Case: Affald plus

Effektiv informationskampagne driver trafik til website

AffaldPlus (logo)

Kampagne/koncept · Adfærdsdesign

Effektiv informationskampagne: ”Super flot. 85% har set hele videoen”, lød det fra TV2s medieafdeling, da visningsstatistikken kom på bordet efter den første to-ugers kampagne på TV2.dk (Region Østsjælland).

Brug adfærdsdesign til at øge effekten af din e-marketing

Hvad drømmer affald om?
Effektiv informationskampagne: Relevans har udviklet storytelling konceptet ”Giv det brugte nyt liv”, hvor en eddikeflaske fx drømmer om at blive til en flot salatskål. Se, hvad en konservesdåse drømmer om at blive til!

 

Kunden er AffaldPlus, og kampagnen handler om at få borgere i Næstved og fem andre kommuner til at sortere batterier, plast og metal til genbrug. Det gøres med animerede bannerannoncer og videospots i starten af de regionale web-tv udsendelser på TV2.dk.

Rekordhøje visningstal

Selvom de tre reklamefilm oprindeligt var lavet som 30 sekunders tv-spots, så lykkedes det at score rekordhøje visningstal med cut-down-versionerne på 15 sekunder: 85% af dem, der så videoerne, så klippet til ende. Normalt ser kun 65% hele videoen.

Også klikraten lå helt i top. Dette afspejles i Google Analytics på de landingpages, som der linkes til.

”Imponerende! Vi kunne se af vores egne statistikker, at der har været markant flere besøg på vores website. De tre landingpages er rykket op på hhv. plads nr. 6, 7 og 13 i vores Top 20, hvor de før ikke engang var på top 100. Og brugerne bliver længe på siderne – over 2 minutter,” fortæller Katja May Weber, kommunikationsmedarbejder hos AffaldPlus.

SE MERE OM: Adfærdsdesign

Metal Bannerannonce
Plast Bannerannonce
Batteri Bannerannonce

Hvad drømmer affald om?
Effektiv informationskampagne: Relevans har udviklet storytelling konceptet ”Giv det brugte nyt liv”, hvor en eddikeflaske fx drømmer om at blive til en flot salatskål. Se, hvad en konservesdåse drømmer om at blive til!

Kunden er AffaldPlus, og kampagnen handler om at få borgere i Næstved og fem andre kommuner til at sortere batterier, plast og metal til genbrug. Det gøres med animerede bannerannoncer og videospots i starten af de regionale web-tv udsendelser på TV2.dk.

Metal Bannerannonce
Plast Bannerannonce
Batteri Bannerannonce

Rekordhøje visningstal

Selvom de tre reklamefilm oprindeligt var lavet som 30 sekunders tv-spots, så lykkedes det at score rekordhøje visningstal med cut-down-versionerne på 15 sekunder: 85% af dem, der så videoerne, så klippet til ende. Normalt ser kun 65% hele videoen.

Også klikraten lå helt i top. Dette afspejles i Google Analytics på de landingpages, som der linkes til.

”Imponerende! Vi kunne se af vores egne statistikker, at der har været markant flere besøg på vores website. De tre landingpages er rykket op på hhv. plads nr. 6, 7 og 13 i vores Top 20, hvor de før ikke engang var på top 100. Og brugerne bliver længe på siderne – over 2 minutter,” fortæller Katja May Weber, kommunikationsmedarbejder hos AffaldPlus.

SE MERE OM: Adfærdsdesign

Kontaktperson: Morten Lorentzen

Vil du også øge effekten af din e-marketing?