Hjernen er med sine 125 mia. nerveceller den mest komplekse størrelse, vi kender til. Denne fedtklump på godt 1 kilo er ansvarlig for, hvad vi føler, mener, tænker, oplever, vurderer og beslutter.
Viden
Viden
ca. 2 min.
Psst....har du lige et øjeblik?
13.07.2015 / Lasse Hinke
Selvfølgelig har du det. Ellers læste du jo ikke denne artikel.
Nå, du har ikke ferie endnu – eller også fordriver du bare tiden med at surfe lidt rundt på nettet. Læs ikke videre og brug din tid på noget fornuftigt!
ca. 3 min.
Følelser styrer dine beslutninger mere end du tror
07.07.2015 / Morten Lorentzen
I modsætning til hvad du måske kunne tro, har dine følelser stor indvirkning på de valg, du træffer.
Vores hjerne er udviklet gennem millioner af år. Nogle af hjernens funktioner leder os systematisk og helt forudsigeligt på afveje, når vi forsøger at træffe optimale beslutninger i en moderne verden fyldt med fristelser.
ca. 3 min.
Du vil ærgre dig, hvis du ikke læser denne artikel
26.06.2015 / Morten Lorentzen
Forestil dig, at du skal se en film med nogle venner, du ikke har set et stykke tid. Du glæder dig, og ønsker ikke at komme for sent.
ca. 3 min.
10 grunde til at du er menneske og bør kontakte os med det samme
03.06.2015 / Morten Lorentzen
Du er doven, til fals for trick-formuleringer, et umælende får. Og så er du bange. Måske er det på tide, at du bliver lidt klogere på dine irrationelle adfærdsmønstre? Du får 10 grunde til at du er et menneske her:
ca. 2 min.
Relevans Marketing Management System: Løser du det rigtige problem?
02.06.2015 / Lasse Hinke
Det lyder måske banalt, når jeg skriver ”løser du det rigtig problem”. Og mit gæt er da også, at du lige som de fleste andre vil postulere, at det gør du da naturligvis. Alt andet giver jo ingen mening! Men ikke desto mindre oplever vi, at de udfordringer, vi bliver præsenteret for, ikke altid afspejler det reelle problem.
ca. 3 min.
Kan SEO erstatte branding? Få svaret her
22.05.2015 / Morten Lorentzen
Er SEO vejen frem? Når vi nu alle handler mere og mere på nettet, så kan man spørge sig selv, om værdien af at have et stærkt brand falder, stiger eller er uberørt af den nye markedsplads.
Antager vi, at hvis man fx skal have nyt gulvtæppe, så søger man på gulvtæppe – væg til væg og ikke på tæppemærker. Betyder det så, at fx Garant tæpper skal investere færre penge i branding aktiviteter og i stedet kanalisere dem over i søgemaskineoptimering (SEO) på internettet?
ca. 2 min.
Inbound Marketing: Få kunderne til at komme til dig
06.05.2015 / Lasse Hinke
Hvis du vil have kunderne til at komme til dig, skal du være der, når de har behov for dit produkt! Sværere er det ikke. Det er naturligvis lettere sagt end gjort. Og når vi taler om traditionel markedsføring, er det nærmest umuligt at væres til stede konstant. Det har de færreste budget til.