JANUAR 2024
Her serverer vi de af HubSpots seneste opdateringer, som vi mener er mest relevante.
Se desuden andre HubSpot opdateringer fra januar.
HubSpot har lanceret en række nye opdateringer relateret til kunstig intelligens (AI), og der kommer hele tiden nye til. Tilkobler du beta-testfaserne, får du også adgang til de kommende features. De fleste af disse AI-baserede opdateringer fungerer som en assistent til tekstgenerering, varierende fra at skabe e-mails til at udarbejde interne beskrivelser af workflows. Fælles for alle AI-assistenterne er muligheden for at skabe nyt indhold eller justere tonen i eksisterende indhold. Brugere kan tilpasse tonen i forskellige stilarter som fx: Friendly, Heartfelt eller Professionelt. Desuden hjælper AI også til at resumere samtaler, du har haft med dine kontakter. Det gælder mailkorrespondancer eller at generere en kortfattet opsummering af dine transskriberede opkald. Du får nemmere og hurtigere overblik over indholdet af logførte opkald, uden at skulle bruge tid på at gennemgå lange kommunikationsstrenge – og det sparer tid!
AI er ideel, når du skal overdrage en sag eller kunde til en kollega. På en hurtig og effektiv måde kan du opsummere dine tidligere opkald. Sammen med HubSpots mulighed for at opsummere e-mail samtaler, får du en smidig og problemfri overdragelse af kundekontakten til din kollega.
For at det virker skal du have slået AI assistance, transskribering og optagelse af opkald til.
Mange Service Hub-brugere har oplevet frustration over manglen på muligheder for automatisk at tildele en Conversation Owner, som ikke lige er Contact Owner. Det har skabt udfordringer, da personen, der ejer kontakten, fx ofte ikke er den samme som den, der skal tage sig af en service sag/besvare en Ticket. Med den nye funktion kan du nu tildele samtaler til andre brugere, uden at ændre kontaktens ejer. Samtaleejeren kan tildeles via workflow eller manuelt. Tildelingen af samtaler kan baseres på parametre som fx samtalens emne. Det sikrer, at samtalen bliver tildelt til en medarbejder med den relevante ekspertise. Dog skal det bemærkes, at du kun kan vælge kollegaer, der har adgang til den specifikke samtaleindbakke, hvor samtalen er. Dvs. samtaleejeren som minimum skal have en Service eller Operation Pro licens.
Administratorer har mulighed for at sætte regler for automatisk opdatering af relaterede properties, når en given Property ændres. Dette sikrer, at alle relevante informationer bliver ajourført samtidigt, hvilket bidrager til en mere præcis og konsistent database. For eksempel, hvis en Deals valuta skal skifte fra danske kroner til euro, og du opdaterer valuta Property til euro, vil HubSpot automatisk foreslå en opdatering af Dealens beløb i euro. Du har mulighed for at gøre det som krav eller frivilligt at den relaterede Property opdateres. Denne funktion sikrer, at alle data er opdaterede og ensartede, hvilket forbedrer databasens kvalitet og brugervenlighed. På nuværende tidspunkt gælder det kun dropdown select, multiple checkboxes, single checkbox, og radio select properties.
Følg disse steps for at opsætte reglerne:
Indstillinger > Properties > Conditional property logic
Kompetence baseret routing gør det muligt at matche indgående kundehenvendelser med den mest kvalificerede medarbejder til hurtigt at løse problemet. Ved at anvende information om kunden og opgaven kan administratorer oprette et sæt regler, der dirigerer henvendelserne til teams og/eller brugere med de relevante kompetencer.
For eksempel vil en kunde, der skriver på tysk, få sin ticket tildelt en medarbejder, der har kompetencer i det tyske sprog. Kompetencebaseret tildeling er ikke kun begrænset til sprog; den kan anvendes i mange forskellige situationer. For at komme i gang skal du starte med at definere de nødvendige kompetencer i indstillingerne. Derefter tildeler du dine medarbejdere til de relevante kompetencer. Til sidst skal du konfigurere reglerne for, hvordan opgaverne skal fordeles ud fra de forskellige kompetencer.
Denne opdatering er på nuværende tidspunkt kun i en offentligt beta version
1. Tilpasningsvenlig gallerivisning for CTAs
Forbedr håndteringen af dine CTAs gennem den nye, fleksible gallerivisning. Denne funktion tilbyder valgfrihed i udvælgelsen af hvilke properties, der skal fremvises i forbindelse med hver enkelt CTA.
3. Tilføj gæster til møder via tidsplanlægningssider
Der har i HubSpots mødeplanlægningsprogram manglet en måde at tillade potentielle kunder at inkludere ekstra deltagere i en mødeindkaldelse. Nu har du mulighed for at aktivere den funktion på jeres tidsplanlægningssider, så potentielle kunder kan tilføje yderligere gæster til mødet. Der kan inkluderes op til 10 ekstra gæster, som vil modtage en kalenderinvitation til det netop bookede møde.
4. Procent som property
HubSpot har gjort det muligt at lave egne properties hvor formatet er procent. Fx kan man bruge procent formatet til en Lead Kvalificerings Score.
Relevans er et strategisk og kreativt reklamebureau, som er specialiseret i branding, adfærdsdesign og leadgenerering. Vi tilbyder dig alle former for leadgenerering – herunder Inbound Marketing.
Relevans er HubSpot Platinum Solutions Partner.
Morten Lorentzen
Adfærdsstrateg, CEO
+45 2029 4877
Lasse Hinke
Kontaktdirektør, COO
+45 2427 3254
Svanevej 22, 2
2400 København NV
+45 3325 8282
CVR 20346191
©2021 Relevans ApS. All rights reserved.