Viden

ca. 2 min.

Hvordan byder du nye kunder velkommen?

loyale kunder

15.01.2019 / Lasse Hinke

Uanset om du markedsfører en webshop, en detailkæde – eller du sælger til B2B markedet – så ved du sikkert, at en kunde, der har købt én gang hos dig, ikke pr. automatik er loyal efter første køb. Vidste du, at din kunde erfaringsmæssigt skal foretage fire køb, før det er blevet en vane for ham at bruge dig som leverandør?

Derfor er det vigtigt, at du smeder, mens jernet er varmt og holder gryden i kog. Og det kan du gøre med Relevans’ Welcome on board-program – et program, der gør nye kunder til loyale kunder.

Relevans' Welcome on board-program

  • Holder kunden i hånden og signalerer, at han er en vigtig kunde.
  • Får kunden til at føle sig set. Hjælper ham med at finde vej rundt i din organisation, så han får en god oplevelse – og dermed lyst til at handle igen.
  • Kunden modtager en velkomstmail, der anerkender hans valg af dig som leverandør og giver ham et specielt tilbud, fx 10% på hans næste køb.
  • I ugerne efter det første køb får din nye kunde en række relevante segmenterede tilbud, baseret på din viden om hans interesseområder og tidligere købsadfærd.
  • Herefter modtager kunden løbende relevante tilbud på mails, sms, retargeting og/eller pixels + posts på SoMe for at sikre kryds/mersalg og fastholdelse.

Med Relevans’ Welcome on board-program får du med garanti flere køb, større køb samt større grad af genkøb og dermed loyalitet.

Få gratis inspiration – tilmeld dig et webinar

Deltag i ét eller flere af vores gratis torsdags webinarer om salg og marketing

Se listen over kommende torsdags webinarer

Har du spørgsmål om din onboarding-proces? Kontakt Lasse Hinke og få en snak.

LÆS MERE OM: Adfærdsdesign

SE ANDRE ARTIKLER OM: Adfærdspsykologi

Lasse Hinke

Få inspiration til, hvordan du får flere leads og kunder

Sig ja til at modtage e-mails fra Relevans om markedsføring og kommunikation.

Hold dig opdateret