Case: Pitstop Management

Google Ads og LinkedIn skaber en lind strøm af leads til konsulenthuset Pitstop Management

Pitstop Management (logo)

Leadgenerering · Digital Marketing · SoMe · Online annoncering (SEM)

Som rådgivere i distanceledelse er Pitstop Management blandt de virksomheder, der er ramt positivt af Corona. Og netop derfor er det vigtigt for Pitstop Management at være til stede på Google og LinkedIn, så distanceudfordrede ledere bliver fanget ind i folden. Relevans hjælper Pitstop Management med at optimere konsulenthusets online tilstedeværelse. Resultatet er flere relevante leads.

Vil du også have billigere leads og styrket din online markedsføring?

Pitstop Management LinkedIn Motivation

Da Coronapandemien ramte Danmark i marts 2020, blev næsten alle ledere med ét til distanceledere. Pitstop Management tilbyder foredrag, kurser og personlig sparring indenfor distanceledelse. Så derfor gjaldt det for konsulentvirksomheden om at smede, mens jernet var varmt. Det var afgørende at sikre synlighed med de rigtige budskaber og dermed tiltrække de rigtige kunder.

Hvor skal trafikken komme fra?

Pitstop Management havde i forvejen en Google Ads konto. Da Relevans tog over, analyserede vi målgruppens adfærd med fokus på, om den aktivt søger efter løsninger, eller om en push-strategi skulle tages i brug. Resultatet var entydigt. Google Ads er den mest effektive kanal for Pitstop Management.

Hvad søger målgruppen?

Inden de eksisterende annoncer blev revideret og nye annoncer opsat, blev der lavet en søgeordsanalyse. De nye søgeord fra analysen blev omsat til effektive kampagner. I samme omgang blev der udviklet nye landingpages, som matcher de nye Google annoncer, så brugeren møder det samme på hjemmesiden, som han eller hun har søgt efter i Google.

Det nye kampagne setup gav hurtigt pote i form af henvendelser fra ledere, der ville være kunder.

Push-strategi skulle afprøves

Efter en periode med Google Ads kampagner anbefalede Relevans at teste en push-strategi af. Her fungerer LinkedIn bedst for Pitstop Management. Relevans sørger for, at LinkedIn annoncerne rammer direkte ned i de pains, som målgruppen sidder med. Ved denne push-strategi tages der højde for, at målgruppen ofte opfatter mindre kendte virksomheder som "farlige". Farlige i den forstand, at de færreste hopper direkte ned i salgstragten og bliver kunder. For at skabe tillid og bevise sine kompetencer, tilbyder Pitstop Management et gratis kapitel af Lars Pedersens bog "Samarbejde – hver for sig". Med dette tilbud til en nøje udvalgt målgruppe og med de rigtige budskaber, lykkedes det at skabe en lind strøm af leads til Pitstop Management.

Hos Relevans anbefaler vi selvfølgelig også Pitstop Management og Lars Pedersens bog, hvis du gerne vil blive bedre til at lede dine medarbejdere på distancen.

Du kan besøge Pitstop Management her.


Lars Pedersen

"Mit mål var jo at få 1-2 opkald om ugen. Nu får jeg nærmest opkald hver dag", siger Lars Pedersen, der er indehaver af Pitstop Management.

Pitstop Management LinkedIn annoncering
Pitstop Management Landingpage med bog

FAKTA

Af de brugere, der kom fra LinkedIn annoncerne, udførte 13,06% en ønsket handling på hjemmesiden. En ønsket handling er eksempelvis, at de gav sig til kende ved at udfylde en formular eller klikke på en e-mail/telefonnummer.

Pitstop Management LinkedIn Motivation

Da Coronapandemien ramte Danmark i marts 2020, blev næsten alle ledere med ét til distanceledere. Pitstop Management tilbyder foredrag, kurser og personlig sparring indenfor distanceledelse. Så derfor gjaldt det for konsulentvirksomheden om at smede, mens jernet var varmt. Det var afgørende at sikre synlighed med de rigtige budskaber og dermed tiltrække de rigtige kunder.

Hvor skal trafikken komme fra?

Pitstop Management havde i forvejen en Google Ads konto. Da Relevans tog over, analyserede vi målgruppens adfærd med fokus på, om den aktivt søger efter løsninger, eller om en push-strategi skulle tages i brug. Resultatet var entydigt. Google Ads er den mest effektive kanal for Pitstop Management.

Hvad søger målgruppen?

Inden de eksisterende annoncer blev revideret og nye annoncer opsat, blev der lavet en søgeordsanalyse. De nye søgeord fra analysen blev omsat til effektive kampagner. I samme omgang blev der udviklet nye landingpages, som matcher de nye Google annoncer, så brugeren møder det samme på hjemmesiden, som han eller hun har søgt efter i Google.

Det nye kampagne setup gav hurtigt pote i form af henvendelser fra ledere, der ville være kunder.

Lars Pedersen

"Mit mål var jo at få 1-2 opkald om ugen. Nu får jeg nærmest opkald hver dag", siger Lars Pedersen, der er indehaver af Pitstop Management.

Pitstop Management LinkedIn annoncering

Push-strategi skulle afprøves

Efter en periode med Google Ads kampagner anbefalede Relevans at teste en push-strategi af. Her fungerer LinkedIn bedst for Pitstop Management. Relevans sørger for, at LinkedIn annoncerne rammer direkte ned i de pains, som målgruppen sidder med. Ved denne push-strategi tages der højde for, at målgruppen ofte opfatter mindre kendte virksomheder som "farlige". Farlige i den forstand, at de færreste hopper direkte ned i salgstragten og bliver kunder. For at skabe tillid og bevise sine kompetencer, tilbyder Pitstop Management et gratis kapitel af Lars Pedersens bog "Samarbejde – hver for sig". Med dette tilbud til en nøje udvalgt målgruppe og med de rigtige budskaber, lykkedes det at skabe en lind strøm af leads til Pitstop Management.

Pitstop Management Landingpage med bog

Hos Relevans anbefaler vi selvfølgelig også Pitstop Management og Lars Pedersens bog, hvis du gerne vil blive bedre til at lede dine medarbejdere på distancen.

Du kan besøge Pitstop Management her.

FAKTA

Af de brugere, der kom fra LinkedIn annoncerne, udførte 13,06% en ønsket handling på hjemmesiden. En ønsket handling er eksempelvis, at de gav sig til kende ved at udfylde en formular eller klikke på en e-mail/telefonnummer.

LÆS OGSÅ: Google og adfærdspsykologisk indsigt – din stærkeste marketingpartner

LÆS OGSÅ: 6 gode råd, der styrker din leadgenerering og giver dig varme leads

LÆS MERE OM: SEO, SEM og retargeting

LÆS MERE OM: Leadgenerering

Kontaktperson: Lasse Hinke

Vil du høre, hvordan du kan styrke effekten af din online markedsføring?