NOVEMBER 2024
Breeze er HubSpots paraplybegreb for alt, der relaterer sig til brugen af AI-teknologi på platformen. Du kender måske allerede til nogle af funktionerne, da det ikke er alt, der er en del af Breeze, som er nyt. HubSpot har derimod taget både gamle og nye funktioner og samlet dem under ét navn for at gøre det lettere for dig som bruger at identificere, hvornår du har mulighed for at bruge AI på platformen. Måden, hvorpå du kan genkende om, hvorvidt en funktion er påvirket af Breeze, er når du ser stjerne-ikonet.
Hubspot fremhæver 3 overordnede kategorier i Breeze:
Breeze Copilot er din nye personlige assistent, når du bevæger dig rundt på platformen. Værktøjet kan både bruges til at svare på spørgsmål omkring dine HubSpot-data samt udføre opgaver for dig. Du har altid mulighed for at tilgå din Breeze Copilot ved at klikke på ”Copilot-knappen” i højre hjørne på vinduet.
Fordelen ved din Breeze Copilot er, at den indgår som en del af HubSpot-platformen og derfor kan tilgå den specifikke side, som du befinder dig på. Dette er med til at sikre det mest relevante svar, på det spørgsmål du måtte have.
En anden funktion, der gør din Breeze Copilot til et stærkt AI-værktøj, er, at HubSpot allerede har stillet forskellige hyppigt brugte prompts til rådighed. Værktøjet er derfor ekstra brugervenligt for dig, som ikke har større erfaring med AI-værktøjer. Du har også stadig mulighed for selv at indtaste dine egne prompts.
Formålet med Breeze Agents er, at de skal automatisere manuelle arbejdsopgaver for dig, så du kan bruge mere tid på at fokusere på det strategiske arbejde. Mange af agenternes funktioner har været tilgængelige på HubSpot i længere tid. Du vil derfor helt sikkert allerede kunne genkende nogle af de automatiske processer, som Breeze Agents kan fuldføre for dig. HubSpot har som en del af Breeze skabt fire forskellige agenter, hvis funktioner og formål er:
Social Agent: Denne agent kan hjælpe dig med at skabe engagerende indhold, hvad end det gælder tekst, hashtags, billeder osv. på dine sociale medieplatforme. Indholdet vil blive genereret ud fra dine marketingmål, målgruppe, Brand-stemme, konti på sociale medier og foreslår også hvilket tidspunkt, indholdet bør udgives.
Prospekteringsagent: Denne agent kan hjælpe dig med at udvikle den mest passende strategi for, hvornår og hvordan du bør opsøge dine kontakter, der er registreret i dit CRM-system. Ydermere kan den også hjælpe dig med at generere e-mails til den enkelte kontakt baseret på kontaktdataene i dit CRM-system. Agenten hjælper derfor både med at identificere og kvalificere potentielle kunder ved at analysere deres data og fremhæve relevante leads.
Indholdsagent: Denne agent er til dig, der skal generere eller omskrive tekstindhold til f.eks. landingssider, podcasts, casestudier og blogs. Indholdet, som agenten genererer, tager udgangspunkt i dit eksisterende indhold, din Brand-stemme og CRM-data. På denne måde hjælper agenten dig med at spare tid på disse opgaver i dagligdagen.
Kundeagent: Du kender måske allerede til funktionerne bag denne agent, da den tidligere var kendt i HubSpot som ”AI Chatbot”. På samme måde som AI Chatbot’en assisterer kundeagenten dig med at besvare kundehenvendelser og forbedre kundeoplevelsen. Ved at analysere kundedata og interaktioner kan den hjælpe dig med at identificere kundebehov, foreslå relevante produkter eller tjenester og optimere kommunikationen med kunderne. Denne agent er derfor et stærkt værktøj, hvis du ønsker at effektivisere og forbedre din kundesupport.
Breeze Intelligence er ”Et robust datasæt forbedret med avancerede LLM'er og AI”. Den består således af de større sprogmodeller samt AI, som vi kender fra eksempelvis ChatGPT. Nogle af de måder, hvorpå Breeze Intelligence forbedrer HubSpots kundeplatform, er gennem databerigelse, købshensigt og formularforkortelse. Bemærk, at ved bestemte former for brug af disse funktioner vil det koste ekstra.
Databerigelse: Denne funktion bruger Breeze Intelligence til at effektivisere behandlingen af dine data i Smart CRM. Med databerigelsesfunktionen vil HubSpot blandt andet assistere med at udfylde manglende kontaktoplysninger, hvis de er tilgængelige på nettet. Dertil giver funktionen også mulighed for at opdatere allerede eksisterende kontakters kontaktoplysninger, hvis de skulle ændre sig i fremtiden.
Købshensigt: Denne funktion bruger Breeze Intelligence til at hjælpe dig med at få indsigt i, hvilke virksomheder der udviser interesse i dit produkt, og som du burde fokusere på. Derudover hjælper funktionen med at give dig indblik i virksomhedernes købsintention ud fra antallet af besøg samt, hvilke sider der bliver besøgt.
Formularforkortelse: Denne funktion gør reelt formularer dynamiske. HubSpot tager, ved hjælp af databerigelse, højde for de kontaktoplysninger, som systemet selv kan finde frem til, og regulerer formularen til den enkelte bruger. Hvis HubSpot allerede kender til brugerens telefonnummer, vil brugeren ikke blive bedt om at udfylde feltet. Brugeren behøver således kun at oplyse de manglende oplysninger, og funktionen sikrer derfor en mere behagelig brugeroplevelse.
– eller vil du høre, hvordan Relevans kan hjælpe dig med implementering og generel procesoptimering i HubSpot? Så kontakt gerne HubSpot ansvarlig Morten Lorentzen på tlf. 20 29 48 77 eller på e-mail morten@relevans.dk
Relevans er et strategisk og kreativt reklamebureau, som er specialiseret i branding, adfærdsdesign og leadgenerering. Vi tilbyder dig alle former for leadgenerering – herunder Inbound Marketing.
Relevans er HubSpot Platinum Solutions Partner.
Morten Lorentzen
Adfærdsstrateg, CEO
+45 2029 4877
Lasse Hinke
Kontaktdirektør, COO
+45 2427 3254
Svanevej 22, 2
2400 København NV
+45 3325 8282
CVR 20346191
©2021 Relevans ApS. All rights reserved.