Hvad er Google Analytics?

Google Analytics er et gratis webanalyseværktøj, som giver dig og din virksomhed mulighed for at måle og analysere jeres online tilstedeværelse og aktiviteter. Det hjælper med at få indsigt i, hvordan besøgende interagerer med hjemmesiden, herunder hvilke sider der besøges, hvilke links der klikkes på, hvor længe besøgende opholder sig på jeres hjemmeside, og hvor de kommer fra. Google Analytics giver også mulighed for at måle marketingkampagner, såsom annoncer på Google eller sociale medier, og se, hvordan de præsterer. På denne måde kan I få indsigt i, hvad der fungerer og ikke fungerer, og justere jeres online marketingstrategi derefter.


MO_logo

Fordele og ulemper ved brugen af Google Analytics

Der er mange fordele ved at bruge Google Analytics, herunder:

  1. Det er gratis: Google Analytics er et gratis værktøj, hvilket gør det tilgængeligt for alle typer virksomheder, uanset størrelse og budget.
  2. Det giver indsigt som kan bruges til at optimere jeres online tilstedeværelse.
  3. Det giver mulighed for at måle marketingkampagner.
  4. Det er brugervenligt: Google Analytics er nemt at bruge, og der findes mange ressourcer, såsom vejledninger og videoer, der kan hjælpe med at sætte det op og bruge det. Hvis I har brug for yderligere ekspertise, er vi hos Relevans eksperter indenfor Google Analytics

Der er også nogle ulemper ved at bruge Google Analytics, herunder:

  1. Det kræver teknisk viden: Selvom Google Analytics er nemt at bruge, kræver det stadig en vis teknisk viden at sætte det op og forstå de data, det giver. Det kan derfor være nødvendigt for jer at have en person, der har denne viden.
  2. Det kan være overvældende: Der er mange forskellige data og rapporter i Google Analytics, hvilket kan gøre det svært at forstå, hvad der er vigtigt og hvad der ikke er.
  3. Det kræver konstant opdatering: Google Analytics skal konstant opdateres for at give de mest præcise data. Dette kræver tid og ressourcer.
  4. Det giver ikke altid nøjagtige data: Google Analytics er baseret på data, der er indsamlet fra brugere, der har accepteret at dele deres data. Dette betyder, at der kan være usikkerhed omkring nøjagtigheden af dataene, da ikke alle brugere deler deres data.
  5. Google Analytics gør stadig primært brug af Cookies til indsamling af data, dette sætter nogle begrænsninger på at analysere brugere på tværs af enheder.
  1.  

Webinarer hver torsdag – tid til at udvide din værktøjskasse

Brug 30 minutter og deltag i ét af de gratis torsdags webinarer. Vi gi'r dig ny inspiration og tips til, hvordan du får styrket din markedsføring, så den giver flere leads og kunder.

Se hele listen med torsdags webinarer og tilmeld dig

Næste webinar  TORSDAG DEN 4. APRIL KL. 09.00