Kampagne/koncept · Adfærdsdesign
Hvad drømmer affald om?
Effektiv informationskampagne: Relevans har udviklet storytelling konceptet ”Giv det brugte nyt liv”, hvor en eddikeflaske fx drømmer om at blive til en flot salatskål. Se, hvad en konservesdåse drømmer om at blive til!
Kunden er AffaldPlus, og kampagnen handler om at få borgere i Næstved og fem andre kommuner til at sortere batterier, plast og metal til genbrug. Det gøres med animerede bannerannoncer og videospots i starten af de regionale web-tv udsendelser på TV2.dk.
Selvom de tre reklamefilm oprindeligt var lavet som 30 sekunders tv-spots, så lykkedes det at score rekordhøje visningstal med cut-down-versionerne på 15 sekunder: 85% af dem, der så videoerne, så klippet til ende. Normalt ser kun 65% hele videoen.
Også klikraten lå helt i top. Dette afspejles i Google Analytics på de landingpages, som der linkes til.
”Imponerende! Vi kunne se af vores egne statistikker, at der har været markant flere besøg på vores website. De tre landingpages er rykket op på hhv. plads nr. 6, 7 og 13 i vores Top 20, hvor de før ikke engang var på top 100. Og brugerne bliver længe på siderne – over 2 minutter,” fortæller Katja May Weber, kommunikationsmedarbejder hos AffaldPlus.
SE MERE OM: Adfærdsdesign
Hvad drømmer affald om?
Effektiv informationskampagne: Relevans har udviklet storytelling konceptet ”Giv det brugte nyt liv”, hvor en eddikeflaske fx drømmer om at blive til en flot salatskål. Se, hvad en konservesdåse drømmer om at blive til!
Kunden er AffaldPlus, og kampagnen handler om at få borgere i Næstved og fem andre kommuner til at sortere batterier, plast og metal til genbrug. Det gøres med animerede bannerannoncer og videospots i starten af de regionale web-tv udsendelser på TV2.dk.
Selvom de tre reklamefilm oprindeligt var lavet som 30 sekunders tv-spots, så lykkedes det at score rekordhøje visningstal med cut-down-versionerne på 15 sekunder: 85% af dem, der så videoerne, så klippet til ende. Normalt ser kun 65% hele videoen.
Også klikraten lå helt i top. Dette afspejles i Google Analytics på de landingpages, som der linkes til.
”Imponerende! Vi kunne se af vores egne statistikker, at der har været markant flere besøg på vores website. De tre landingpages er rykket op på hhv. plads nr. 6, 7 og 13 i vores Top 20, hvor de før ikke engang var på top 100. Og brugerne bliver længe på siderne – over 2 minutter,” fortæller Katja May Weber, kommunikationsmedarbejder hos AffaldPlus.
SE MERE OM: Adfærdsdesign
Relevans er et strategisk og kreativt reklamebureau, som er specialiseret i branding, adfærdsdesign og leadgenerering. Vi tilbyder dig alle former for leadgenerering – herunder Inbound Marketing.
Relevans er HubSpot Platinum Solutions Partner.
Morten Lorentzen
Adfærdsstrateg, CEO
+45 2029 4877
Lasse Hinke
Kontaktdirektør, COO
+45 2427 3254
Energiens Hus
Vodroffsvej 59, 1
DK–1900 Frederiksberg C
+45 3325 8282
CVR 20346191
©2021 Relevans ApS. All rights reserved.