Case: Gyldendal uddannelse

Ny visuel identitet, kommunikationskoncept, strategi og design

Gyldendal (logo)

Adfærdsdesign · Grafisk design ·  Kampagne/koncept · Branding

I 2014 bad Gyldendal Relevans om udvikle et nyt kommunikationskoncept. Gyldendal Uddannelse havde brug for en ny stærk branding af deres digitale og trykte læremidler til alle fag og klassetrin fra børnehaveklassen til gymnasiet.

Resultatet blev en ny visuel identitet rullet ud i annoncer, brochurer og direct mails.

Har du også brug for et kommunikationskoncept eller at forny dit brand?

Branding med fokus på udbytte og call-to-action

Konceptet med retningslinjer for en ny visuel identitet tager udgangspunkt i, at Gyldendals læremidler hjælper lærerne med at skabe interaktiv og inspirerende undervisning, som engagerer eleverne.

 

Konceptets tre vigtigste fokuspunkter:

  • Slice-of-life billeder af engagerede elever (færre billeder af bøger)
  • Overskrifter og brødtekster fortæller det udbytte, læreren får af læremidlet (= engagerede elever der lærer noget)
  • Tydelig call-to-action – ingen blindgyder!

Gyldendal Udannelse splash

LÆS MERE OM: Branding

LÆS MERE OM: Adfærdsdesign

 

Gyldendal Udannelse Bog annonce
Gyldendal Udannelse fagportal annonce

Branding med fokus på udbytte og call-to-action

Konceptet med retningslinjer for en ny visuel identitet tager udgangspunkt i, at Gyldendals læremidler hjælper lærerne med at skabe interaktiv og inspirerende undervisning, som engagerer eleverne.

 

Konceptets tre vigtigste fokuspunkter:

  • Slice-of-life billeder af engagerede elever (færre billeder af bøger)
  • Overskrifter og brødtekster fortæller det udbytte, læreren får af læremidlet (= engagerede elever der lærer noget)
  • Tydelig call-to-action – ingen blindgyder!

 

Gyldendal Udannelse Bog annonce
Gyldendal Udannelse fagportal annonce
Gyldendal Udannelse splash

LÆS MERE OM: Branding

LÆS MERE OM: Adfærdsdesign

Kontaktperson: Lasse Hinke

Vil du høre, hvordan du kan optimere din leadgenerering ved hjælp af adfærdsdesign?