Koncept · Foto og design · Outdoor og brochure
Hun og nogle kolleger afholdt derfor en workshop med Relevans. Her kom vi sammen frem til en strategi, hvor profilbrochurens fundament skulle bevares. Dog fik den et mere udefra-ind fokus, og Lindpros værdier og USP’er blev konkretiseret, så målgruppen ikke er i tvivl om, hvordan Lindpro differentierer sig fra konkurrenterne.
For eksempel er der sat ord og illustrationer på det lidt luftige begreb ”god service”. Og Lindpros kompetenceområder illustreres i et gennemskåret hus, som viser alt det, kunderne kan få hos Lindpro – fra instrumentering i kælderen til brandsikring af loftet. Det er skåret ud i pap, at Lindpros kunder kan få mange flere ydelser hos Lindpro og dermed begrænse antallet af leverandører.
"Relevans udfordrede os på, hvad det egentlig er, som får kunderne til at vælge Lindpro. Vi fandt frem til de værdier, som vi gerne vil stå for, og de skulle så præsenteres i en form, der understøtter beslutningsprocessen blandt kunder og potentielle kunder," forklarer Marlene Rau Bucholdtz.
Lindpros sælgere bruger iPads, så brochuren er nu sat op i Joomag – et interaktivt program i skyen. Så bliver den løbende redigeret og udviklet med animationer, videoer mm.
"Vi har fået et godt værktøj for sælgerne i salgsprocessen. Nu har de altid de nyeste præsentationer til rådighed i den digitale version. Den ligger også på vores hjemmeside, og vi sender den med e-mail som opfølgning på møder," siger Marlene Rau Bucholdtz.
1. Tag udefra-ind briller på:
Hvilke situationer står dine kunder i? Og hvordan kan dit firma hjælpe?
2. Vær konkret:
Beskriv ikke bare hvem og hvad. Men forklar, hvordan og hvorfor du kan hjælpe kunden. På den måde differentierer du dit firma fra konkurrenterne.
3. Brug relevante illustrationer:
Ikke alle er gode til (eller har tid til) at læse lange tekster. Supplér dine budskaber med billeder og overskuelige tegninger, animationer og videoer.
LÆS MERE OM: Branding
Hun og nogle kolleger afholdt derfor en workshop med Relevans. Her kom vi sammen frem til en strategi, hvor profilbrochurens fundament skulle bevares. Dog fik den et mere udefra-ind fokus, og Lindpros værdier og USP’er blev konkretiseret, så målgruppen ikke er i tvivl om, hvordan Lindpro differentierer sig fra konkurrenterne.
For eksempel er der sat ord og illustrationer på det lidt luftige begreb ”god service”. Og Lindpros kompetenceområder illustreres i et gennemskåret hus, som viser alt det, kunderne kan få hos Lindpro – fra instrumentering i kælderen til brandsikring af loftet. Det er skåret ud i pap, at Lindpros kunder kan få mange flere ydelser hos Lindpro og dermed begrænse antallet af leverandører.
"Relevans udfordrede os på, hvad det egentlig er, som får kunderne til at vælge Lindpro. Vi fandt frem til de værdier, som vi gerne vil stå for, og de skulle så præsenteres i en form, der understøtter beslutningsprocessen blandt kunder og potentielle kunder," forklarer Marlene Rau Bucholdtz.
Lindpros sælgere bruger iPads, så brochuren er nu sat op i Joomag – et interaktivt program i skyen. Så bliver den løbende redigeret og udviklet med animationer, videoer mm.
"Vi har fået et godt værktøj for sælgerne i salgsprocessen. Nu har de altid de nyeste præsentationer til rådighed i den digitale version. Den ligger også på vores hjemmeside, og vi sender den med e-mail som opfølgning på møder," siger Marlene Rau Bucholdtz.
1. Tag udefra-ind briller på:
Hvilke situationer står dine kunder i? Og hvordan kan dit firma hjælpe?
2. Vær konkret:
Beskriv ikke bare hvem og hvad. Men forklar, hvordan og hvorfor du kan hjælpe kunden. På den måde differentierer du dit firma fra konkurrenterne.
3. Brug relevante illustrationer:
Ikke alle er gode til (eller har tid til) at læse lange tekster. Supplér dine budskaber med billeder og overskuelige tegninger, animationer og videoer.
LÆS MERE OM: Branding
Relevans er et strategisk og kreativt reklamebureau, som er specialiseret i branding, adfærdsdesign og leadgenerering. Vi tilbyder dig alle former for leadgenerering – herunder Inbound Marketing.
Relevans er HubSpot Platinum Solutions Partner.
Morten Lorentzen
Adfærdsstrateg, CEO
+45 2029 4877
Lasse Hinke
Kontaktdirektør, COO
+45 2427 3254
Energiens Hus
Vodroffsvej 59, 1
DK–1900 Frederiksberg C
+45 3325 8282
CVR 20346191
©2021 Relevans ApS. All rights reserved.