Case: Valizo

E-news og Facebook annoncering skaber vækst for Valizo

Valizo (logo)

Adfærdsdesign · SoMe · Email-marketing

Facebook annoncering skaber fokus og omsætning: Som start-up firma med et godt produkt, alle kan se meningen med, er det er fristende at sprede det gode budskab for alle vinde.


E-news og Facebook annoncering rettet mod tidligere kunder skaber vækst for Valizo.

Vil du også bruge nudging og vide mere om adfærdsdesign?

Valizo Social Media update

Da Valizo bad Relevans om strategisk rådgivning til at bringe firmaet et skridt videre, anbefalede vi de fire ejere at slå koldt vand i blodet.

"Relevans sagde, at vi hellere skulle holde os på måtten og i stedet for at sprede det gode budskab for alle vinde, skulle vi satse marketing-kronerne på genkøb og anbefalinger fra vores tilfredse kunder – hvilket jo er lig med alle vores kunder, forklarer en af de fire iværksættere bag Valizo,"  Lars Konrad.

 

Høj konverteringsrate

Relevans skabte et nyt e-news format til Valizo, som i januar-februar 2018 ramte tidligere kunders indbakke hver søndag formiddag, hvor målgruppen havde tankerne på den kommende vinterferie. Under overskriften ”Nyheder og tips til dig der er rejser med fly” fik kunderne relevante nyheder, rejsetips og casehistorier – alt sammen med call-to-action til Valizos bookingformular.

Timingen viste sig at være rigtig: 65% åbnede første e-news, og i den anden ende sad Lars Konrad og de andre Valizo-folk og så ordrerne rulle ind i systemet. Og læsernes interesse for Valizo er fortsat: Både åbnings- og klikrater ligger stadig i den høje ende.

 

98% kundetilfredshed

Strategien om at gå efter tidligere kunder frem for at forsøge at løbe nye kunder op, er særligt relevant for Valizo, som scorer 98% kundetilfredshed i TrustPilot og 100% i Annecto survey. Denne goodwill udnyttede vi med et tip-en-ven tiltag i e-news og på Facebook. Både kunden og vennen fik 100 kr. i rabat på en Valizo booking.

Hos Relevans anbefaler vi selvfølgelig også Valizo, hvis du gerne vil have en ustresset start på din ferie. Du kan booke Valizo bagageservice her.


LÆS OGSÅ: 5 gode råd til, hvordan du får mere ud af dit nyhedsbrev

LÆS MERE OM: Adfærdsdesign

Valizo Nyhedsmail
Valizo Social Media update

Da Valizo bad Relevans om strategisk rådgivning til at bringe firmaet et skridt videre, anbefalede vi de fire ejere at slå koldt vand i blodet.

"Relevans sagde, at vi hellere skulle holde os på måtten og i stedet for at sprede det gode budskab for alle vinde, skulle vi satse marketing-kronerne på genkøb og anbefalinger fra vores tilfredse kunder – hvilket jo er lig med alle vores kunder, forklarer en af de fire iværksættere bag Valizo," Lars Konrad.

Høj konverteringsrate

Relevans skabte et nyt e-news format til Valizo, som i januar-februar 2018 ramte tidligere kunders indbakke hver søndag formiddag, hvor målgruppen havde tankerne på den kommende vinterferie. Under overskriften ”Nyheder og tips til dig der er rejser med fly” fik kunderne relevante nyheder, rejsetips og casehistorier – alt sammen med call-to-action til Valizos bookingformular.

Timingen viste sig at være rigtig: 65% åbnede første e-news, og i den anden ende sad Lars Konrad og de andre Valizo-folk og så ordrerne rulle ind i systemet. Og læsernes interesse for Valizo er fortsat: Både åbnings- og klikrater ligger stadig i den høje ende.

98% kundetilfredshed

Strategien om at gå efter tidligere kunder frem for at forsøge at løbe nye kunder op, er særligt relevant for Valizo, som scorer 98% kundetilfredshed i TrustPilot og 100% i Annecto survey. Denne goodwill udnyttede vi med et tip-en-ven tiltag i e-news og på Facebook. Både kunden og vennen fik 100 kr. i rabat på en Valizo booking.

Valizo Nyhedsmail

Hos Relevans anbefaler vi selvfølgelig også Valizo, hvis du gerne vil have en ustresset start på din ferie. Du kan booke Valizo bagageservice her.


LÆS OGSÅ: 5 gode råd til, hvordan du får mere ud af dit nyhedsbrev

LÆS MERE OM: Adfærdsdesign

Kontaktperson: Lasse Hinke

Vil du høre, hvordan du kan øge effekten af din kommunikation, når du bruger sociale medier og email-marketing?