Case: Gyldendal uddannelse

Nyt kommunikationskoncept, strategi og design

Gyldendal (logo)

Adfærdsdesign · Grafisk design ·  Kampagne/koncept · Branding

I 2014 bad Gyldendal Relevans om udvikle et nyt kommunikationskoncept. Gyldendal Uddannelse udvikler digitale og trykte læremidler til alle fag og klassetrin fra børnehaveklassen til gymnasiet.

Resultatet er ved at blive rullet ud i annoncer, brochurer og direct mails.

Har du også brug for et kommunikationskoncept eller at forny dit brand?

Fokus på udbytte og call-to-action

Konceptet tager udgangspunkt i, at Gyldendals læremidler hjælper lærerne med at skabe interaktiv og inspirerende undervisning, som engagerer eleverne.

 

Konceptets tre vigtigste fokuspunkter:

  • Slice-of-life billeder af engagerede elever (færre billeder af bøger)
  • Overskrifter og brødtekster fortæller det udbytte, læreren får af læremidlet (= engagerede elever der lærer noget)
  • Tydelig call-to-action – ingen blindgyder!

Splash_280

LÆS MERE OM: Branding

LÆS MERE OM: Adfærdsdesign

 

GU_ann1
GU_ann2

Fokus på udbytte og call-to-action

Konceptet tager udgangspunkt i, at Gyldendals læremidler hjælper lærerne med at skabe interaktiv og inspirerende undervisning, som engagerer eleverne.

 

Konceptets tre vigtigste fokuspunkter:

  • Slice-of-life billeder af engagerede elever (færre billeder af bøger)
  • Overskrifter og brødtekster fortæller det udbytte, læreren får af læremidlet (= engagerede elever der lærer noget)
  • Tydelig call-to-action – ingen blindgyder!
GU_ann1
GU_ann2
Splash_280

LÆS MERE OM: Branding

LÆS MERE OM: Adfærdsdesign

Kontaktperson: Lasse Hinke

Vil du høre, hvordan du kan optimere din leadgenerering ved hjælp af adfærdsdesign?