Adfærdsdesign · B2B · E-mail Marketing · Kampagne · Koncept · Leadgenerering
Målgruppen består af mange forskellige typer af mindre virksomheder. Fællesnævnerne blandt disse er behovet for løbende at sikre en effektiv tilgang af varme kundeemner, et relativt lille marketingbudget – og at de befinder sig på markeder med mange lignende virksomheder, som heller ikke arbejder professionelt med AdWords.
Som i fleste B2B køb, er førstegangskøb af AdWords-kampagner en proces i flere trin. Derfor arbejder vi med en relationsstige, som anerkender de trin, målgruppen skal passere på deres vej mod et køb. Processen er er automatiseret flow af e-mails kombineret med opfølgningsmails og landingpages med klare call to actions.
Et hierarki af segmenterede triggers og call to actions sikrer, at vi får ledt flest muligt igennem flowet. Ved at være tålmodige – og vide hvornår de rette budskaber skal kommunikeres – får vi lukket flest mulige ordrer på kort tid. Succesen skabes bl.a. ved at udnytte de forskellige måder, målgrupperne bliver motiveret på: Nogle mennesker motiveres stærkest ved, at vi taler til det de kan opnå. Andre mennesker vil hellere vide, hvad de kan undgå.
LÆS MERE: Læs om opnå-undgå motivation
Målet var at skaffe kunder nu og her. Resultaterne taler for sig selv:
Antallet af førstegangskøbere af AdWords-kampagner blev fordoblet med en ROI på mere end 250% i løbet af de 5 uger kampagnen kørte.
Samtidig har den genereret en række kunder, som løbende køber AdWords-kampagner og rådgivning hos Group Online.
eDM-flow med forskellige indgange til tilbuddet.
Personlige opfølgende e-mails sendes til dem, der har kigget på tilbuddet.
Målgruppen består af mange forskellige typer af mindre virksomheder. Fællesnævnerne blandt disse er behovet for løbende at sikre en effektiv tilgang af varme kundeemner, et relativt lille marketingbudget – og at de befinder sig på markeder med mange lignende virksomheder, som heller ikke arbejder professionelt med AdWords.
Som i fleste B2B køb, er førstegangskøb af AdWords-kampagner en proces i flere trin. Derfor arbejder vi med en relationsstige, som anerkender de trin, målgruppen skal passere på deres vej mod et køb. Processen er er automatiseret flow af e-mails kombineret med opfølgningsmails og landingpages med klare call to actions.
Et hierarki af segmenterede triggers og call to actions sikrer, at vi får ledt flest muligt igennem flowet. Ved at være tålmodige – og vide hvornår de rette budskaber skal kommunikeres – får vi lukket flest mulige ordrer på kort tid. Succesen skabes bl.a. ved at udnytte de forskellige måder, målgrupperne bliver motiveret på: Nogle mennesker motiveres stærkest ved, at vi taler til det de kan opnå. Andre mennesker vil hellere vide, hvad de kan undgå.
eDM-flow med forskellige indgange til tilbuddet. Personlige opfølgende e-mails sendes til dem, der har kigget på tilbuddet.
LÆS MERE: Læs om opnå-undgå motivation
Målet var at skaffe kunder nu og her. Resultaterne taler for sig selv:
Antallet af førstegangskøbere af AdWords-kampagner blev fordoblet med en ROI på mere end 250% i løbet af de 5 uger kampagnen kørte.
Samtidig har den genereret en række kunder, som løbende køber AdWords-kampagner og rådgivning hos DanaWeb.
Relevans er et strategisk og kreativt reklamebureau, som er specialiseret i branding, adfærdsdesign og leadgenerering. Vi tilbyder dig alle former for leadgenerering – herunder Inbound Marketing.
Relevans er HubSpot Platinum Solutions Partner.
Morten Lorentzen
Adfærdsstrateg, CEO
+45 2029 4877
Lasse Hinke
Kontaktdirektør, COO
+45 2427 3254
Svanevej 22, 2
DK–2400 København NV
+45 3325 8282
CVR 20346191
©2021 Relevans ApS. All rights reserved.