Case: Nianet (Global Connect)

Leads og permissions strømmer ind fra gamle kontakter

Global Connect CROP

Adfærdsdesign · Leadgenerering · Permissions

Fibernetudbyderen Nianet (GlobalConnect) stod som mange andre overfor en opdatering af sine databaser, så baserne overholder de nye GDPR-regler. 

Relevans blev sat på opgaven. Efter en indledende workshop udarbejdede vi et budskabshieraki og en enkel og systematisk opsætning med e-mails, formularer og landingpages.

Brug adfærdsdesign til at øge effekten af din e-marketing

Budskaberne var skræddersyet til modtagerne i tre udgangsbaser. Alt blev formuleret og layoutet i et adfærdsdesign, som hjalp modtageren til at forny sit samtykke:

Emnelinjer der pirrer nysgerrigheden uden at være useriøs click-bait.
Call-to-actions som beskriver, hvad man får ud af at klikke.
Konkurrence med attraktive og valgfrie præmier: To billetter til Tinderbox, Smukfest eller Megashowet Anden 25.

Relevante leads og mange permissions

Resultatet af kampagnen er overvældende. Nianet har nu en stor kvalificeret database af kunder og potentielle kunder, som gerne vil modtage e-mails med information om Nianets produkter og aktiviteter. 15% har ovenikøbet sagt ja tak til at blive kontaktet om mulighederne for at få lagt fibernet gratis ind til deres kontorbygning = varme leads til firmaets sælgere.

Nianet står nu med et ideelt fundament for deres fremtidige e-marketing indsats.

Adfærdspsykologiske greb:

  • Call-to-action, som fortæller hvad du får ud af at klikke
  • Knap design
  • Tabsbias
  • Urgency
  • Call-to-action, som giver svar på kundens ustillede spørgsmål
  • Designets overskuelighed
Nianet (Global Connect) Permission projekt flow

Budskaberne var skræddersyet til modtagerne i tre udgangsbaser. Alt blev formuleret og layoutet i et adfærdsdesign, som hjalp modtageren til at forny sit samtykke:

Emnelinjer der pirrer nysgerrigheden uden at være useriøs click-bait.
Call-to-actions som beskriver, hvad man får ud af at klikke.
Konkurrence med attraktive og valgfrie præmier: To billetter til Tinderbox, Smukfest eller Megashowet Anden 25.

Nianet (Global Connect) Permission projekt flow

Adfærdspsykologiske greb:

  • Call-to-action, som fortæller hvad du får ud af at klikke
  • Knap design
  • Tabsbias
  • Urgency
  • Call-to-action, som giver svar på kundens ustillede spørgsmål
  • Designets overskuelighed

Relevante leads og mange permissions

Resultatet af kampagnen er overvældende. Nianet har nu en stor kvalificeret database af kunder og potentielle kunder, som gerne vil modtage e-mails med information om Nianets produkter og aktiviteter. 15% har ovenikøbet sagt ja tak til at blive kontaktet om mulighederne for at få lagt fibernet gratis ind til deres kontorbygning = varme leads til firmaets sælgere.

Nianet står nu med et ideelt fundament for deres fremtidige e-marketing indsats.

Kontaktperson: Morten Lorentzen

Vil du også øge effekten af din e-marketing?