Hvad er Customer Infinity Modellen?

Kunderejsen skal ikke længere ses som en lineær proces der slutter ved et endeligt salg. I stedet skal man se kunderejsen som et livslangt forhold mellem kunde og virksomhed, som opretholdes og vedligeholdes gennem innovative digitale løsninger. Customer Inifity modellen er en uendeligheds model, med en række overordnede punkter som kunderne går igennem cirkulært. Det vil altså sige processen aldrig stopper, men starter i stedet blot forfra, som vi kender det fra den cirkulærer økonomi.


MO_logo

De overordnede punkter som modellen foreslår kunden, kommer igennem på deres rejse er:

  1. Triggers
  2. Inspiration & Consideration
  3. Research
  4. Final Decision
  5. Ordering
  6. Delivery
  7. User experience
  8. Additional purchases
  9. Service & support
  10. Loyalty phase
  11. Repurchase

Kommunikationen mellem kunde og virksomhed under de forskellige punkter foregår ved en række forskellige touchpoint, hvor de fleste vil være digitale.

Touchpoints som er illustreret i midten af de to cirkler, er henholdsvis: Ads, sociale medier, web, app, osv.

Customer-infinity-modellen

Automatiserings systemer

Det kan være ressourcekrævende og uoverskueligt at skulle opretholde kontaktakten med sine kunder, så de bliver ved med at være loyale kunder – især hvis du har en stor kundebase på flere tusinde kunder. For at gøre det muligt kan du benytte dig af marketing automatiserings systemer. Det er dog vigtigt du lægger den rette strategi og tænker dine kunder og deres behov ind i strategien. Det sker desværre ofte at virksomheder ikke i tilstrækkelig grad tilgodeser kundernes egentlige behov når de udvikler automatiseringsstrategier. Resultatet er desværre derfor ofte at kunderne forlader infinity loopet og ikke længere er loyale kunder. Du skal derfor udnytte de digitale værktøjer på en smart måde, så du konstant innovere din kommunikation i takt med den teknologiske udvikling.

Webinarer hver torsdag – tid til at udvide din værktøjskasse

Brug 30 minutter og deltag i ét af de gratis torsdags webinarer. Vi gi'r dig ny inspiration og tips til, hvordan du får styrket din markedsføring, så den giver flere leads og kunder.

Se hele listen med torsdags webinarer og tilmeld dig

Næste webinar  TORSDAG DEN 25. APRIL KL. 09.00