Case: mypro

Sådan sælger Electrolux professionelle vaskemaskiner med e-mail marketing!

Electrolux Professional (logo)

Leadgenerering · E-mail marketing · Adfærdsdesign

Hvad gør du, når dit produkt henvender sig til mange forskellige brancher? Og hvis din målgruppes behov for dit produkt ikke er særligt udtalt?

Electrolux Professional skulle lancere en ny serie af semiprofessionelle vaskemaskiner og tørretumblere som henvender sig til en lang række brancher – lige fra små boligforeninger til havne, tandlæger og restauranter.

Brug adfærdsdesign til at øge effekten af din e-marketing

Når vaskebehovet er begrænset, stiller det nye krav til salgsprocessen: Electrolux vendte derfor konventionerne på hovedet og skabte en salgsmodel, hvor sælgerens rolle bliver at lukke ordren. For nu køber kunderne mere eller mindre direkte på baggrund den model for B2B leadgenerering, der blev er kåret som den bedste blandt alle Electrolux koncernens leadgenereringskoncepter worldwide.

Indsigt og adfærdspsykologi

Fra starten har målet været klart: At skabe en salgsmodel, hvor kunderne bestiller maskinerne direkte i forlængelse af kampagnen.

Electrolux har opnået en markant forbedring af salgstallene ved at arbejde systematisk med målgruppernes adfærd. Gennem en dyb indsigt i hvilke adfærdspsykologiske triggere der virker, er kunderne blevet bearbejdet med relevante budskaber.

Hundredevis af maskiner solgt på få måneder

Steen Rasmussen, Marketingchef hos Electrolux Professional fortæller:

“Tallene taler jo deres eget tydelige sprog. På få måneder er det lykkedes os at sælge flere hundrede maskiner i brancher, som vi normalt ikke har tradition for at kunne sælge til.”

Han fortsætter: “Det B2B leadgenereringskoncept, vi har skabt sammen med Relevans, er ganske enkelt enestående. Selv på den korte bane kan vi nu i store træk selv styre vores salg. Det er helt uhørt i en branche som vores, hvor vi normalt opererer med salgsprocesser på halve og hele år. Jeg er imponeret over Relevans’ evne til kombinere data crunching og adfærdspsykologi og skabe modeller og koncepter, der giver solide ROI’er.”

 

SE MERE: Om leadgenerering

LÆS OGSÅ: B2B markedsføring i den digitale verden

LÆS OGSÅ: Alt om B2B salg og markedsføring

 

myPRO-kampagne Guldvinder
myPRO-kampagneflow

Når vaskebehovet er begrænset, stiller det nye krav til salgsprocessen: Electrolux vendte derfor konventionerne på hovedet og skabte en salgsmodel, hvor sælgerens rolle bliver at lukke ordren. For nu køber kunderne mere eller mindre direkte på baggrund den model for B2B leadgenerering, der blev er kåret som den bedste blandt alle Electrolux koncernens leadgenereringskoncepter worldwide.

myPRO-kampagne Guldvinder

Indsigt og adfærdspsykologi

Fra starten har målet været klart: At skabe en salgsmodel, hvor kunderne bestiller maskinerne direkte i forlængelse af kampagnen.

Electrolux har opnået en markant forbedring af salgstallene ved at arbejde systematisk med målgruppernes adfærd. Gennem en dyb indsigt i hvilke adfærdspsykologiske triggere der virker, er kunderne blevet bearbejdet med relevante budskaber.

Hundredevis af maskiner solgt på få måneder

Steen Rasmussen, Marketingchef hos Electrolux Professional fortæller:

“Tallene taler jo deres eget tydelige sprog. På få måneder er det lykkedes os at sælge flere hundrede maskiner i brancher, som vi normalt ikke har tradition for at kunne sælge til.”

Han fortsætter: “Det B2B leadgenereringskoncept, vi har skabt sammen med Relevans, er ganske enkelt enestående. Selv på den korte bane kan vi nu i store træk selv styre vores salg. Det er helt uhørt i en branche som vores, hvor vi normalt opererer med salgsprocesser på halve og hele år. Jeg er imponeret over Relevans’ evne til kombinere data crunching og adfærdspsykologi og skabe modeller og koncepter, der giver solide ROI’er.”

myPRO-kampagneflow
Kontaktperson: Lasse Hinke

Vil du også have succes med at skaffe konkrete og brugbare kundeleads?