Adfærdsdesign · GDPR · Permission kampagne · Leadgenerering
De nye GDPR regler, som blev lov i fredags, var en kærkommen lejlighed til at få ryddet op i alle baserne og få indsamlet fornyet e-mail samtykke.
”Vores databaser var sammensat af en masse emner, der var indsamlet i mange forskellige situationer over lang tid, så vi var lidt nervøse for, hvad reaktionen ville være, når vi bad om fornyet samtykke”, fortæller marketingchef Birgitte Riddersholm Larsen fra Pettinaroli A/S.
Hendes bekymring gik dog ikke i opfyldelse. Tværtimod:
”Heldigvis sikrede Relevans, at over 33% af emnerne afgav fornyet samtykke. Og det lykkedes os sammen med Relevans at opbygge en struktureret e-mail marketing-platform, som har bragt vores potentielle kunder meget tættere på os. De deltager aktivt i de kampagner, vi udsender. Og vi kan mærke et øget aktivitetsniveau på vores hjemmeside og hos sælgerne." siger marketingchef Birgitte Riddersholm Larsen og fortsætter:
"Vi var ret imponerede over, at det første nyhedsbrev, Relevans konstruerede efter samtykkekampagnen, havde en åbningsrate på 42% og en klikrate på 17%.”
En af de kommende regler er, at der er en forældelsesfrist på et år på en e-mail, der ikke har været i brug. Så for at være 100% aligned, sørger vi for, at al kommunikation, som målgruppen reagerer på, indbringer et fornyet samtykke. På den måde er de fleste samtykker ganske friske.
Markedsføringsloven er klar. Et samtykke kan kun afgives, hvis det er aktivt tilvalgt af samtykkeafgiveren. Det betyder, at hvis man vil sætte en kunde eller kontakt på nyhedsbrevet, spørger man om det er ok, som man tidligere gjorde. Herefter sender man en e-mail, som modtageren bekræfter er korrekt (dobbelt opt-in). For Pettinaroli har vi integreret denne funktion med den almindelige e-mail opfølgning på et servicekald. Kunden tager på den måde selv styring på at afgive et korrekt samtykke, og vi sikrer, at alle regler overholdes.
LÆS OGSÅ: Hvad betyder Persondataforordningen for din mailingliste?
De nye GDPR regler, som blev lov i fredags, var en kærkommen lejlighed til at få ryddet op i alle baserne og få indsamlet fornyet e-mail samtykke.
”Vores databaser var sammensat af en masse emner, der var indsamlet i mange forskellige situationer over lang tid, så vi var lidt nervøse for, hvad reaktionen ville være, når vi bad om fornyet samtykke”, fortæller marketingchef Birgitte Riddersholm Larsen fra Pettinaroli A/S.
Hendes bekymring gik dog ikke i opfyldelse. Tværtimod:
”Heldigvis sikrede Relevans, at over 33% af emnerne afgav fornyet samtykke. Og det lykkedes os sammen med Relevans at opbygge en struktureret e-mail marketing-platform, som har bragt vores potentielle kunder meget tættere på os. De deltager aktivt i de kampagner, vi udsender. Og vi kan mærke et øget aktivitetsniveau på vores hjemmeside og hos sælgerne." siger marketingchef Birgitte Riddersholm Larsen og fortsætter:
"Vi var ret imponerede over, at det første nyhedsbrev, Relevans konstruerede efter samtykkekampagnen, havde en åbningsrate på 42% og en klikrate på 17%.”
En af de kommende regler er, at der er en forældelsesfrist på et år på en e-mail, der ikke har været i brug. Så for at være 100% aligned, sørger vi for, at al kommunikation, som målgruppen reagerer på, indbringer et fornyet samtykke. På den måde er de fleste samtykker ganske friske.
Markedsføringsloven er klar. Et samtykke kan kun afgives, hvis det er aktivt tilvalgt af samtykkeafgiveren. Det betyder, at hvis man vil sætte en kunde eller kontakt på nyhedsbrevet, spørger man om det er ok, som man tidligere gjorde. Herefter sender man en e-mail, som modtageren bekræfter er korrekt (dobbelt opt-in). For Pettinaroli har vi integreret denne funktion med den almindelige e-mail opfølgning på et servicekald. Kunden tager på den måde selv styring på at afgive et korrekt samtykke, og vi sikrer, at alle regler overholdes.
LÆS OGSÅ: Hvad betyder Persondataforordningen for din mailingliste?
Relevans er et strategisk og kreativt reklamebureau, som er specialiseret i branding, adfærdsdesign og leadgenerering. Vi tilbyder dig alle former for leadgenerering – herunder Inbound Marketing.
Relevans er HubSpot Platinum Solutions Partner.
Morten Lorentzen
Adfærdsstrateg, CEO
+45 2029 4877
Lasse Hinke
Kontaktdirektør, COO
+45 2427 3254
Svanevej 22, 2
2400 København NV
+45 3325 8282
CVR 20346191
©2021 Relevans ApS. All rights reserved.