Viden

ca. 1 min.

Få de rigtige leads i tale med dialogbaseret leadgenerering

15.04.2019 / Lasse Hinke

Traditionelle leadkampagner går ud på at bombardere modtagerne med de samme budskaber igen og igen. I håb om at de til sidst ”ser lyset”, slår til og køber.

I en dialogbaseret leadkampagne vendes det hele på hovedet. Kundeemnernes ønsker, behov, erfaringer, købshorisont m.m. afdækkes. Og det er uanset hvilken platform du arbejder på. Samtidig får du værdifuld indsigt permission og varme leads til dig og dine sælgere.

Dialogbaseret leadgenerering giver en høj ROI

I dialogmarkedsføring skal modtageren svare ved at afgive informationer om sig selv i et spørgeskema, som vi eller jeres sælgere benytter til at individualisere det opfølgende salg.

Dialogbaseret leadgenerering består af fem hovedingredienser, som kræver lige stor opmærksomhed:

1. Forarbejdet:
Omhyggelig beskrivelse af målgruppe-personer, produktfordele m.m. Dette forarbejde laver vi ofte med udgangspunkt i en halv dags workshop med vores kunde.

2. Databasen:
En opdateret, valideret database med personnavne er alfa-omega for succes.

3. Den psykologiske vinkel:
Forudsætningen for at generere kvalificerede leads er at sikre opmærksomhed hos de forskellige personer i målgruppen. Her spiller den psykologiske vinkel en afgørende rolle: Vi sørger altid for at kæle for formuleringerne i både breve, mails og online spørgeskema, så modtageren oplever, at din virksomhed forstår hans eller hendes udfordringer og behov.

4. Back-end-systemet:
Et effektivt system til håndtering af spørgeskema og svar er krumtappen i selve eksekveringen. Hos Relevans har vi systemerne til at håndtere alle typer målbare dialogforløb med individualiseret kommunikation til forskellige segmenter.

5. Eksekveringen:
Hver enkelt detalje i selve eksekveringen er afgørende for det samlede resultat. Derfor kræver eksekveringen lige så stor fokus som resten af processen.

En investering i ovennævnte fem punkter giver med garanti en effektiv leadgenerering. Så er resten op til dine sælgere.

Sådan fik Visma/Bluegaarden fik et væld af relevante CFO’er og HR-ansvarlige i tale med dialogbaseret leadgenerering. Du kan se casen her.

Ring til Lasse Hinke på 24 27 32 54 og få mindst tre gode og gratis råd om jeres leadgenerering.

LÆS MERE OM: Leadgenerering

SE ANDRE ARTIKLER OM: Leadgenerering Dialogmarkedsføring

Lasse Hinke

Vil du have større effekt af din markedsføring?

Lasse Hinke er marketingstrateg og partner i Relevans. Han er HD i afsætning og har mere end 20 års erfaring på både bureau- og kundeside.

Start med en snak