervet kunde

Skabelonerne er live og er tilgængelige under Create new Playbook.