Case: Nycomed / Takeda

Apovit® vitaminer i nye klæder

Takeda

Design

Nycomeds velkendte produktserie Apovit® fik ny visuel identitet. Nycomed hedder i dag Takeda og Apovitdesignet har vist sig så bæredygtigt, at det stadig står på apotekernes hylder og serien udvides og opdateres i samme design.

 

Har du brug for at få løst en grafisk design opgave eller ønsker du en ny visuel identitet?

Multi-born_serie
apoteket2

Der havde længe været et udtalt behov for at give Nycomeds vitaminserie, Apovit®, en ny visuel identitet. Målet var at skabe en klar og systematisk adskillelse af de enkelte produkter i farvefamilier – men samtidig bevare et tydeligt fællestræk for hele produktserien.

Strategi

Det nye design skal signalere, at Apovit® er en produktserie, der giver hele familien energi og overskud.

Legende i et strengt system

Prikker i klare farver udstråler den glæde og energi, både børn og voksne opnår ved at bruge vitaminer og andet kosttilskud fra apoteket. Ja, Apovit® er simpelt hen prikken over livet, som vi også siger i det slogan, Relevans samtidig skabte for brandet.

Stilen i designet og kommunikationen er frisk og imødekommende, men samtidig seriøs og nøgtern med respekt for kundens livssituation.

Vi har gjort teksten på etiketterne lettere at læse med ensartet skriftstørrelse og sort på hvid baggrund. Serien er også blevet nemmere at finde rundt i. For eksempel er multi-vitamin-produkterne overvejende i røde og pink nuancer, D-vitaminer i grønne og B-vitaminerne i blå.

Har du spørgsmål angående design, så kontakt os med det samme.

LÆS MERE OM: Farvepsykologi

LÆS MERE OM: Branding

ApovitNaturprodukter2
D-vitamin_serie
Apovit vitaminserie

Der havde længe været et udtalt behov for at give Nycomeds vitaminserie, Apovit®, en ny visuel identitet. Målet var at skabe en klar og systematisk adskillelse af de enkelte produkter i farvefamilier – men samtidig bevare et tydeligt fællestræk for hele produktserien.

Strategi

Det nye design skal signalere, at Apovit® er en produktserie, der giver hele familien energi og overskud.

Apovit Kosttilskud

Legende i et strengt system

Prikker i klare farver udstråler den glæde og energi, både børn og voksne opnår ved at bruge vitaminer og andet kosttilskud fra apoteket. Ja, Apovit® er simpelt hen prikken over livet, som vi også siger i det nye slogan, Relevans samtidig skabte for brandet.

Stilen i designet og kommunikationen er frisk og imødekommende, men samtidig seriøs og nøgtern med respekt for kundens livssituation.

Vi har gjort teksten på etiketterne lettere at læse med ensartet skriftstørrelse og sort på hvid baggrund. Serien er også blevet nemmere at finde rundt i. For eksempel er multi-vitamin-produkterne overvejende i røde og pink nuancer, D-vitaminer i grønne og B-vitaminerne i blå.

D-vitaminserie

Har du spørgsmål angående design, så kontakt os med det samme.

LÆS MERE OM: Farvepsykologi

LÆS MERE OM: Branding

Kontaktperson: Lasse Hinke

Vil du høre, hvordan du kan få hjælp til din design eller koncept opgave?