Case: DanaWeb

E-mail marketing sikrer DanaWeb dobbelt op på 5 uger

DanaWeb logo

Adfærdsdesign · B2B · E-mail Marketing · Kampagne · Koncept · Leadgenerering

E-mail marketing er et effektivt værktøj til at skabe opsætning her og nu.

Opskriften på e-mail kampagnens succes er lige dele adfærdspsykologi og indsigt i målgruppen – krydret med systematisk brug af call to actions, relevant content og et kreativt univers, der rammer målgruppen i øjenhøjde.

Det beviser e-mail kampagnen, som vi har hjulpet DanaWeb med at udvikle: Dobbelt så mange nye AdWords-kunder blev genereret i kampagneperioden.

Vil du også have mere effektive kampagner og flere kunder?

E-mail kampagnens succes bygger på indsigt i målgruppens behov

Målgruppen består af mange forskellige typer af mindre virksomheder. Fællesnævnerne blandt disse er behovet for løbende at sikre en effektiv tilgang af varme kundeemner, et relativt lille marketingbudget – og at de befinder sig på markeder med mange lignende virksomheder, som heller ikke arbejder professionelt med AdWords.

Kodeordet er tålmodighed

Som i fleste B2B køb, er førstegangskøb af AdWords-kampagner en proces i flere trin. Derfor arbejder vi med en relationsstige, som anerkender de trin, målgruppen skal passere på deres vej mod et køb. Processen er er automatiseret flow af e-mails kombineret med opfølgningsmails og landingpages med klare call to actions.

Et hierarki af segmenterede triggers og call to actions sikrer, at vi får ledt flest muligt igennem flowet. Ved at være tålmodige – og vide hvornår de rette budskaber skal kommunikeres – får vi lukket flest mulige ordrer på kort tid. Succesen skabes bl.a. ved at udnytte de forskellige måder, målgrupperne bliver motiveret på: Nogle mennesker motiveres stærkest ved, at vi taler til det de kan opnå. Andre mennesker vil hellere vide, hvad de kan undgå.

LÆS MERE: Læs om opnå-undgå motivation

ROI på 250% på 5 uger

Målet var at skaffe kunder nu og her. Resultaterne taler for sig selv:

Antallet af førstegangskøbere af AdWords-kampagner blev fordoblet med en ROI på mere end 250% i løbet af de 5 uger kampagnen kørte.

Samtidig har den genereret en række kunder, som løbende køber AdWords-kampagner og rådgivning hos DanaWeb.

DanaWeb kampagne koncept Kom på side 1 på Google

eDM-flow med forskellige indgange til tilbuddet.

DanaWeb e-mail marketing kampagne flow

Personlige opfølgende e-mails sendes til dem, der har kigget på tilbuddet.

DanaWeb budskab Få flere kunder nu

E-mail kampagnens succes bygger på indsigt i målgruppens behov

Målgruppen består af mange forskellige typer af mindre virksomheder. Fællesnævnerne blandt disse er behovet for løbende at sikre en effektiv tilgang af varme kundeemner, et relativt lille marketingbudget – og at de befinder sig på markeder med mange lignende virksomheder, som heller ikke arbejder professionelt med AdWords.

DanaWeb kampagne koncept Kom på side 1 på Google

Kodeordet er tålmodighed

Som i fleste B2B køb, er førstegangskøb af AdWords-kampagner en proces i flere trin. Derfor arbejder vi med en relationsstige, som anerkender de trin, målgruppen skal passere på deres vej mod et køb. Processen er er automatiseret flow af e-mails kombineret med opfølgningsmails og landingpages med klare call to actions.

Et hierarki af segmenterede triggers og call to actions sikrer, at vi får ledt flest muligt igennem flowet. Ved at være tålmodige – og vide hvornår de rette budskaber skal kommunikeres – får vi lukket flest mulige ordrer på kort tid. Succesen skabes bl.a. ved at udnytte de forskellige måder, målgrupperne bliver motiveret på: Nogle mennesker motiveres stærkest ved, at vi taler til det de kan opnå. Andre mennesker vil hellere vide, hvad de kan undgå.

DanaWeb e-mail marketing kampagne flow

eDM-flow med forskellige indgange til tilbuddet. Personlige opfølgende e-mails sendes til dem, der har kigget på tilbuddet.

LÆS MERE: Læs om opnå-undgå motivation

ROI på 250% på 5 uger

Målet var at skaffe kunder nu og her. Resultaterne taler for sig selv:

Antallet af førstegangskøbere af AdWords-kampagner blev fordoblet med en ROI på mere end 250% i løbet af de 5 uger kampagnen kørte.

Samtidig har den genereret en række kunder, som løbende køber AdWords-kampagner og rådgivning hos DanaWeb.

Kontaktperson: Lasse Hinke

Vil du høre, hvordan vi kan hjælpe dig til at få mere effektive kampagner og flere kunder?