5 opdateringer, som gør det endnu nemmere at bruge HubSpot 

JANUAR 2023

Ud af en lang række af opdateringer, har vi udvalgt de 5 opdateringer, som vi mener er de væsentligste.

  1. HubSpot har forbedret kontakt-oversigten
  2. Nu kan du opsætte godkendelseskrav ved afsendelse af marketing-mails
    GÆLDER FOR MARKETING HUB ENTERPRISE
  3. Tilknyt specifikke Line Items når en deal er oprettet gennem et workflow
    GÆLDER FOR ALLE PRO OG ENTERPRISE HUBS
  4. Forbedret mobil app
    GÆLDER FOR MARKETING HUB PROFESSIONAL OG ENTERPRICE 
  5. Muligt at låse de forskellige stages i sales pipeline
    GÆLDER FOR SALES HUB PROFESSIONAL OG ENTERPRISE

Mere om HubSpot og hvordan du kan integrere marketing, salg, web og kundeservice og arbejde datadrevet.

HVAD ER HUBSPOT?

1. HubSpot har forbedret kontakt-oversigten

HubSpot er kommet med endnu en grafisk opdatering, der har gjort det endnu mere overskueligt at holde styr på dine kontakters information. Den konkrete opdatering omhandler en ny fane under contact view, ”CRM Record Overview”. Fordelen ved denne nye fane er, at det giver dig som HubSpot bruger et bedre overblik. 

Du har samtidig mulighed for at personalisere overviewet med de informationer du synes er vigtige for dig, for at kunne træffe de rigtige beslutninger. De standardiserede informationer du får for den enkelte kontakt, er et overblik over Recent communications, Companies, Deals, Tickets.

Det er muligt at tilpasse oversigten, så du får det overblik, som passer bedst til dig.

2.  Nu kan du opsætte godkendelseskrav ved afsendelse af marketing-mails

I Enterprise-pakken har HubSpot gjort det muligt at kræve godkendelse af en specifik HubSpot-bruger, før en marketing e-mail kan sendes. Det betyder at du ikke længere skal være bekymret for, at der afsendes e-mails, som ikke er godkendt. Hensigten er, at det skal reducere menneskelige fejl og misforståelser. 

Denne nye funktion er særlig efterspurgt og anvendelig, hvis du har en central funktion, der udvikler e-mail kommunikation på vegne af salgsafdelinger eller partnere. Funktionen sikrer, at partnerne er indforstået med og godkender e-mails, inden de afsendes.

Sådan fungerer det:
Du vælger, hvem der skal godkende din e-mail og tilføjer evt. en kommentar. Personen, der skal godkende, har herefter mulighed for at redigere, afslå eller godkende din e-mail, inden den bliver afsendt.

GÆLDER FOR MARKETING HUB ENTERPRISE

3. Tilknyt specifikke Line Items, når en Deal er oprettet gennem et workflow

 Hvis du benytter dig af workflows til at lave Deals og har fundet det frustrerende, at du manuelt har skulle tilføje Line Items, er denne opdatering måske relevant for dig:

I Hubspot pro- og enterprise-versionerne kan du nu automatisere processen med at tilknytte Line Items til Deals ved hjælp af workflows.

Ved at automatisere denne proces sparer du tid og undgår manuelle fejl.

Sådan fungerer det:
Når et produkt tilføjes til en Deal, vil det fremstå som et Line Item. Du kan lave unikke Line Items for den pågældende Deal eller oprette standardiserede Line Items. Line Items kan være nyttige, når man opretter Deals, fordi de giver mulighed for at strukturere og organisere information om de produkter eller tjenester, der indgår i den aktuelle deal. Når du opretter et Line Item, kan du tilføje oplysninger som produktnavn, pris, antal og andre relevante detaljer, så der holdes styr på, hvad der indgår i dealen.

Du bruger denne nye funktion ved at følge disse steps:

  1. Oprettelse af Workflow
  2. Create Task
  3. Vælg Deal
  4. I bunden vælger du ”Add line item”

Et workflow er en automatiseret proces, der kan udføre specifikke handlinger baseret på bestemte triggers eller betingelser. Workflows kan være en nyttig måde at strukturere og automatisere din forretningsproces og kommunikation på.

Line Item kan oversættes til Produktllinje.

GÆLDER FOR ALLE PRO OG ENTERPRISE HUBS

4. Forbedret mobil app 

I HubSpots mobil applikation, som er tilgængelig for både Iphone og Android brugere, er forbedret, så du nu kan foretage flere af de handlinger, som du kender fra computeren, direkte på mobilen. 

Du kan fx lave telefonopkald direkte fra app’en med valg mellem firma-, mobil- eller HubSpot-nummer. Du er derfor ikke længere begrænset til at bruge mobiltelefonens nummer, når du ringer fra app'en. Du har nu også mulighed for at oprette, redigere og udgive sociale posts direkte fra din mobil app. De muligheder, du kender fra computeren omkring sociale post, er nu også tilgængelige fra din smartphone. Det eneste du ikke kan gøre fra app’en er, at slette publicerede opslag. Det skal du forsat gøre fra din computer.

 

GÆLDER FOR MARKETING HUB PROFESSIONAL OG ENTERPRISE

5. Muligt at låse de forskellige stages i sales pipeline 

Sales pipelinen i HubSpot afspejler, hvor langt i salgsprocessen en potentiel ordre er. Det er muligt at specificere de enkelte stadier på mange parametre. En sales pipeline kan derfor ende med at blive et komplekst værktøj.

Derfor har HubSpot gjort det muligt at låse de forskellige stages i sales pipelinen, så det kun er en Super Administrator, der har mulighed for at redigere. Det betyder at du som SuperAdmin ikke skal være nervøs for, at der bliver foretaget forkerte ændringer i jeres Sales Pipeline.

GÆLDER FOR SALES HUB PROFESSIONAL OG ENTERPRISE

Tag et dybere blik på HubSpot?